Alla inlägg under juni 2023

Av tjejgrejer - 30 juni 2023 19:28

Idag tog jag en långpromenad på fm. När jag kom hem hade L börjat med maten. Han lagade kyklingfiléer med grädd oregan sås och bastami ris. Det blev väldigt gott. Sen började det regna. Jag gick iväg för att köpa godis. På hemvägen öppnade sig himlen och allt regn forsade ner. Kom hem dyblöt. Men det är ju bara vatten och att byta kläder. Vi mumsade i oss godiset. Sen fick jag ångest och lade mig ner för att vila. Kämpade med dåligt mående hela em, suck. Nu mår jag lite bättre. 

Av tjejgrejer - 29 juni 2023 17:17

Var det 30 grader varmt mitt på dagen. Bilen blev stekhet, så vi fick vädra innan vi satte oss i den. Det blåser mycket och är molning nu, lättare att stå ut då med värmen. Vi åkte till Lindö hamn nu igen. Tog varsin mjukglass där. Väldigt god glass och fin utsikt över ett stilla innehav, Bråviken. Sen köpte vi potatissallad och rökt skinka på Hemköp i Lindö. Mumsade i oss det hemma. 

Av tjejgrejer - 29 juni 2023 16:11

Tog en citron och kola kaka. Vanligt kaffe till.

Av tjejgrejer - 29 juni 2023 07:25

Här i Norrköping har det varit soligt och varmt i väldigt långa perioder. Det är så härligt med riktigt sommar. 


Fördelar 


Glass smakar så gott i värmen

Fin solbränna

Folk är så glada

Jordgubbar från Lida gård - perfekta! 

Är mycket ute. 

Lätt att promenera 

Rea 



Nackdelar 


Fotsvett. Har det aldrig annars i ett land som är som en kyl/frys.

En del har semeterstängt 

Läsk smakar tyvärr gott i värmen

Flugor inne 

Fästingar 



Av tjejgrejer - 28 juni 2023 19:47

Detta vattengevär blev en favvo hos min brorson. Det är lätt att fylla på vatten och pumpa upp trycket. Finns för 70 kr hos Biltema. De har många andra leksaker också.

 

Av tjejgrejer - 28 juni 2023 17:01

Härligt! Inatt sov jag utan täcke. Vaknade mitt i natten och kunde inte somna om. Ett antal kaffemuggar senare så gick jag en långprommenad i parken. Det var otäckt på nyheterna. En kvinna här i närheten var nära att mördas. En massa blod på trottoaren. Hmm, iallafall sen, så åkte vi iväg till Tingstad cafe och fikade. Efter det en tur till Lindö och satt i hamnen som vanligt och kollade fåglar och båtar. Nu har jag handlat färdigsallad som vi käkat och L kolla på rally med gamla bilar, roligt. 

Av tjejgrejer - 27 juni 2023 20:44

Idag var jag på barnparty. Min brorson fyllde fem år. Vi kollade runt i deras nya hus. De hade gjort om i köket och det blev så fint och modernt. Gråa luckor och stål vitvaror. Sen öppnade lillen paket. Faktiskt gillade han våran vattenspruta mest. Det var nog den billigaste presenten också, haha! Han sprang runt och lekte med den nästan hela tiden. Sen öppnade han de andra med förtjusning. Han gillade de andra gåvorna också. Hans lillesyster fick en leksaksmobil som hon gillade mycket. 


Efter det åt vi en liten men jättegod buffé. Romsåsen var godast och en paj med nötter på var ny och rolig att äta. Tårta på det och vi var jättemätta. Mycket prat, skratt och skoj. 

Av tjejgrejer - 27 juni 2023 12:33

Vi ska på ett barnkalas idag och se min brors nya hus i min gamla hemby. Det blir roligt. Vi köpte en vattenspruta på Biltema. Hoppas barnet blir glad för den. Idag är det lite svalare ute och konstigt nog kände jag mig inte piggare av det utan tröttare. Tog en evighet att komma igång imorse. På gården går det runt några studenter. Fattar inte vad de ska lära sig. L trodde de gick en guidekurs. Sen ska en i uppgången flytta så entrén är upptagen av en släpkärra och flyttkartonger. Just nu är det sol och en del moln. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards