Alla inlägg under januari 2021

Av tjejgrejer - 31 januari 2021 15:53

Blommor kan vara lika fina när de börjar vissna som när de är nya. 

   

Av tjejgrejer - 30 januari 2021 11:28

Var på deras rea. Mycket var slut nu men hittade en så fin julgransdekoration i samma turkosa serie som mina andra julkulor därifrån. Den kostade drygt 100 kr. Den är så gullig ihop med de andra fina grankulorna. Jag har inte städat bort julen än! Hade positiva minnen därifrån så några veckor till får julsakerna stå framme. Härtill hör att jag inte har besök så ofta heller. Så vem bryr sig!? Längtar inte till våren heller! Just nu omfamnar jag vintern! - 15 grader imorse! 

   


Av tjejgrejer - 29 januari 2021 08:04

Hade ett ärende till city så jag tog spårvagnen fram och tillbaka. Det kostar mig 50 kr sen de höjde avgiften. Suck! Man sitter på rätt hårda säten i tricken. Vet inte om det är ironiskt men sätena har mönster av kaktusar! Det har ändå varit värre! För X antal år sedan så köpte kommunen upp vagnar från gamla Östtyskland. I dem var det väldigt hårda säten och det kändes som hjulen var fyrkantiga. Nu har vi ju som tur är bussar också här så man kan åka lite bekvämt. 

 

När jag ändå var i stan så passade jag på att kolla in lite affärer. På Twilfit hade de slutat med Triumph underkläder. Hittade märket hos Åhléns istället och snygga Calvin Klein bh:ar. Hos Make Up Store såg jag fina glitter läppgloss. 

Av tjejgrejer - 28 januari 2021 20:24

Gick in på Lyko i city och frågade om de hade något shampoo som luktade gott. Det finns en risk med att gå in här. Mycket är pricy. Men de har många specialprodukter och bra kunnande och service. Hon såg att mitt hår var lite risigt så hon gick fram till en hylla med hårprodukter som jag inte riktigt kände igen. Jag fick lukta på ett shampoo och det var god lukt. Hon sade att det var bra för mitt hår. Deras gröna True Soft Shampoo från Maria Nila. Det var dyrt. Väl hemma så tvättade jag håret med det. Det luktade rätt fräsch och gott. Grönt shampoo och "grön" lukt! Det var lagom konsistens och lätt att applicera i håret. Behagligt att använda. När det torkat så märket jag att det var väldigt lätt att kamma håret. Det blev mjukt och väldigt glansigt, på ett bra sätt. Nästa dag blev jag lite irriterad. För redan efter ett dygn så började håret se fett ut på sidorna igen. Vanliga shampon håller mitt hår fint i två dagar. Kollade på flaskan och där stod arganolja som innehåll. Det är ju bra men funkade inte så bra i just denna hårprodukt. Det stod också att Maria Nila tillverkas i Sverige, vilket jag tycker är bra. Nu vet jag inte riktigt om jag ska ge bort det till någon släkting eller behålla det för dess fina egenskaper. Det passar nog bättre till någon som har torrt hår. 

 

Av tjejgrejer - 26 januari 2021 14:44

Är så glad övar den nya jackan. Den passar bra på kroppen. Luvan som är lagom stor så det inte kommer in massa kall luft. Dragkedja som är lätt att dra upp och det fina märket på. Mjukt flanelltyg i ärmsluten så det känns skönt mot huden. Infällda fickor med dolda dragkedjor, mycket snyggt. Såklart de 3 ränderna på sidan! 

 

Den heter slim jacket och tillhör Originalsserien. 

Av tjejgrejer - 25 januari 2021 19:25

Prövade By Terrys läppscrub. Blev positivt överaskad. Den innehåller välgörande oljor som känns skönt på läpparna. Små korn i som tog bort de små flagorna. Nu hade jag inte tid att ha på den så länge. Antar att man får helt fina läppar om den får sitta på över natten t ex. Den är dryg. Bara lite täckte hela läpparna. Den luktar ros och smakar sött av det som råkar komma i munnen. 

 

Av tjejgrejer - 25 januari 2021 05:37

Hittade mammutoliver hos Hemköp. De har flera olika slags oliver att välja på och denna sort hade jag inte prövat tidigare. Det visade sig att de var väldigt goda. Färska och lagom tuggmotstånd. Bara urkärnade och ingen konstig fyllning. Låg i god och lagom mycket olja. Roligt namn har de också. Ser redan fram mot nästa burk som jag kommer köpa. 

 

Av tjejgrejer - 24 januari 2021 15:41

Igår var jag hos Stadium och kollade in deras braiga slutrea. Hamnade bland skorna och det fanns bara två stycken olika skor kvar i min storlek. Ett par mintgröna superstars Adidasskor och fodrade svarta Pumadojjor. Valde de svarta för de är lättare att matcha och bra med vinterskor. 

   

Sen hade jag tänkt gå hem till en kompis som jag bestämt tid med på eftermiddagen. Jag messade honom. Han svarade inte. Messade igen. Inget svar. Gick runt lite i affärerna i city sen ringde jag honom. Lite svårt att höra mitt i city bland alla ljud vad han sade men han verkade inte så intresserad av att jag skulle komma. Nu var det han som skrivit att vi kunde ses kl 15.00 och varför då om han nu inte ville träffas? Han är väldigt snäll och tja man kan säga att han är feg när det gäller att säga sanningen. Jag var korkad nu och tjatade igenom ett besök hos honom. Det blev ju inte roligt. Han var avslagen och kollade sin mobil hela tiden. Efter ett tag sade jag att jag skulle hem. Då säger han att vi ska ses någon annan gång! Fattar inte vad han håller på med! När jag tänker på situationen så förstår jag att jag bara kan vara med honom och hans kompisar om jag köper öl till dem. Annars är jag inte värd någonting. Har anat detta länge men jag inbillade mig att vi var riktiga kompisar i alla fall. Känner mig lite tom invärtes. Har inte så många bra kompisar. Men min ekonomi blir bättre av att inte köpa öl och cigg till andra hela tiden. Suck! 


Ensam hemma så trivdes jag rätt bra ändå. Körde dataspel och åt tuckex med brieost. Mums! 


Vaknade hyfsat tidigt för att vara söndag. Lyssnade på Youtube och försökte steka pannkakor. Det är lätt men det var så länge sedan så jag kollade upp receptet på internet, haha!! "Tunna pannkakor" stod det och smeten såg oroväckande blaskig ut. De höll inte ihop alls. Nu hade jag blivit hungrig så jag åt vartefter jag stekte. Har mat till imorgon också. Sista pannkakan var den enda som blev bra. Här är en bild på den! 

 

Hoppas ni har haft en trevlig helg! 


Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards