Direktlänk till inlägg 2 maj 2024

Stjärntecknet stenbocken

Av tjejgrejer - Torsdag 2 maj 06:08

Är själv stenbock men det är inte alltid man är expert på sig själv. En typisk stenbock tror inte på astrologi. Jag tyckte det var så flummigt när jag var yngre. Men insåg att de outtalade frågorna kanske fanns i flummet. Precis som skorpionen vill stenbocken vara hemlig. Vill ha integritet. Många tycker detta tecket är tråkigt. En som känner en stenis vet att de bara släpper loss med folk de känner förtroende med. Det är sällan de underhåller på en stor fest. På festen småpratar de med rätt många personer för att skaffa flera kontakter. Som kanske senare kan ingå i deras nätverk. 


Stenbocken ler på ett trevligt och gemytligt sätt. De är väldigt positiva utåt och med andrar. Dock inte med sig själva och sitt liv. Ibland tar dysterheten över och det syns utåt. En lite tråkigt sak med detta tecken är att pengar ibland betyder mera för dem än vänner. De klarar av att leva ensamma och är väldigt självgående. De satsar mycket på sitt jobb och arbetet kan bli deras familj. De tänker ofta på hur det ska kunna tjäna pengar på saker, tjänster. De trivs ensamma och behöver egentid. 


Ändå trivs stenbocken med sin familj. De är oftast lojala, om de blir behandlade med respekt. De bryr sig mycket om sina närmaste och har ofta praktiska lösningar på dina problem. Den har några nära vänner som de kan visa sitt riktiga jag för. Sen många kontakter som som de använder i jobbsammanhang. 


De har en ambition som vida överstiger förmågan. Det är så de uppnår sina högt uppsatta mål. De passar väl in i samhället och vill inte vara till besvär. En stenbock kan mycket för de vill lära sig behärska saker. 


De är ofta tradionella. De vill inte ändra på något som fungerar bra. De möblerar inte om för att det är roligt utan ev för att det behövs. De håller fast vid sina vanor och traditioner. De gillar gamla saker med en historia. Typiskt i ett stenbockshem är någon gammal släktklenod och saker de hittat i en anikaffär. De gillar inte riktigt moderna saker om det inte ingår i deras jobb. 


Stenbocken har ganska dåligt självförtroende men visar inte det utåt. De kunde gott vara lite snällare mot sig själva. På fritiden gillar de köp- och säljsajter, kolla loppisar, träffa nära vänner och umgås med sin familj. Ibland får de något knäppt intresse men bryr sig inte om att det är konstigt. De går sin egen väg men gillar ändå inte att skämmas ut offentligt. Men vem gör det eg? 


De ser ofta lite yngre ut än vad de är. Stenbocken sköter om sig och när de blir äldre sjunker de höga kraven de har på sig själva. 


De gillar inte att dansa eller sjunga ute men hemma är musik ett stort intresse. De är pragmatiska och står med båda fötterna på jorden. 





 
 
Rickard

Rickard

Torsdag 2 maj 20:56

Stenbocken är väl annars ett ganska pragmatiskt och känslokallt tecken enligt vad jag läst? Jag är född i Oxen och är väl ganska konservativt lagd, men känner mig ändå mer progressiv än vad beskrivningen av stjärntecknet säger, samt konstnärligt lagd. Min f.d var astrolog och lärde mig det mesta om stjärntecknens olika egenskaper, och det har visat sig stämma ganska bra in på personer när man fått reda på vilket tecken de är födda i.

http://newreflections.blogg.se

tjejgrejer

Fredag 3 maj 04:07

Tack för den långa kommentaren. Intressant! Jo stenbocken kan verka känslokall för de håller sina känslor inom sig. De gillar inte att visa känslor. De skulle bli usla skådespelare! Sen håller de distans till omvärlden. Vill vara stabila. Att du inte riktigt känner igen dig i Oxens tecken kan bero på att du har känningar från din AC och t ex månens tecken i din chart. Man är också påverkad av olika planeter. Du får reda på din AC genom att veta din födelsetid. Exakt tid är viktig. Människor är ju komplexa och deras chart är ofta det också. Det är lite konstigt men astrologi stämmer ofta. Man kan lära sig mycket om sig själv och andra genom att studera det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Torsdag 16 maj 17:44

Idag fyndade jag en stor bordsfläkt. Den kostade bara 199 kr. L blev glad. Det var lite problem med att montera på fläktgallret men vi klarade det tillslut. Fläkten har 1,80 m lång sladd, jättebra. Tre lägen på fläkten. L är helnöjd och jag gillar de...

Av tjejgrejer - Torsdag 16 maj 17:28

Mitt på dagen drog vi till Löfstad slott. De höll på med renovering så vi fick parkera bakom handelsträdgården. De har många fina blommor där. Såklart hade jag glömt mobilen hemma. Men tog bilder på alla fina, stora rosor i olika färger. De luktade u...

Av tjejgrejer - Torsdag 16 maj 08:04

Ja eller all syntes i tyger. Visst man behöver inte stryka det men så jobbigt mot huden. Sen andas det inte när det är varmt. Är jättesvårt att hitta klänningar i bomull, tyvärr.  ...

Av tjejgrejer - Torsdag 16 maj 07:59


Är nog folkparken. Här i Ektorp finns en liten park. Jag har börjat gilla den också men den kan inte mäta sig med den stora folkparken. Ektorpparken heter nog inte ens det. Undrar om jag orkar lära mig det riktiga namnet. En bild från blomdalen i fol...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards