Alla inlägg den 25 juni 2023

Av tjejgrejer - 25 juni 2023 06:42

Han finns inte mera men minnet lever kvar. Han var inte den snyggaste katten men smidig och intelligent. Liten och rödhårig. Han var en liten kattunge men helt plötsligt ville han absolut gå ut och träffa honor. Han blev så arg och de hade inte vant honom vid en bur så han fick gå ut utan att bli kastrerad. Han var nog lyckligare så ändå. I sitt rätta element så att säga. 


Man kan säga så om alla katter men han var lite speciell. När L flyttade till en större bostad i närheten så flyttade katten med. Han satt inte och jamade vid gamla bostaden. En gång när jag dammsög så råkade jag komma emot honom under sängen med röret. Därefter så ville han absolut bli utsläppt när dammsugaren kom fram. En annan gång råkade jag gå in i honom på natten i mörkret när han låg på hallmattan. Som tur var hämnades han inte. 


Det märkes att han var fri och vild. Ibland fick han en galen blick när han låg vid mig på soffan. Då blev jag rädd och reste mig upp. Tänk om han skulle flyga på mig!? Det hände aldrig. Han brukade komma in och mjaua bestämt och ville ha mjölk. Han fick alltid en liten skvätt. 


Han hade en annan familj som han bodde hos. Vi visste inte vilken. Det var hans hemlighet. Han luktade parfym ibland. När han var hemma en vecka i sträck sade vi att de nog var i Thailand. Annars brukade han hänga vid en lada i närheten med en massa andra katter. 


När han var ung katt så släpade han hem halvdöda fåglar för att visa vilken bra jägare han var. Sen var det många revirstrider med andra katter. Han kom hem så tilltufsad ibland och vilade några dagar under sängen. Men helt plötsligt innan han var frisk, så ville han ut igen. 


Vi hade två hundar under hans livstid. Båda gångerna han träffade hundarna första gången så hände detta; "Vilken idiot!" verkade han tänka och sen en duch med klorna ute på hundens nos. 


Med våran golden så bestämde katten inne. Konstigt nog bestämde hunden ute och jagade alltid iväg Dennis över staketet. Med tanke på att jag var rädd för katten ibland så saknar jag inte honom men det är roligt att berätta minnen. 


Han levde rätt många år. Tillslut blev han överkörd och dog som tur var direkt. Föraren i bilen körde bara vidare. En granne såg allt. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards