Alla inlägg under februari 2024

Av tjejgrejer - Torsdag 29 feb 07:43

En vän skulle få en ny kontaktperson. Jag kände till henne sen tidigare och sade att han kunde hälsa till henne. Sen minns jag inte riktigt vad som hände men vi började tjafsa på msn. Jag skrev till henne att hon inte skulle vara svartsjuk. Hon svarade med att blocka mig. Larvigt. Sen pratade hon nog mycket skit om mig till min vän för han vill inte träffa mig mera. Kontaktpersonen har varit avundsjuk på mig förut och det fattar jag inte för hon ser bättre ut än mig och verkar ha ett bättre liv än mig. Så onödigt gjort av henne. Undrar vad hon sade till min vän. 

Av tjejgrejer - Torsdag 29 feb 07:15

Norrköpingssvängen. I körskolan får de som bor i stan (fortfarande) ta ut svängen åt motsatt håll. Alla norrköpingsbor vet detta men utbölingar kan bli överraskade när bilen framför blinkar höger men tar ut till vänster. Alltså även om man har en liten bil. 


Hålla avstånd. Under corona så lärde sig ju folk att hålla avstånd. Det har vi emellertid alltid gjort här i stan. Men skåningar och invandrare kan stå och flåsa en i nacken i kassakön. En norrköpingsbo tycker inte att det är ok. 


Norrköpingsbon är nästan inte social alls med nya personer. Man umgås med dem man gick i skolan med. Utbölingarna får helt enkelt umgås med varandra. 


Norrköpingsfläsk. Är inte en varmrätt. Det är skumgodis som ser ut som bacon och är doppat i socker. 


Visar inte känslor. Här i stan är det ofint att visa sig för arg, ledsen eller sur. Vi håller upp en svagt leende nuna. Om någon visar känslor är det en utböling. 


Av tjejgrejer - Onsdag 28 feb 12:23

Endast Norrköpinsbor vet ju vad Ektorp är men så här är våran morgon. Vaknar och det är ljust nu faktiskt. Byggarbetarna som renoverar grannhuset börjar arbeta. En stor mugg kaffe. Sen drar man till Lidl 8.00 för att köpa croissanter eller en baugette på franskt vis. Mumsar i sig det hemma till en balja kaffe till. Kollar livet på parkeringen till Lidl. Sen rullar livet på. 

Av tjejgrejer - Onsdag 28 feb 12:16

Trevligt när solen lyser genom balkongfönstret. Men när vi gick ut på balkongen så var det iskallt. Märks att det är februari fortfarande. Fick en tvättid idag. Det är bra och nya maskiner i tvättstugen. Det var bara det att någon hade tvättat ett par skor innan och inte städat efter sig. Suck! Det blev endast två maskiner med underkläder och t-shirtar. Vet inte vad jag ska göra resten av dagen. 

Av tjejgrejer - Tisdag 27 feb 18:29

Pekingbon och utbölingen står på en spårvagnshållplats. Helt plötsligt säger Norrköpingsbon att nu kommer spårvagnen! Den andre säger -Öhh, ser inte en spårvagn. Hur vet du att den kommer? -Det hörs i spåren! -Va!?


Du ska inte cykla nära spårvagnsspåren. Flera har fasnat i spåren och åkt omkull. 


De som krockar med spårvagnen är utbölingar. 


Det är rätt lätt att förstå östgötska men vissa utryck är nog lite konstiga. T ex hörde nyligen en säga i mobilen. 

-För tjuvingen Hasse, jag är försenad! 


Om du som utböling frågar om vägen t ex kan det hända att den tillfrågade tittar rädd på dig och avlägsnar sig. Tips! Gå in i en affär el kiosk och fråga. Norrköpingsbor pratar inte i onödan med okända. 

Av tjejgrejer - Tisdag 27 feb 18:17

L köpte sprit på flygplatsen senast.

Av tjejgrejer - Söndag 25 feb 19:30

Puerto de la Cruz

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards