Alla inlägg under november 2022

Av tjejgrejer - 30 november 2022 15:39

Vaknade tidigt och insåg att det var så många timmar innan vi skulle iväg till Dollarstore. Två muggar kaffe och surf. Kollade morgontrafiken i promenaden ett tag. L kom upp ca 7.00 Efter lång väntan så gav vi oss iväg till affären. Det var lite trist i Dollarstore mest för att L inte gillade affären. Jag plockade på mig presentpapper och choklad. L blev lite glad när han hittade glasögon billigt. Det blev billigt i kassan för vi köpte inte så mycket. Sen skjustade L mig till min kompis. 


Hon blev glad över att se mig. Hon hade rymt ut sitt sovrum och lagt allt i vardagsrummet. En liten gång fram till soffan. Vi satte oss och pratade. Min kompis är lättpratad. Hon håller låda mest men lyssnar om jag säger något. Tycker det är bra. Jag sade att det var dubbelt så mycket grejor i stora rummet som vanligt. Hon höll inte med mig men tål att jag är ärlig. Vi hade det roligt ihop. Vi pratar om allt möjligt. När hon efter ett par timmar skulle äta lunch så sade jag att jag skulle hem och äta. Hon kramade mig i hallen och jag blev glad. 


På busshållplatsen kom en kompis till en annan kompis till mig. Han hälsade och började snacka om allt möjligt. Jag försökte köpa en biljett på mobilen samtidigt. 


I city gick jag raka vägen till Åby café. På onsdagar har de valfri bakelse med kaffe för 60 kr. De fuskar inte med dem heller. Det är riktig grädde och på prinsesstårtan är det grädde ända upp, inte utfyllt med bröd. Tog just en prinsesstårtbit. Kaffet var nybryggt. 

   

Började äta tårtan och den var väldigt god. En äldre dam ville sitta vid mitt bord. Hon skylle på drag från dörren men jag tror hon var rätt ensam. Det fanns flera lediga bord. Jag log mot henne och vi började prata. Hon hade jobbat på olika fabriker. Sen kom vi på att vi hade samma hyresvärd. När vi pratat om olika caféer ett tag bröt en man i min ålder in i vårat samtal och rekommenderade Kuriosa cafét. Här satt jag och pratade med främlingar, det kändes inte som Sverige. Fast vi var svenskar vi tre som pratade. Efter rätt långt tag så tackade jag för pratstunden och gick iväg. 


Köpte naturgodis till mig och whiskey till L. Han precis med en överfull 3:a spårvagn hem. L hade gjort dillkött. Snart var maten färdig. Köttet föll isär och det var jättegott. Sen gjorde L en glögg med whiskey i till mig. Uhu!! Det gick knappt att svälja. Blir en lugn kväll annars.



Av tjejgrejer - 29 november 2022 15:53

Gick en tur till affären på fm. Tog ut cash till min kompis som ju betalade för mig på Dollarstore. Grått väder ute. Sedan kom internetkillarna och drog ledningar till det nya internetet. De städade efter sig! Vad bra! Nu är det mörkt igen. L ser ofta på 4:an. Jag ser aldrig på den kanalen. Övertrevliga tv-värdar. En del bra program men mest dåliga. Sen all reklam, suck! Vet inte alls vad jag ska köpa för julklapp till L. Vi kollade resor till London idag. Flyga dit är rätt billigt men hotell är så dyrt! Vi kanske bara tar en tur till Sthlm istället. Rätt seg dag idag också. Frös förut och tog en lång, varm dusch. Skönt att bli varm och fräsch. 

 

Bild från Pixabay  Olga Kovalski. 

Av tjejgrejer - 29 november 2022 10:05

Hämtade ut 4 espressokoppar. De var inslagna i ett jättepaket. Blev förvånad. Men bra ändå! De har antagligen inte gått sönder. Fragile på paketet. Nu har en bra julklapp klar. Vi ska köpa julpapper hos Dollarstore. 

Av tjejgrejer - 29 november 2022 04:43

Det är tyst i huset. Idag ska vi få något annat internet. Alltså vi ska få fritt att välja vilket internet vi vill. Nu är det kopplat till Telenor. Tinat en ostbulle som jag köpt hos Coop. De har goda ostfrallor. Vi försökte gå över till Coops billiga kaffe men gav upp. Sparar ett paket ifall kriget kommer! I helgen är glöggkalas hos min plastpappa. Tror det blir rätt roligt. Alla min bröder kommer dit. Idag ska visst elen kosta mycket. Har fläkten på ändå. Det är så kallt här. 

Av tjejgrejer - 28 november 2022 08:44

Var på Täppans café igen. Glömde säga att jag skulle ha earl gray té så jag fick Lipton men det är ganska gott ändå. En minikaka till. 

 

Lo

Av tjejgrejer - 27 november 2022 17:41

När jag var barn bodde jag nära kolmårdsskogen. Den är en urskog och är jättestor. Där bor många vilda djur. Inte bara lokatter utan björn, varg och älgar också. Jag ville så gärna se en lokatt när jag var liten. Tyvärr fick jag inte det fast vi ofta var i skogen. De är skygga så bara några i byn hade sett en sådan katt. 

 

Bild från Pixabay  Jevgeni 

Av tjejgrejer - 27 november 2022 13:45

Dagen går så sakta idag. Kallt ute så jag vill inte vara i parken. Mina vänner är på baklucks loppis i ett parkeringshus. Det är populärt och bra priser där men jag vill inte handla något onödigt så jag var hemma med L. Vi åt falukorv och potatismos. Alltid gott! L hittade en liten falukorv. Han tyckte det var bra pris på den men jag undrar vad jämförpriset var eg. Hängde upp en girlang från shoppingen igår. Det blev fint. Har tröttnat på mitt dataspel. Har inte mått dåligt att influensasprutan. Snön har smält bort men det är mycket lättare att gå på trottoaren utan is så det gör inget. Vi firar inte första advent direkt. Iofs ätit L goda lussebullar.  (Hemligt, köpte smink hos Skincity på rean.) 

Av tjejgrejer - 27 november 2022 11:12

Deras café är populärt. Det är bra priser och trevligt där. För ett tag sedan gick deras kaffemaskin sönder. Då bjöd de på bryggkaffe för 10 kr. Det blev så poppis så de har kvar det. Man måste säga bryggkaffe för att få det för 10 kr. Satt där ett tag idag och kollade trafiken och surfade på mobilen. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards