Alla inlägg under oktober 2021

Av tjejgrejer - 14 oktober 2021 08:56

Tipsade min man om billiga och bra pizzor hos F13 som ligger i Eneby. Vi åkte dit. Mellanösterfolk såklart som hade pizzerian. Ena pizzabagarne stirrade argt på mig, den andra låtsades som ingeting och tog emot våran beställning. Vi beställde en ny spezial pizza som hette Leo. Den till vänster på bilden. Den var jättegod. Kan rekommendera denna pizzera. Det tog en kvart att få pizzorna och det är lätt att parkera utanför. Sen en väldigt bra sak till. Vanliga pizzorna kostar bara 59 kr inkl dryck och sallad. Leo kostade 90 kr. 

 

Av tjejgrejer - 13 oktober 2021 10:15

Vi tittade lite här och där efter en billig hallampa. Till slut hittade vi en guldfärgad lampa hos Bauhaus på rea. Sen valde vi en stor glödlampa med mjukt, gult ljus. Det var lite konstigt, det fattades en grej i alla lampor vi tittade på. Min man visste vad det var och vi köpte till den. Lasse hade krångel med att sätta upp lampan men han är så händig så det gick vägen ändå. Det är svårt att fota en glödlampa men ni ser hur den ser ut. 

 

Mjukt ljus i hallen nu, mysigt. Sen hittar man ju rätt kläder snabbare också! 


Av tjejgrejer - 12 oktober 2021 20:06

Idag var vi bl a till Jönköping. Först hittade vi ett ställe med utsikt över staden. Den heter Utsikten! Vi åkte bil uppför berget. Sen skulle man gå 200 meter. Min man som har ont i benen orkade inte ända fram. Men det var fin utsikt även i början av gångvägen. (Med asfalt!) Funkar även om man har rullstol. 


Sen letade vi efter Rosgarden restaurangen. Med GPS hjälp så hittade vi den efter ett tag. De har en tjusig lokal som går i brunt. Sen är den en fin fiskdamm i mitten med karpar och guldfiskar. Maten smakade väldigt gott. Lite andra rätter än de har i Norrköping. Åt friterad bläckfisk, grillad kyckling, ris och jordnötssås. Till efterrätt var det hallonpaj och glass. Mums! 


Fint väder idag men ganska kallt. Får ta fram vinterjackan nu. 

Av tjejgrejer - 11 oktober 2021 17:20

Ibland är det svårt. Men så finns det en del snälla skåningar. Vidare tänker jag på Ali som jobbade på hemmet där jag bodde förut. Han pratade med mig utan att döma mig. Känner tacksamhet mot er. 


Av tjejgrejer - 11 oktober 2021 17:01

Det är mina favoritskor. De ser nätta och bra ut och är så sköna att gå i. Hittade dem till priset av ca 700 kr hos Footway. Den finns kvar i svart i många storlekar. 

   


Av tjejgrejer - 11 oktober 2021 02:51

Det är ganska kallt hemma pga av värmen ute. Hittade dessa gulliga och mjuka tofflor hos Rusta för 30 kr. Sitter med dem på just nu och de är sköna och värmer bra. De finns i grått och svart också. 

  

Vi köpte en billig fläkt också hos Rusta. Den är väldigt bra men ändå enkel. Den blåser inte bara rakt fram utan åt sidorna så större del av rummet värms upp. Den stängs av om den skulle ramla omkull. Prisvärd. 

 

Hittade inte lådan med vinterjackorna hemma. Besökte New Yorker och hittade denna jacka i svart till priset av 270 kr! Den är så skön på men tyvärr har den inga stängbara fickor. Det är en varm jacka annars.


 


Sen hittade jag jacklådan och min kära Rock & Blue jacka med många fickor. 

Man kan ju alltid kramas för att hålla värmen. 





Av tjejgrejer - 11 oktober 2021 02:44

Mannen snarkar, suck! 

Av tjejgrejer - 10 oktober 2021 14:01

Hos Bubbleroom är det rea på flera plagg från Ida. Hittade en vacker klänning som finns kvar i stl 40. Den kostar 1249 kr nu. 

 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards