Alla inlägg under december 2021

Av tjejgrejer - 31 december 2021 17:50

Inbakad filé med filodeg och många starka kryddor.  Klyftpotatis, sallad och beasås. Cider till. Väldigt gott!

     

Nu önskar jag mina läsare ett Gott Nytt År! 


Av tjejgrejer - 31 december 2021 14:40

Jag fyllde trots allt år idag. Gjorde en enkel men god maräng och chokladpuddingtårta. Mums! 

 

Av tjejgrejer - 31 december 2021 12:23

Ja, ja julafton är över. Men det finns de som fyller år i krokarna. Har jobbat i affär när jag var yngre. Då lärde jag mig några enkla tips. 


Det är svårt att slå in en rund sak. Hitta en låda till den så blir paketet mycket snyggare. 


När du krullar snöret med en sax, ta lite paus på en eller två cm och ha olika tryck på saxen. Då blir snöret mycket snyggare. Om du ska göra en snörboll eller ha hängande snören; ha mycket snöre, det ser så lyxigt ut. 


Använd inte för mycket tejp. Bara precis så paketet håller ihop. Det är så jobbigt att öppna heltejpade paket. 


När du får hem paket med bubbelplast eller dylikt så spara det till egna paket. 


Det finns väldigt billigt paketmaterial hos flying tiger. 

Av tjejgrejer - 31 december 2021 12:16

Kocken, min man har putsat fläskfilén och helstekt den. Jag har önskat fläskfilé, gillar inte oxe. 

 

Av tjejgrejer - 31 december 2021 12:09

Blev arg på datorn och ropade puckobulle till den! Min man började skatta och jag tyckte det var rätt roligt när jag lugnade ner mig. Vi kommer ju från surbullestan. 

Av tjejgrejer - 31 december 2021 07:08

Kl fyra gick jag upp. Efter tre muggar kaffe, varav sista muggen med nyöppnat kaffepaket. Smakad så gott. Sen en macka med rågbröd och julost. Redo för denna dag. Det är helt tyst i huset och ute. Alla har tagit en liten paus från firandet. 

Av tjejgrejer - 30 december 2021 13:09

Nu har de inte rea eller så, tyvärr! Det kostade bara 99 kr för nyårsdrickat. Bra det, tycker jag. Gillar inte sprit så mycket. Vi köpte mest cider. 

 

Av tjejgrejer - 30 december 2021 12:59

Nu har vi handlat det sista inför nyår. Vi har ätit grönsakssoppa. Den var god och kändes nyttig. 

 

Så fort jag är ledig så spelar jag Township. 

 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards