Alla inlägg under juni 2022

Av tjejgrejer - 3 juni 2022 15:35

Det var länge sedan jag köpte något smink. Hos Hemköp finns det en monter med billigt smink. Det kostar 15 kr per grej. Hittade ett vackert holografiskt läppglans. Det blir nog fint på läpparna i sommar. 

 

Av tjejgrejer - 3 juni 2022 12:38

Var och handlade mat nyligen. I mataffärerna blir man lätt lite irriterad. De flyttar om varorna så ofta. Fattar att det handlar om vinsten. Men man blir så trött av att jämt leta efter det man ska ha. Ofta ligger varorna på samma avdelning, t ex kakorna på brödavdelningen. Men ibland hamnar en vara långt ifrån ursprungsplatsen. Tänk på de gamla då. Lite svårt med uppfattningen och ofta ont i kroppen. Jobbigt för dem att ranta runt hela affären. 


Efter att ha blivit beroende av min smartphone så har jag helt enkelt lämnat den hemma ibland. Flera saker blir då ganska krångliga. Man vet inte vad klockan är. Det finns knappt några stora allmänna klockor längre. Om man frågar en yngre person ser de lite konstigt på en och sen kollar de sin mobil och säger tiden. Man får rikta in sig på äldre personer med armbandsur. Sen blir ens bekantskapskrets sur om man inte är kontaktbar hela tiden. Får ibland skäll för det. Tycker inte jag är värst på det. För en del kompisar tar det flera dagar att svara på ett mess. Sen finns det ju folk som inte ens har en mobil. På ett hotell skulle jag tydligen bevisa att jag var jag. De skickade ett mess till mobilen som jag hade hemma. De tittade konstigt på mig när jag sade det. Nu fick jag ett rum ändå, för jag hade ett id-kort med mig. Ja det blir svårare och svårare att klara sig utan sin smartphone. 


Min favvokaka på Hemköp försvann för ganska länge sedan. Det är en slags biskvi med crisp på. Blev så glad när jag upptäckte den igen hos Icas café. 


Har tre levande blommor hemma. Eller tja, en lever fortfarande, haha! Två har jag låtit vissna. Det har att göra med att mina relationer med dem som gett blommorna har gått åt fanders. En var jag bästa vän med men sen började hon dumma sig. Slutade vattna hennes blomma. Sen en rätt trist blomma som jag fått av en släkting som jag har ganska jobbig kontakt med ibland. Orkade inte vattna den heller, haha. En enda blomma är fin och den har jag komiskt nog köpt själv! Gillar inte mig själv alla gånger men blomman mår fint. Det är en garderobsblomma, så den behöver inte vattnas så mycket. 


Andra andningen. Om jag sagt det till någon killkompis så tror de att det har något med sex att göra och vill inte prata om något annat. Ganska irriterande. För det har ju med träning att göra. Jag har upplevt det när jag sprang varje dag. Svårt att förklara riktigt vad det är. Det är en slags djupandning som går i fas med stegen man tar. Det blir lättare att springa och andas. 



Av tjejgrejer - 3 juni 2022 12:32

På caféet som jag besökte så var det inte så stor skillnad mellan bryggkaffet och latten i pris. Tog ju en latte då. Det konstiga var att latten inte alls smakade bra. Slökollade på henne när hon gjorde den. Det hände inget konstigt. Latten smakade gammalt bryggkaffe. Det är sällan en latte smakar dåligt. Kanske hade det lite att göra med att jag borstat tänderna precis innan. Lämnade halva och gick. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards