Alla inlägg under november 2021

Av tjejgrejer - 29 november 2021 16:26

Listor är helt ute bland de innebloggar jag följer. Bara därför ska jag göra en lite töntig lista. Har aldrig gjort en blogglista så det blir roligt (för mig) Det som står med versaler är det som jag valt som favorit. 



KAFFE / té

pelargon/PALETTBLAD

MAJONÄS/pepparrot 

VACCINERAD/antivaxxare 

HEMKÖP/Coop

Finspång/NORRKÖPING 

Devote/BLOGGPLATSEN 

LAKRITS/risbräck 

ESPRESSO HOUSE/Wayens 

Zoegas/GEVALIA 

HANTVERKARE/politiker 

halloween/PÅSK 

YES/alla andra diskmedel

BUSS/spårvagn 

FIBER/mobilt bredband 

citat/GALGHUMOR 

VÄRME/is

julklappar/OMTANKE 

consensus/KOMPROMISS

SMS/snailmail 





Av tjejgrejer - 28 november 2021 15:12

Sprang som en idiot och hann precis med 3:an till city. Skulle bara köpa julkort och lite mat. Först gick jag till Akademibokhandeln. De hade fina kort med de kostade därefter. Jag hade bestämt att korten tillsamman inte skulle kosta mer än 100 kr. Ska inte skicka så många. Drog till Flying Tiger istället. Det var lite svårt att hitta julkorten. De var nämligen långt efter julavdelningen. Men däremot var det rätt pris - 10 kr! Tillräckligt snygga för ett köp. Det var tur att korten var så billiga, för frimärkena kostade mycket. 48 kr för fyra stycken! Glömde säga att jag skulle ha julfrimärken, suck. Man fick ta fina julkort hos posten, det med blå bakgrund. 

'  

Sen gick jag till Lindahls och tog en kaffe. Tyvärr smakade det inte gott. Det hade stått för länge i behållaren. Ganska irriterande, det kostade ändå 28 kr! Vidare till ica där jag bl a hittade denna lättglögg. Den är väldigt god. Spårvagn hem igen, det är ju så kyligt ute. 




Av tjejgrejer - 28 november 2021 12:58

Gillar underkläderna hos Polarn & Pyret. De är i skön bomull och har inga inåtvända sömmar. Tyvärr är det dyrt men kläderna håller väldigt länge. Väntade och väntade på att de skulle has Black Friday rea. Men det kom aldrig. Såg att man fick 20% på ett köp om man blev medlem. Kollade villkoren och det var gratis. Blev medlem kvickt och lätt och beställde mina favorit långkalsonger. Jag är 171 cm och måste ha Large för att de ska räcka på längden. Frakten kostade 39 kr. De senaste dagarna har jag frysit mycket och längtar så efter mina långkalsonger. 

 

Av tjejgrejer - 28 november 2021 12:48

Jo jag hänger ju på Espresso House var och varannan dag numera. För ett tag sedan tog jag en bulle som heter Frosty Winter Bun. Den visade sig vara jättegod! Saftig och med tydlig smak av smör. Nötter ovanpå och ja, de bakar faktiskt med smör hos EH. Den kostar 37 kr men man blir mätt på den, haha! Är nu uppe i tre bullar av denna sort. 

 

Av tjejgrejer - 25 november 2021 15:31

Tvekade ett tag när Espresso House kom med sin kaffeprenumeration för ett tag sedan. För några dagar sedan bestämde jag mig för att prova. Det var väldigt bra att kunna gå till ett trevlig EH café och hämta ut en god kaffelatte utan att ha pengar på sig. Det gick inte att starta prenumerationen hemma vid datorn tyvärr. Gick till närmast EH när det var lite folk där. En trevlig och tålmodig tjej i kassan hjälpte mig med registreringen. Det blev rätt krångligt vid kassan men tillslut hade hon löst det. Till min förvåning fick jag en stor mugg. Trodde komiskt nog att det hade blivit något fel! Men nu har jag varit där flera gånger och får en stor mugg varje gång. Så lyxigt. 


Förstod rätt snabbt vad de tjänar pengar på. När man får kaffet "gratis" så tar man gärna något att äta till. För att få sitt kaffe så scannar man bara sin EH app. Det finns tre typer av abbonemang. Jag tog mellantypen där kaffelatte ingår. Det kostar 349 kr per månad. Varannan timme kan man få en ny kaffe men inte mer än 7 per dag. Det är många olika kaffe och te att välja på i mitt alternativ. 

 


Av tjejgrejer - 24 november 2021 08:32

Hade en granne där jag bodde på förra stället. Hon var så jobbig. Varje fika sade hon ett citat och såg viktig ut. Det är tröttsamt att varje dag höra hur man borde vara men inte alltid kan leva upp till. Liksom....slappna av och var bara männika, för fan!! Hon själv levde sannerligen inte upp till allt som hon rapade upp. Hon var bra för övrigt men detta retade gallfeber på mig och ibland sade jag något ironiskt till svar och hon tittade på mig som om jag var helt knäpp. 

Vet när jag var ung. Då sade alla Carpe Diem och såg sådär tröttsamt hemliga ut som om dom visste allt om livet. Visst, en del citat är bra men det har gått inflation i dem. Nu vore det kul att avsluta med ett töntigt citat. Öh, t ex " Ett bra citat är sjävklart" (trist) "Bättre en kaffe hemma än tre på stan" (Skärp dig!!) okej, en klassiker då: "Jag ser inte skogen för alla träd!" 

Av tjejgrejer - 24 november 2021 08:15

Hastar runt bland olika adresser i Norrköping för att klara livhanken. Har inte tid att uppdatera bloggen jämt som ni kanske förstår. 


Ja ja.....mitt i allt det där så kollade jag julskyltingen och klappar. Det var skönt att koppla av lite. Först kollade jag rean online hos Cocopanda. Det är en shop jag gillar. Köpte Pukka The kalender för ett bra pris. 

 

Sen drog jag iväg på stan. Gick upp på Lindens övervåning och kollade in Newports julmarknad. Den var jättevacker som vanligt. Gick till Kappahl sen. Var med mamma på stan för ett tag sedan. Då stannade hon vid denna klänning och sade att den vara så snygg. Blev inte förvånad. Hon är vädur och de gillar ju starka färger. Sen är de rätt ombytliga också men man får försöka strunta i det när man köper julklappar. Klänningen kostar 399 kr. 

 

Av tjejgrejer - 13 november 2021 16:10

När man gör såna här bollar med Oboy blir det lätt för sött. Knepet är att inte ha i något socker alls. Ta helst saltat smör till så bryter det av mot det söta. Gjorde sådana här chokladbollar igår och de smakade gott. 


Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards