Alla inlägg under september 2021

Av tjejgrejer - 30 september 2021 23:10

Var i Stockholm en kort sväng. Tog in på Nordic Light hotellet. Ville inte boka i tid på min mobil för då skulle mina fiender vara där också. Så jag travade in med endast betalkortet. Tyvärr hade de då endast stora rum kvar så jag fick betala ett högt pris för att bo där. Inte behöver jag ett stort rum. Ska bara sova och duscha. Rummet var stilrent och det var en del konstiga detaljer som jag fattar att det var Design och man ska väl tycka att det är jättecoolt och fint. Jag tyckte mest att det såg underligt ut. 

 

Sängen var skön. Möblerna var gedigna och tunga. Ingen plast utan trä överallt. Det fanns en minibar med viner såklart och fina glas till det. 

 

Badrummet såg mera ut som en bastu än ett lyxigt badrum. Stora tvålflaskor men de var helt hopplösa! Då menar jag hur de luktade! Prövade alla tvålarna och de luktade apa. De luktade som tea tree oil ungefär, så kan ni ju förstå vad jag menar. 

 

 

Ovanför sängen var det fyra speglar uppsatta i en konstig form. 

 

Man fick öppna lådorna med läderflärpar och det fanns en bricka i läder! 

   

På badrummet fanns ett rektangulärt handfat. Inget fel med det. Men det lutade inte innåt på kanterna så vatten rann ner på golvet, suck! 

 

Invertarat ljus bakom sängen. 

 

Varför får man alltid så många kuddar på hotell? 

Ett rör som ett paraply passade i, lite roligt. Praktiskt att kunna låna ett när det regnar. 

 


Ok ni fattar ju att detta designhotell inte passade mig. Kan säga ändå att personalen var trevlig. Frukosten var väldigt god. Stor frukostsal så man kunde sitta hyfsat åtskilt. Det fanns väldigt mycket att välja på. Om man vill ha mer traditionell lyx så är Radisson ett bättre val. Blu Royal Viking har t ex olika rum med glittrigt golv (!) Stora, tjusiga och röda fåtöljer, badkar, snygga tavlor och mjuka mattor. 

Av tjejgrejer - 30 september 2021 23:03

När jag är stressad proppar jag i mig godis. Mår inte så bra av det men gör det rätt ofta ändå. Köper mest naturgodis fast det är så dyrt. Sen såg jag denna franska nougat i godishyllan och kunde inte stå emot. Så god till kaffet! Det är klassiskt godis. Har funnits hur länge som helst. 

 

Av tjejgrejer - 30 september 2021 22:20

Gav en present till min styvfar som fyllde jämt. Han önskade sig en grå skjorta. Hittade en fin sådan. Han blev väldigt glad över den och det gladde mig också. 

 

Av tjejgrejer - 30 september 2021 05:13

Hos Nelins har de goda saker. Deras skagenröra är väldigt god. Men tyvärr är den placerad i ett surbröd. Ok, jag fattar att det är nyttigt men det gick inte att äta med kniv och gaffel. Var svårt att bita i också. Kaffet smakade bra. Trevlig persosnal. 

 

Av tjejgrejer - 26 september 2021 14:35

Tog kortet just nu. Har ju ingen fin hy. Men man ser hur bra concealern i förra inlägget sitter kvar sen igår fm. Sov med sminket på, haha!  

 

Av tjejgrejer - 26 september 2021 14:23

Har använt den ett tag nu. Den är jättebra. Passar min hudton fint. Luktar inte parfym. Och det bästa: den sitter på bra hela dagen, precis som namnet på tuben säger. Den är rätt dyr, men oh så värt det. 

 

Av tjejgrejer - 26 september 2021 14:19

Min man ville ha någon slags typ av danska smörrebröd. Vi handlade på Ica. Det blir två små mackor. Ena med curryröra och den andra klassiskt med räkor och majo. 

 

Av tjejgrejer - 26 september 2021 09:50

Vi har en favorit. Hönökaka, räkost och kaffe. Smakar alltid gott. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards