Alla inlägg under oktober 2022

Av tjejgrejer - 24 oktober 2022 05:21

På facebook kom det upp bilder på gamla smycken från Egypten. Det var vackra smycken och tuffa örnar. Sen kom det en liten ring med ankor! De var då så roliga! 

Av tjejgrejer - 24 oktober 2022 04:43

Det här var en av tavlorna som ramlade ner. Den har min dotter målat. Fanatasifull och fin. 

 

Av tjejgrejer - 24 oktober 2022 04:04

Igår skulle jag ner till city för att handla saker till L:s födelesdag. Han ville inte det, för vi måste ha pengar till flytten. Så jag stannade hemma. Vi kom överrens om att jag ska köpa en whisky till honom. Vilken överraskning, haha! Han undrade vad jag skulle ha handlat. Ett par skor, sade jag. Då blev han rörd. För han behöver verkligen ett par nya dojjor. Inte vilka skor som helst utan de ska vara både sköna, ge stöd och snygga. Prislappen hade nog blivit lite hög. Hur firar men en dag som inte får firas!? Det ska vara billigt, överaskning och han ska helst bli glad. Hmm, en utmaning. 

Av tjejgrejer - 23 oktober 2022 16:47

Kramar 

Köp en pocketbok. Finns beg också. De är lätta att ta med sig överallt. Ger paus från alla skärmar.

Snabbkaffe för fräscht kaffe. Bland i lite O´boy och du har en wienermelange dryck. 

Glögg. Blossa om du vill ha en söt dryck. 

Blogga. Att vissa män inte har fattat att det är roligt. 

Fota höstlöv. Svårt att misslyckas med. Men välj en dag med bra ljus. 

Besök en secondhand affär. Jag har alltid gjort det men nu ligger det i tiden. 

Doftljus. Voluspas ljus luktar så gott. De billiga levererar inte. 

Kom på att man kunde tina bröd över vattenkokaren. Sen läste jag om det i en tidning. Alla är uppfinnare nu. 

Köp en billig konstväxt hos Ö&B. 

Klappa en hund. Välj vilken hund med omsorg. 

Smygstarta med julgrejorna. Det gjorde vi. Man tröttnar ju på dem direkt efter julafton. 

Besök Newports julshop. Det är en upplevelse. 


Av tjejgrejer - 23 oktober 2022 16:32

Vi är intresserade av båda delarna. Det skulle vara trevligt med ett husdjur. Eg vill jag ha en hund. De är verkligen till sällskap. Men jag känner mig otrygg att gå ut på kvällen så det går inte tyvärr. Sen funderade vi på att skaffa en katt. En innekatt då. Lägenheten är rätt stor så den skulle ha ytor att röra sig på. Sen är det breda fönsterbrädor så den kunde ligga och kolla ut, det gillar ju katter. Vi har haft båda katt och hund förut. Men jag tror inte vi skaffar ett husdjur ändå. 


Vi har nämligen i omgångar tänkt att flytta till Spanien. Det är inte helt enkelt att flytta så långt hemifrån. Vädret är det som drar mest. Tänk solkusten eller Kanarieöarna. Nu trivs vi så bra i lägenheten så vi stannar hemma i vinter iallafall. Får se om det är kvar några pengar kvar när flytträkningarna är betalda. Vi kommer nog att göra en resa nästa år till något medelhavsland. Det är så roligt att planera sånt här. Btw jag såg hos Wing en bra långsemester som jag måste tipsa om. Gå till sista minuten resorna. Välj långsemester. Man kunde bo på Cypern väldigt lång tid för ett bra pris. Det var ett 4-stjärnigt hotell. 52 veckor för 10.000 kr! Resan kanske inte finns kvar men kolla då deras andra resor. Det fanns flera långsemestrar till ett bra pris. 

Av tjejgrejer - 23 oktober 2022 16:26

Nu när vi har fått upp alla gardiner och har blommor i fönsterna. L:s kryddor över spisen. En stor soffa. Allt porslin i köksskåpen. En fast plats för kaffet och sockret. Då känns det som ett riktigt hem. Sen känns det trevligt ihop. 

Av tjejgrejer - 23 oktober 2022 09:11

Rätt fint med en röd gardin. Passar ju snart till jul också. Vi tog upp en prydnadsskepp från L:s bostad. Det gör sig fint i fönstret. En sak bara - det är dammigt. Suck! Hur dammar man en sak med många smådetaljer på. Går inte så bra med en våt trasa. De små detaljerna kan försvinna i en dammsugning. Får bli dammsugaren ändå på låg effekt. Den måste bli fin till inflyttningsfesten. 

 

Av tjejgrejer - 23 oktober 2022 08:56

Om du gillar Adidas så surfa in på Asos. De har ett jättesortiment. Både helt nya kollektionen och även äldre kläder. De nya kläderna var så coola men dyra. Jag beställde två tights med ränderna på, sen avbröt jag beställningen. Har redan dessa fast de kom bort i flytten. 400 kr var fri fraktgräns. De hade bra pris på vissa tights. Här en tröjväst i en snygg blå färg för 749 kr. 

 


Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards