Alla inlägg under oktober 2021

Av tjejgrejer - 28 oktober 2021 14:50

Nu blev det ett fint hotell med gammal charm. Det heter Gamla stan och ligger just där med utsikt över Mälaren. De var trevliga i receptionen. Jag hade inte bokat och fick betala ca 1100 för mitt rum. Om man är tidigt ute kan man boka rum för omkring 800 kr så det är bra. Fick ett rum på högsta våningen utan fin utsikt men det gjorde inte så mycket. Halva rummet hade snedtak och det var väldigt irriterade. Ni som har bott med sånt tak vet ju att man slår i det, inte bara en gång utan flera! Nu var det hårt tak så efter att slagit i andra gången så lärde jag mig. Skön säng och lagom stort badrum. De hade produkter till håret men ingen vanlig duschtvål, lite dåligt.Bara en hård tvål.  Men schampot med arganolja gjorde håret väldigt fint och det luktade gott efter tvätten. Rummet var inrett i en kunglig stil. 

           

Det var tyst på natten så det var lätt att somna. På morgonen skippade jag frukosten. Fast den hade fått väldigt fina omdömen så bor jag här någon mer natt så äter jag nog frukost. Det var hyfsat varmt på rummet och det gick att skruva upp värmen på elementet. 



Av tjejgrejer - 18 oktober 2021 19:22

Vi gillar beasås så mycket. Köpte två stycken färdiga till en middag. 

Den ena heter Jureskog och den smakar väldigt gott. Mycket smak och kryddigt. 

Den andra heter Rydbergs och är mycket mesigare. Jag tyckte inte om den men min man gillade den. 


 

Av tjejgrejer - 17 oktober 2021 13:26

Tog sovmorgon och var utvilad när jag vaknade. Mycket kaffe och dataspel. Sen en dusch och jag vaknade ordentligt. Vi åkte till Eko för att handla godis. Väl där så köpte vi lite fler saker. En vit, enkel och billig kruka. En Bliw pumptvål och så en del plockgodis. Det var rätt urplockat i lådorna men hittade färskt och gott lakritsgodis. 

 

 

Fint väder idag, inte ett moln på himlen. 

Sen var jag inne på Ingelsta shoppingcenter. Handlade babykläder till en liten bebis som min bror har fått nyligen. Hittade gulliga sådana inne hos H&M. 

 

Solen lyser in genom mitt köksfönster så blommorna får sitt ljus. Livet lunkar på sakta såhär på helgen. 

Av tjejgrejer - 16 oktober 2021 15:39

Kl fyra i morse snodda Lasse åt sig täcket så jag började frysa. Jag snarkade visst så han kunde inte sova. Gick upp och drack kaffe, läste nyheterna på datorn och spelade mitt dataspel. Senare gick jag och köpte mjölk till allt kaffe vi dricker. Börjar få lite ont i magen av det. 


Senare började vi tjafsa och jag blev ledsen. Efter ett tag gick jag ner till kondiset och köpte en tårtbit och fina kakor. Tårtan smakade mycket gott och Lasse gillade kakan också. Nu har han snott mina tofflor för han är så kall om fötterna. 

 

Den här fina hallonkatalanen blev över efter vårat lyxfika. 

 

Av tjejgrejer - 15 oktober 2021 17:09

Visst är svenengelsa kul! Här lagar min mat igen. Han är ju kock. Han fick putsa fläskfilén med en fruktkniv. Jag har inte så många knivar i mina kökslådor. 

 

Lasse spetsade Whiskysåsen med lite riktigt vara. 

 

Grönsaker enligt kostcirkeln. 

 

Filén är klar i pannan som är svår att steka i. Den blir lätt för varm. 

 

Middagen är klar! 

 

Av tjejgrejer - 15 oktober 2021 13:49

Vi köpte chokladbiskivier hos Ica för 15 kr styck. De är jättegoda! De har sån omsättning på dem så de är allid färska också. 

Av tjejgrejer - 15 oktober 2021 12:06

Här i Norrköping är det ganska svårt att hitta denna goda sås. Nu hade vi tur och hittade den på Enebys Ica. Det är en bra affär annars också. Kom ihåg om du köper denna Whiskysås att du måste ha grädde till. Nu är helgmaten räddad! 


 

Av tjejgrejer - 14 oktober 2021 18:29

Det finns sådant som är naturligt att det är hemligt. Vad man gör i sovrummet och badrummet. Ens journal. De som spridit de elaka rykterna om mig tyckte det var sååå roligt när jag blev förklarad sinnessjuk. Då skulle ju ingen av mina närstående tro mig. Det gör de inte heller alls, tyvärr. De tror stenhårt vad doktorn har sagt. Alltså är ryktena hemliga för mina nära vänner och släktingar. ALLA andra vet. Tystnadskultur råder. Alla bara väntar på att jag ska bli mördad. Att det hemliga är dåligt i detta fall är att det är falska rykten och förtal. 


Även andra dåliga och hemska saker har varit hemligt. Diktaturer. Expriment och utnyttjande av fängelsefångar och psykiskt sjuka för inte så länge sedan i Sverige. Spioneri. Ja listan kan göras lång på saker som varit och är hemliga och väldigt dåliga.     

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards