Direktlänk till inlägg 8 maj 2024

Stjäntecknet Oxen

Av tjejgrejer - Onsdag 8 maj 07:43

Har haft flera flera vänner och en pojkvän som varit oxar. Trivs i deras sällkap. De är lugna och matglada. De blir väldigt sällan arga men då ryker det om öronen. En som kommenterade skrev att de ska vara tradionella. Kanske det. De trivs hemma och vill skaffa fina prylar till hemmet. De är bekväma. En oxe är ett jordtecken. De är lugna, stabila och har fötterna på jorden. Det sägs att de är sensuella vilket jag inte märkt själv. De är superenvisa, jobbiga att diskutera problem med. Eller som en tidigare pojkvän tyckte "Vi kompromissar, alltså gör som jag vill!" (Hopplöst!) Oxen stressar inte, det mesta tar tid att göra. De gillar överflöd men står ut tålmodigt med mindre tillgångar också. De är starkt knutna till sin partner och nästan alltid lojala. De gillar inte jobbiga utmaningar utan håller sig till säkra kort i livet. Pålitlig. Materialistik. Oxen vill absolut inte att det gapar tomt i kylskåpet eller i plånboken. De är starka och har bra arbetsmoral. De är inte så positiva till nya idéer och lyssnar ofta inte ens på dem som kommer med dem. Oxen är självsäker. Just nu har jag en bra vän som är oxe. Hon är så snäll på ett ickemesigt sätt. 


#stjärntecken 

 
 
Maria

Maria

Onsdag 8 maj 08:40

Spännande läsning, jag är själv oxe och känner igen mig i allt :)

Hälsningar Maria

http://www.storlurs.bloggagratis.se

tjejgrejer

Onsdag 8 maj 12:54

Vad roligt att du tycker det!
Ha en trevlig helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Söndag 19 maj 19:35

Det skulle vara fint väder idag också så vi åkte ut till landet. Via Söderköping och ut på vikbolandet. Det var skönt att sitta i bilen med ac som svalkade. Vi åkte på vackra, vindlade vägar. Tillslut var vi hungriga så vi åt subs med kycklingröra oc...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 18:01


På Hemköp hade de många blommor. Vi valde denna murgröna. Den är så gullig och passar bra på balkong bordet. ...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 14:19

Cumulusmoln på himlen. Hett på balkongen. Dricker läsk. Ätit kall rökt skinka, potatissallad och sallad. Var i parken lite. Folk låg och solade. Jag fotade blommiga träd. Satt och kollade fåglar.  ...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 08:24

Förra morgonen gick jag igenom en säck i förrådet. Hittade många bra sommarkläder. Mest överdelar. Behöver köpa en neutral knälång nederdel. Hittade breda, ganska korta t-shirts, fina klänningar i sommarfärger, en kort vit kjol, ett vitt linne och et...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 05:35

Har lyckats få det lite svalt i rummet vid balkongen iallafall. Men när vi tittade på termometern i köket så visade den 27 grader! Lördag idag och helt stilla ute. Inatt fick jag stänga fönstret för det var så mycket hallå på gatan.  ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards