Alla inlägg den 4 november 2022

Av tjejgrejer - 4 november 2022 10:49

Vacknade väldigt tidigt och det var becksvart ute. Har fått ont i halsen igen så jag tog en treo. Julbelysningen är på, det är så trevligt. Först i kvarteret med det. Surfade. När treon började verka så åt jag en birkes med salt prästost på, jättegott. 


Jag ska gå och ta influensasprutan. Det brukar hjälpa mot förkylningar också. Kostar 400 kr men det är det värt. Halvgrått ute men sol i det andra fönstret. L ser moto gp - alltså motorcyklar. Snart ska vi handla mat. Är inte sugen på något när jag är halvsjuk. Vi måste flytta bilen idag. Den 5: ska de sopa vägen. Eller det är lördag, kanske inte men vågar inte chansa. En p-bot kostar så mycket. 


Trivs i nya lägenheten. Det är tyst på natten, bara spårvagnarna hörs. Det är nice att bo i en vacker lägenhet. Igår köpte vi en matta på Rusta. Bra att slippa vara kall om fötterna. Vi ska köpa flera mattor. Nu när vi flyttade ihop hade vi med oss mycket grejor. Mina bra att ha -grejor är på vinden. Jag har flest garderober till alla mina kläder och väskor. L har en el-låda och två hyllor med verktyg. L tog slangen från gamla dammsugaren och satte på lilla nya. Då sög den mycket bättre. Vad bra! Förut var den kass. L har sålt dammsugare så han vet vissa knep. Vi tjaffsar ibland men så kramas vi och det är förlåtet. 


Tog hem några pocketböcker från skåne. Tänkte jag skulle läsa men blev sittandes vid datorn ändå. Har vant mig av med att läsa böcker. Förut var det tre romaner i veckan. Gillar min Asus mycket. Bor framför den. Dagarna är långa när man är förtidspensionär. Visst är det skönt att slippa jobbstressen och den trötthet man kunde känna då. Men jag är garantipensionär så det är inte mycket pengar att röra sig med. Sen blir man lätt isolerad hemma. Man har låg ställning i samhället och bland släktingarna också. En bror sade "Du sitter väl hemma och rullar tummarna och äter glass förståss!" Väldigt nedlåtande tycker jag. Han har nog inte prövat på dödsångest, tvångstankar, social fobi och panikångest. Trött av en medicin så jag lägger mig mitt på dagen. Ja, ja man är van numera. 


Mår hyfsat nu ändå. Nu har andra treon börjat verka. Känns som om denna dag blir ok. 

Av tjejgrejer - 4 november 2022 10:45

Ni kanske minns att jag gjorde ett hundtest hos Purina om vilken hund som skulle passa mig. På första plats kom en mycket lustig hund som jag aldrig sett. Den hette Dandie dinmont terrier. Såg ut som en blandning av en tax och terrier. För ett tag sedan fick jag syn på ett ex i parken. De är gulligare irl än på bild. 

 

Bild från facty com 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards