Alla inlägg under maj 2023

Av tjejgrejer - 27 maj 2023 08:37

Plockade den i parken.

Av tjejgrejer - 27 maj 2023 08:35

Tog jag denna bild.

Av tjejgrejer - 26 maj 2023 17:52

......med spriten. så blev det glass också. Jag fick gå iväg som belöning och ta en rätt billig glass i en kiosk för att jag köpt whiskey till L. Travade dit bland allt folk. Satt i solen och åt mjukglass med lakritsströssel, gott! Fick sällskap av en liten pippi. Nu åt jag i bägare så fågeln kunde inte få något. Sen gick jag till ett överfullt Ica och handlade lyxbullar. L messade om att han ville ha potatisskruvar eller nötter. Jag gick till Coop, färre människor här. Hittade nötter billigt vid ingången. Sedan tog jag skruvarna som L älskar. Hemma nu. 

Av tjejgrejer - 26 maj 2023 14:41

L var så deppad så han ville ha sprit. Jag åkte spårvagn dit. Fullt på vagnen men när vi åkte lätt förbi alla bilköer så kändes det bra. En man satt och råglodde på mig. Jag blev lessen och irriterad. Kände mig som ett djur på en djurpark. Var framme fort som tur var. Det är bara tre hållplatser mellan mitt hem och city. Travade iväg till Systemet. Rätt mycket folk där. Tog en Famous Grouse whiskey, Garagedricka och en Smirnoff dryck. Dyr affär detta! 197 kr i kassan. Kassörskan glodde på mig och jag blev lite irriterrad men visade inte det. Jag snor inget och är långt över 18 år så jag fattar inte varför hon skulle mäta mig med blicken. Suck. Sen hann jag precis med 3:an hem. Det var kontrollanter på vagnen. Det är det rätt ofta. L blev förvånad när jag kom hem så snabbt. Han ville ha Cube men de verkar ha slutat med denna goda dricka på bolaget. 

Av tjejgrejer - 26 maj 2023 13:23

Gick in på Kapphl på Ingelsta shoppingcenter. Där fanns en del rikigt fina kläder. Bl a denna klänning. Så söt! Sen döljer den ju magen bra också. Visade L klänningen. Han var tveksam. Jag tänkte att jag hade så många kläder så jag sade att jag inte behövde den. Vad bra! sa L och menade att klänningen inte var snygg. Materialet i den var inte så skönt men vad gör det när den är snygg, haha! På deras hemsida finns den bara kvar i xs. Men i affären fanns många storlekar. 

 

Em

Av tjejgrejer - 26 maj 2023 12:54

Var och fikade på ett café när tvätten torkade. Satt ute i solen. När jag kom hem var min man upprörd. Han hade inte fått sin vanliga värkmedecin utskriven. Han skulle ta treo istället!! Han har värk efter att jobbat hårt ett helt liv. Sen ont av långt gången cancer. Arrogant att inte skriva ut riktig medicin till honom. 

Av tjejgrejer - 26 maj 2023 09:01

Är inte själv den bästa föraren men jag har aldrig krockat. Här är lite skämt om bilförare. 


Blinkers är ett tilval som alla tydligen inte har. 


Andra kan läsa vad jag tänker på i trafiken. 


Att ligga så nära en annan bil som möjligt är coolt. 


Att  ha så stora fälgar som möjligt och tunna hjul är så bra för fjädringen. 


Köra i bussfilen är praktiskt. 


Att parkera på en busshållplats och inte flytta på sig är helt normalt. 


Öka farten när någon ska köra om är bra uppfostran. 

Av tjejgrejer - 26 maj 2023 08:53

Sov hela natten, vad skönt. Utvilad och pigg nu. Så fint väder ute med klarblå himmel och sol. Tvättar igen. Bra att få det gjort. Lite lättare att få tvättider i tvättstugan nu när elpriset är lite billigare. Ska ta en långpromenad i parken sen. Igår köpte vi en studentpresent. Det blev en modern airfryer. Hoppas mottagaren tycker den är cool. Igår gick jag och luktade på nyutslagna syrener och plockade lite blommor i parken. Trevligt. Har haft så orolig mage senaste dagarna. Fick en tablett av en kompis. Imodium. Har inte testat den än men ska göra det idag. Tydligen var den både billig och bra. Hon sade att den lugnade ner magen på 15 minuter. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards