Alla inlägg under april 2022

Av tjejgrejer - 29 april 2022 13:08

Det stora torget med svart-vita plattor ska bytas ut. Undrar vad det tänkt sig för andra plattor? 

 

Av tjejgrejer - 28 april 2022 14:20

Här i Norrköping finns fina träd i Folkparken. Det rosa körsbärsträdet är vackert och många vill fota sig vid det. 

 

Sen finns ett stort vitt träd också. 

 

Av tjejgrejer - 28 april 2022 09:32

Igår var det ganska kallt. Tog en spårvagn till en snäll kompis som bor bortom Navestad, som ni kanske hört om på nyheterna. Ett invandrarområde där det var uplopp. Förr i tiden gick buss 113 ut hit. Den kallades vitlöskexpressen. Nu får man ju inte säga sånt längre. Iallafall är det lugnt på spårvagnen 2:an som går ut hit. Åker till ändhållplatsen och går en bit in i skogen. Min kompis och jag hade det trevligt. Lyssnar på musik. Han delar med sig av sin mat och på morgonen ger han mig kaffe. Han dricker inte kaffe själv men röker destomer. När jag gick till spårvagnen imorse utan mössa så var det som sagt rätt kallt igen. Kallt, kallt, kallt och sen kommer sommaren med dunder och brak. Någon gång. Kaffet här hemma smakar ändå bäst. Gevalia mellanrost. T o m bättre än Espresso Houses kaffe. Tiden går långsamt. Önskar att den skulle gå lite snabbare. 

Av tjejgrejer - 27 april 2022 13:51

Upptäckte att det fanns ett sådant café i Gallerian. Deras andra café ligger i gamla fina lokaler nedåt stan. Tog en kaffelatte. Den smakade tyvärr ungefär som den såg ut, inte bra! Blev ganska förvånad för på deras andra café så fick jag en jättegod latte. Fotade deras bakelser som är i en egen liga. 

   

Av tjejgrejer - 26 april 2022 09:34

De finns inte i min hemstad däremot är det många 7-Eleven i Stockholm. Man kan köpa gott fika och mackor här billigt. Given favorit hos mig och även folk med bättre inkomst går hit. Glömde fota innan jag ätit upp nästan hela mackan, haha! 

 


Av tjejgrejer - 25 april 2022 10:15

Gick en runda i gamla stan i Stockholm. Det är alltid trevligt. Nu finns det inget som jag vill köpa där men trevliga gamla caféer. Mysigt och ja, kallt! 

     

Av tjejgrejer - 23 april 2022 11:24

Hittade till min glädje ett yougurtglass café i Gallerian i Stockholm. Det var ett mindre café. Tog en stor bytta och fyllde med glass och olika toppings. Blev lite förvånad när det gick på 96 kr! Tog kaffe till men den kostade bara 10 kr. När jag smakade glassen så blev jag tyvärr besviken. Smakade inte lika gott som hos Yogi Boost. Inte lika krämig glass. Nu satt jag här med en stor portion framför mig. Åt tålmodigt upp glassen. Kaffet smakade gott. Tjejen i kassan var deppad. Förstår det. Det är ju inte poppis med yougurtglass längre. Jag satt ensam i cafét. Sen hade de såna där jobbiga barstolar i trä. Inte bekvämt alls. Förstår inte ställen som har barstolar. Det är så jobbigt att sitta på dem. 

 

Av tjejgrejer - 22 april 2022 16:54

Igår drog jag till Stockholm. Idag på fm så kom jag till den fina rosa allén i Kungsträdgården. Fint väder och träden i full blom. Stockholmarna själva verka älska denna plats. Det var fullt med folk och många som fotade. Jag har aldrig förut lyckats pricka in själva blomningen men är glad nu för det var en trevlig upplevelse. 

     


Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards