Alla inlägg den 8 juni 2023

Av tjejgrejer - 8 juni 2023 18:26

Tog nyss en promenad i em-solen. I skuggan blåste det kallt så jag hade med mig en tröja. I solen rätt varmt nu ändå. Så skönt att det äntligen är sommar nu. Gick förbi ett område med ett gammalt stort hus som de håller på att totalrenovera och bygga flyglar till. För länge sedan fanns det en ledig lägenhet där. Nu flyttade jag istället till en annan lägenhet för den var finare och hade balkong, tvättmaskin och stort badrum. Tyvärr så drappades jag där snabbt av min nuvarande stalker som gjort mitt liv till ett mindre helvete de senaste sju åren. Vi var grannar. Nog om det. Ibland gör man fel val men man förstår det först efteråt. Jag kan inte se in i framtiden och tur är väl kanske det. Ni kanske känner igen er i det där att man gör fel val fast man tror att det är det bästa alternativet just då. Man får försöka att inte ångra sig. Önskar bara att jag haft lite mera tur i livet men alla har sina egna problem. Igår såg jag pelargoner för 10 kr hos Hemköp. De var lite skabbiga men vilket fyndpris! Köpte inga, haha! Tycker inte de luktar gott. Ica hade stora lyx pioner för 145 kr. Tyckte inte jag hade råd. Hittar inte stora vasen hemma heller. Det är en sak jag saknar från när jag hade mera pengar, färska blommor hemma varje vecka. 

Av tjejgrejer - 8 juni 2023 15:42

Somnade om några ggr i morse. Ändå var klockan bara 07.00 när jag gick upp. Fick ta en treo mot lite huvudvärk som jag alltid får när jag somnar om. Väldigt fint väder idag. Tog en långpromenad på fm och satt på ett fik ute men en kaffe, skönt. Hem igen. L ville ha pizza men jag ville ha sallad och för en gångs skull fick jag som jag ville. Det var lunchtid och fullt med folk i salladsbaren hos Ica. Men de fyller på hela tiden och håller det fräscht så det är en favvo att handla sallad där. Hemma igen muttrade L att det var hårt att äta. Han har en lös tand. Men han sade att salladen var så fräsch. Jag mumsade rätt snabbt i mig min sallad med mycket dressing på som vanligt. 


På em skulle L laga en spricka i fodret på förarstolen i våran Volvo. Jag kollade på det jobbiga arbetet. Att sy i skinn är inte lätt. Sen tog jag en lång promenad igen. Lite besviken på mina MK-skor. Det är andra paret som jag får skoskav av. Har rätt storlek så det är inte det. De kostar rätt mycket så det borde inte vara dålig kvalité. Nu har jag varit lite social på Facebook och spelat dataspel som vanligt. Längtar ut igen. Perfekt väder idag. Det blåser lite så det blir inte för varmt. Har städat klart inför min dotters ankomst. Bra att det är gjort. Skönt att ha det helt fräscht på badrummet. Nyligen sålde jag lite saker på vårat autkionshus. L varnade mig att det nog inte skulle gå bra för folk har så lite pengar nu. Han fick tyvärr rätt. Jag gick back på märkesskorna jag sålde. Väskan gick för priset jag köpt den för. Sen tog auktionshuset rätt höga avgifter. De var trevliga att ha att göra med men det blev ju en förlustaffär för mig. Men nu har jag lite extra pengar att röra mig med. L hjälper inte till med hyran, suck! Sen får jag bara lite pengar att röra mig med. Det är inte schysst men han vill inte ändra på det. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards