Alla inlägg under maj 2023

Av tjejgrejer - 31 maj 2023 14:27

Alltså den som ligger på väg till Kolmården. det blir inga bilder för har tagit kort här förut. Vi möttes av kaskader med syrener. Så otroligt vackert. Har aldrig sett så många buskar på samma ställe. Det var soldis när vi kom fram. Bredde ut handdukar och satte oss. Det var skönt i solen. Många fåglar att titta på . Säderssärla som flög i cirklar nära vattenytan för att fånga flugor. Svanar på håll. En tärna dök helt plötsligt och tog en fisk. Två gräsänder hade spa och putsade sig i vattenbrynet. När de insåg att vi inte hade mat till dem så simmade de iväg. Små sparvar som samlade bomaterial. Några båtar på fjärden. Ett stort fartyg som låg för ankar. Lite tur att det var soldis, det blev inte för varmt. Vi satt där ganska länge. Helt plöstligt kommer det en man mot oss. Vi trodde han skulle klaga på våran parkering men han var intresserad av våra speciella bil. Den är ju bra tillverkad i 500 ex och har originallacken kvar. Hans kompis stod och beundrade bilen. Det blev lite bilsnack och sen kom han och lämnade sitt telnr om L skulle vilja sälja bilen till honom. Nu planera vi faktiskt att behålla bilen. Den är så bekväm och snygg. Bra i motorn också. Vi åkte hem på snirkliga vägar genom ett sommarsverige i soldis. Trevligt. Åt jordgubbar när vi kom hem som vi köpt för 20 kr hos Ica. 

Av tjejgrejer - 31 maj 2023 08:24

Det är så fint här nu.

Av tjejgrejer - 30 maj 2023 19:03

Idag hade vi avslutning i målargruppen. Det var rätt bra stämning fast det har varit mycket skitprat tidigare. Vi bjöd varandra på kakor och tårta. En i gruppen tittade surt på min bästa kompis och mig. Innan vi högg in på prinsessgtårtan så gav hon mig och min kompis en menande blick och stack iväg bakvägen. Jag fattade direkt att hon dragit. Min kompis trodde hon gick på toa. Vi började fest på allt kaffebröd. En målade lite delfiner. Bra stämning nu. Tiden gick. Efter kursen så satt min kompis och jag i solen och snackade om allt möjligt. Det var roligt. Synd att det är så mycket bråk och skitprat bland vissa i gruppen. Vi längtar inte tills kursen börjar i höst, haha! 

Av tjejgrejer - 30 maj 2023 03:19

Vad härligt att det är ganska nu. Visst, jag skanderade att jag gillade vintern men jag tycker om sommaren mest. Nu kommer två varma dagar igen och jag ska vara ute mycket. Det är tyst ute men fåglarna har börjat sjunga. Här kommer em sommarbild från häromåret. 

 


Av tjejgrejer - 28 maj 2023 16:55

Fick en varm dryck hos EH i present. Valde en stor salt karamell latte. Väldigt god!

Av tjejgrejer - 28 maj 2023 11:46

Roglic. Igår tappade han kedjan på upploppet. Han fick en ny cykel. Sen körde han väldigt starkt och uthålligt och vann etappen. Nu har han stor chans att vinna hela Giro Italia. Han var backhoppare innan han började cykla. Heja Roglic!

Av tjejgrejer - 27 maj 2023 16:14

Skönt att det är sommar nu.

Av tjejgrejer - 27 maj 2023 10:33

På Täppans café

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards