Alla inlägg under december 2023

Av tjejgrejer - 31 december 2023 15:40

Dagens klassiska nyårsmat - bankad fläskfilé med bea och pomme 

Dagens favvo person land - en dansk men svenskar duger gott. Bubblare, en holländare

Dagens fyrverkeri - inga, vi vågar inte oss ut på natten här i Norrköping 

Dagens stora bakverk - de tyska bakverken slår rekord 

Dagens matinhandling - Ica Maxi, alla andra skulle dit också rätt tidigt

Dagens träningsvärk - i ben och fötter efter alla superlånga promenader

Dagens kram - med L såklart 

Dagens födelsadag - jo jag fyller faktiskt idag! 

Dagens temp - minus 2 och is överallt 

Av tjejgrejer - 31 december 2023 15:24

Bild från Köln. 

 

Av tjejgrejer - 31 december 2023 07:01

Hemma så tog jag passet och en del viktiga saker i en tygpåse. Skrev en lapp om att jag skulle iväg och stack sen till tågstationen. Där hittade jag ett tåg till Köpenhamn som skulle gå snart. Köpte biljett. Mot kontinenten! Första sträckan har jag åkte väldigt många gånger. Nässjö, Alvesta, Hässleholm. Sen var det lite nya stationer. Lund och Malmö. Det var mäktigt att åka över Öresundsbron. Sen fina stora tågstationen i Köpenhamn. Har varit här många gånger också. Bra att kunna hitta. Tivoli ligger vid tågstationen. Gick förbi och sen hela ströget. Tyvärr var det helgdag och alla affärer hade stängt. Tillslut kom jag bort till Österport. Började bli kissnönig men det fanns varken hotel, caféer eller någon toa någonstans. Började gå snabbt i en cirkel tillbaka. Många gamla hus i fina Köbenhavn. Sen fick jag ångest för jag kunde inte hålla mig mera. Som tur var hamnade det mesta i bindan jag hade på mig, Tillslut hittade jag ett hotell. Jag ville duscha och ev tvätta mina kläder. Man var tvungen att ha videokonferens utanför receptionen innan man blev insläppt. Var despo så jag sade jag tre gånger till priset 1500 kr sen kom jag in. Efter ett tag så säger de att jag kan få ett rum för 850 kr. Det tackade jag ju ja till. Efter att ha visat leg och allt det där så kom jag äntligen upp till mitt hotellrum. 


Som tur var hade det inte kommit något kiss i mina byxor. Bara på långskalsonerna. Lade dem i papperskorgen. Tänkte att det var varmare här så jag behövde inte dem. Tog sen en lång dusch och det var väldigt skönt att bli varm och fräsch. Något som är konsigt med finare hotell är att de jämt har ambertvål. Det luktar apa! Fattar inte att de inte kan byta tvålsort någon gång. Så på dansk tv. Det var rätt roligt. Drack av småpåsarna med pulverkaffe och åt en smörgås jag köpt i en mataffär. Det var gott efter alla strapatser. Lakanen i sängen kändes inte så lena men det var skönt att ligga ner iallafall. Skön kudde. Min stalker var tyvärr efter mig och tog in på samma hotell. Så jobbigt men jag planerade hur jag skulle skaka av mig honom. Vaknade rätt tidigt och drack upp sista kaffepåsen. Checkade ut och han i receptionen sade "Hejdå" istället för danska "Farväl" Ute var det mörkt och ganska regningt. Rätt kallt också. Det var inte många ute och jag ångrade nästan att jag gått iväg så tidigt. Sen gick jag bort mig. Frös och gick runt i en cirkel. Tillslut var jag tillbaka vid hotellet. Skämdes och gick mot det jag trodde var city. Så trött igen. Sen frågade jag en joggande dansk man om vägen. Han fattade inte min danska utan jag fick fråga efter trainstation. Då fattade han och visade vägen. Vilken tur! Jag var rätt nära stationen. Var glad och gick snabbt nu förbi Tivoli och sen in på tågstationen. Där var det rätt mycket folk. Jag köpte en liten kaffe och en macka och en brownie på 7Eleven. Det är billigt och bra. Skönt att sitta ner och äta och ta igen sig efter en lång promenad i regnet. Sen började jag titta på tåg till Tyskland. Det kommer i del 2. 

Av tjejgrejer - 30 december 2023 16:13

En jättestor kyrka. Man blir hänförd. 

 

Av tjejgrejer - 30 december 2023 15:21

Fick ångest och drog först till Danmarkt och sedan Tyskland. Det var trevligt i DK. Kan ju en del danska så det var lätt att prata med folk. Sedan åkte jag till Hamburg. Bara HBH - Hof Bahn Hof - tågstationen. Så mycket folk och tåg där. Jag gick mycket i Hamburg. Trött i benen och fötterna. Hittade av en slump ett bra hostel som jag tog in på och slumrade till där och sov sen hela natten. Fortsättning kommer. 

Av tjejgrejer - 24 december 2023 08:13

Önskar jag mina läsare.

Av tjejgrejer - 23 december 2023 10:18

Fick rabatt på en dryck hos EH.

Av tjejgrejer - 23 december 2023 09:17

Sov som en stock. Sov lite för länge faktiskt men hade inte huvudvärk när jag vaknade. Det snöade hela dygnet igår så idag är det ett fint täcke med snö över hela gården. Bra med -3 också. Gillar inte töväder. Vi är klara med allt innan juldagen så det blir att chilla idag. Bara lite att göra. Vi är på lugnt och bra humör. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards