Alla inlägg den 1 maj 2023

Av tjejgrejer - 1 maj 2023 12:45

Ca 40 syndikalister demonstrerade på Drottninggatan med poliseskort. "Stoppa borgarna i papperskorgarna!" löd deras slogan. Spårvagnen fick köra före och de blev lite sura och stog ivägen. Det var det minsta majtåg jag sett men jag går ju inte själv så då kan man inte klaga. 

Av tjejgrejer - 1 maj 2023 05:17

Kallt men ändå. Nu har det brakat igång. Ser fram mot all blomsterprakt och värme. Här är en bild från åbackarna i Folkparken. 

 

Snart slår nog rhondodenbuskarna ut i den fina parken. 

 

Här är en bild på mig från en minifest en kompis och jag hade i hamnparken. 

 

Av tjejgrejer - 1 maj 2023 04:51

Vi var ensamma hemma så vi firade inte så mycket. Åt ärtsoppa till lunch. Ångrade sedan att jag åt två portioner! Lagom till att vi skulle gå och se firandet i Folkparken så började vi prutta. Man blir ju lite nervös då. Men vi gick iväg för att inte missa musikkkåren och de bra låtar de spelar. Tur man var ute när magen krånglade iallafall. Vi kom lagom till att orkestern satte igång. Apploderade efter varje låt, det gjorde inte alla. Svårt att tro att man är i Sverige när man såg sig omkring. De flesta människorna var från mellanöstern och så lite svenskar här och där. Man är van nu men visst är det lite underligt. Vi frös, som man brukar på Valborg. Vi köpte inget fast vi ville. Hade inte rikigt råd fast det mesta bara kostade 20 kr. Men det var jättelånga köer till det som var bra, så där slapp men kötid. Det var länge sen jag var på något Valborgsfirande ute. Rätt roligt ändå. Vi orkade inte vänta på att elden skulle tändas så när studentkören började sjunga så vivandrade hem. Vi mötte en hel hord med människor på väg till firandet. Vi intalades att vi skulle gå ut igen men det gjorde vi ju inte utan myste hemma. L har fönstertittarsjukan också och orkar inte gå så mycket. Hoppas nu att ni fick en bra Valborg. Vet ni, förresten! Min farmor hette Valborg i andranamn! 

Av tjejgrejer - 1 maj 2023 04:46

Vaknade tidigt. Är inne på min andra kaffekopp Gevailia. Fåglarna tar det lugnt ute, kanske regnar det lite för då är de ganska tysta. Men just nu hör jag några fåglar sjunga. Det blir man glad av. Skönt den här årstiden när det är ljusare ute. Hoppas det blir en bra dag idag. Just det, det är helgdag idag också. Lungt ute med spårvagnarna och trafiken i promenaden. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards