Alla inlägg under oktober 2020

Av tjejgrejer - 26 oktober 2020 17:35

Surfade in hos Lookfantastic och hittade flera fina skönhetskalendar. De har MACs och Rituals och en del lite billigare kalendrar. En Väldigt fin kalender var By Terrys lyxkalender. Så fin att titta på och kvalitetssmink i. Just nu får man upp till 20% rabatt om man handlar för 699 kr. Kalendern kostar 1800 kr efter rabatten. Man kan ju tycka att det är dyrt för en sminkkalender men ni som vet vad Terrys smink kostar vet att det är prisvärt med denna kalender. Frakten blir gratis. 

 

Av tjejgrejer - 26 oktober 2020 11:35

Gick in där och kollade hela affären. Hittade flera baskläder, stövlar och en fin tröja. Allt gick på 557 kr. 

 

Jag gillar verkligen såna här stövlar. Behövde ett nytt par. 

 

Slarvar bort vantar när jag åker buss. Därför köper jag på mig flera billiga par. 

 

En väldigt mjuk och skön tröja i fin kall blå färg. 

 

Ett gäng T-shirtar. De i nudefärg var på rea.

Av tjejgrejer - 20 oktober 2020 19:34

Fann den på Tradera som vanligt. Den var i nyskick. En fin väska som passar både på vardagen och helgen. 

 


Av tjejgrejer - 13 oktober 2020 15:29

Det går många tågresor nu till Centralstationen och de stannar inte bara vid södra stationen som ligger i Södertälje. Jag hittade en billig resa och drog iväg. Jag tar alltid på mig mina bästa promenadskor då, för även om jag bara går i city så blir det långa sträckor. Det var rätt folktomt på centralen. Har aldrig sett det så förrut. Kändes lite konstigt. Genade förbi kyrkan upp till Drottningatan. Där var det mycket folk som vanligt. Gick in på Åhléns city. Det är alltid trevligt och de har flera märkesvaror än hemma. De hade bra rea på väldigt snygga väskor från Guess, DKNY och Calvin Klein. Sen hittade jag till A-found. Jag gillar ju deras hemsida mycket. De hade stor rea som var indelad i storlekar så det var lätt att hitta. Adidas och puma kläder och skor och mycket annat i olika stilar. 

 

Det var 50 % på flera av skorna. 

Lite längre upp på Drottninggatan var det en outlet med märkeskläder. Den öppnade först kl 12.00 så jag gick vidare. En given favvo här är Myrorna. Butiken ligger vid Adolf Fredriks kyrka. De brukar ha mycket märkeskläder. Jag blev väldigt besviken när jag kom dit och såg att de inte hade en särkild ställning för designerkläder längre. Jag hittade lite märkeskläder här och där men orkade inte leta så mycket. Däremot hittade jag en fejk Balenciaga väska som var snygg och bara kostade 149 kr. 

 

Nu köpte jag den inte för jag har köpstopp! Åkte upp hit för att få lite miljöombyte. Det är alltid trevligt att vara här. Det är lite konstigt men det ligger ett Espresso House i typ varje kvarter. Nu har vi dem där hemma så jag gick in hos Starbucks istället. Det satt bara två personer på cafét fast det var mitt på dagen. Jag tog ren halloncheesecake och en tall kaffelatte. (alltså den minsta kaffemuggen, haha!) Fick kakan i en papperskartong. När jag öppnade den såg jag att kakan var lite gammal. Den smakade gott ändå. Men med tanke på priset, 66 kr och att biten var ganska liten så borde den var dagsfärsk. Men de är väl desperata för att antalet kunder gått ner så mycket. Iallafall var kaffelatten väldigt god. Sen hittade jag en billig resa hem. 


Av tjejgrejer - 13 oktober 2020 15:06

Har länge velat pröva denna concealer som många bloggare tycker är jättebra. Kollade det hos Sephora och fick hicka av det höga priset. Sen hittade jag ett begagnat hos Tradera för bra pris. Nu har jag använt den i några dagar. Kan intyga att det är den bästa concealern som jag prövat någon gång. Och jag har ju prövat väldigt många märken, både dyra och billiga. Den kändes len och lätt på huden. Heltäckande med mycket pigment men såg naturlig ut ändå. Bra färg på sicket för mig som är ljus och gul i tonen. Den sitter på hela dagen och kräver vattenfast borttagning. Själva stiftet är trekantigt och det är bra när man ska sminka runt näsan. Det luktar ingenting vilket är bra. Har bara fina saker att säga om denna concealer. 

   

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards