Alla inlägg den 9 november 2022

Av tjejgrejer - 9 november 2022 10:39

Bloggportalen Devote har funnits länge. Jag besöker sidan flera gånger i veckan. Det som är bra är att tjejerna där har vanliga jobb. De har inte heller så många betalda samarbeten. Det är mest unga tjejer som skriver men några äldre och män finns det. Man får bra tips där och det är jordnära bloggar. De två översta bloggarna är proffsbloggar men de uppdaterar väldigt sällan. 

Av tjejgrejer - 9 november 2022 08:35

Jo vi har varit på rusta igen, haha! Denna gång hittade vi påslakan och örngott för 150 kr styck. Det var mörkt tryck och vi tyckte de såg lite deppiga ut men priset var ju bra. Hemma så bytte vi till de nya lakanen. De var så mjuka och lena, vad bra. Sen såg det riktigt snyggt ut när vi bäddat upp sängen. Förut hade vi olika lakan. Hoppas de kommer hålla bra i tvätten nu också. Det är först då man vet om det är hyfsad kvalitet. 

 

Av tjejgrejer - 9 november 2022 08:31

Det är en tjomme som tydligen har som jobb att blåsa ihop löv på våran innergård där det endast finns lövträd. Tycker det är meningslös men han håller på flera timmar varje dag. Det låter mycket om maskinen. Som inte det räckte så håller det på i alla prommenader och i hela folkparken med samma sak. Kan de inte kratta istället? Svårt att blåsa iväg blad med rengvatten på. 

Av tjejgrejer - 9 november 2022 06:09

Igår gjorde L en stor gul deg till Lussebulallar. Först handlade vi saffran i Willys kiosk. Bara 15 kr per paket. Ett tips! L är väldigt bra på att baka. Jag skojade med honom att hans gamla tyska chef på ett bageri hade skällt på honom. L började härma honom, med tysk brytning, jätteroligt! Sen skulle degen jäsa. Själv bakar jag aldrig bröd som ska jäsa. Är så otålig. Han ville att jag skulle hjälpa honom att rulla lussebullarna. Först var jag ovan men lärde mig snart. Sedan pensling och russin på. Det blev 3 plåtar med bullar. Ungnen är seg. Man måste ha på mycket högre värme än man tror för att det skulle var tillräckligt varmt. Efter baket var L upprörd för att jag inte fotat! Komiskt. Jag sade att jag inte fotar allt jag gör. Jag är ingen sån där proffbloggare. Lussebullarna var väldigt goda. 

 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards