Alla inlägg under maj 2023

Av tjejgrejer - 20 maj 2023 04:20

Monica fyllde jämt år. Jag satt utanför hennes bostad och väntade på att hon skulle komma hem. En annan kompis anslöt sig. Tillslut kom M hem. Vi hade det så trevligt. Matade fåglar och snackade. Vi gav henne gåvor. En gullig väska med hundar på från mig. En stor lykta och en varg t-shirt från min kompis. Monica blev så glad över presenterna. Senare började de tjafsa om ett gammalt bråk. Suck! M ville inte släppa det fast jag försökte lugna ner dem. Tillslut pratade de om annat. M bjöd på en jättegod smörgåstårta från Ica. Spänstiga räkor på den. Som om vi inte blev mätta på den så fick vi tårta också. Monica talade om att den kostat 400 kr. Tårtan var stor och jättegod så jag förstod det. Proppmätta så rullade bråket/tjafset upp igen. Så tröttsamt. De är oxar. Långsinta. Jag är våg i månen. Vill medla och inte ha bråk. En lite underlig granne anslöt sig och åt tårta också. Vi pratade vidare och hade det roligt. Tiden gick och så ringde L och undrade vart jag hade tagit vägen. Han kände sig ensam. Hemma igen somnade jag tidigt. Trött av allt umgänge men glad. 

Av tjejgrejer - 19 maj 2023 14:33

En favvo, Napoleonbakelse. Hos Lindahls.

Av tjejgrejer - 18 maj 2023 14:45

Vi gick till Rosegarden. De hade väldigt god mat. Mycket att välja på. Mycket kyckling. Nu har vi fyrkantiga magar.

Av tjejgrejer - 18 maj 2023 11:07

Vi har fina, stora fönster. Idag dammade jag de andra burspråken. Tog bort många av sakerna i fönstret och ställde in i en garderob. Lättare att styla fönstret fint när man har färre saker. Det gav ett luftigare intryck. Nu är det bara fönstertvätt kvar någon varm dag. Fönstrena mot prommenaden är väldigt skitiga pga all trafik. Bra att spårvagnarna inte släpper ut avgaser. Även om el inte heller är så bra för miljön. 

Av tjejgrejer - 18 maj 2023 11:00

Det var trevligt och mysigt där.

Av tjejgrejer - 18 maj 2023 10:48

Har gått två snabba prommenader på morgonen. Först var det knappt inget folk ute. Märsk att det är helg. Sol men rätt kallt. Hade mössa och vantar. Mötte en hundägare i shorts och t-shirt. Kaffe hemma för att värma upp mig. Gick sen till Hemköp och fick tag i mat med bra priser på. Salami från Italien och sen rea på godiset. Fick lite tvångstankar sedan så jag lade mig när jag kom hem. Nu har jag ätit av Salamin och den var jättegod. Idag ska vi nog äta ute. Det är dyrt på helgen men vi ska fira en sak. Lååång väntan innan restaurangerna öppnar. Klarblå himmel och sol ute. Så bra! 

Av tjejgrejer - 17 maj 2023 15:47

Visst är den vacker!

Av tjejgrejer - 17 maj 2023 15:46

Det var så trist hemma så jag gick till ett lokalt café och tog en kaffe.

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards