Alla inlägg den 7 november 2022

Av tjejgrejer - 7 november 2022 15:04

När jag var yngre så prenumenerade jag på Allas. Det var bra blandning i den och var inte mossig. Nu går jag ofta in på nätet och läser den tidningen. Det bästa är att ingen artikel är låst. Det finns väldigt många artiklar om olika ämnen. Kan bli sittandes i flera timmar där. Det är viss reklam men inte så störande. Kolla in Allas vet jag! 

Av tjejgrejer - 7 november 2022 15:00

För några dagar sedan åt vi plocksallad från Ica. Det var jättegott. Idag orkade inte L laga mat så vi tänkte handla sallad hos Willys. När vi kom dit så visade det sig att det var rea på sallladen. Jättebra. Det fanns kvar räkor och lax som tur var. Tog mycket lax. Hemma fyllde vi ut salladen med grönsaker som vi hade i kylen. Man blir så lagom mätt på sallad. 

Av tjejgrejer - 7 november 2022 10:04

Hade en yngre granne från Stockholm. Jag skulle på en dagstur dit och nu frågade jag honom om vad man kunde göra där. Till min förvåning sade han: "Vill du bada så finns det en del bra ställen!" Jag (som bott i skåne i flera år) sade att jag inte var intresserad av att BADA utan jag ville göra något i staden istället. 


Nu har jag fått ett meddelande från SJ att jag har poäng som räcker till en resa till Stockholm, jippie! 

Av tjejgrejer - 7 november 2022 08:23

Han är liten och blå. Ser ut som en smurf! Nu har jag sällat mig till dem som driver med hans utseende. Det är ju helt oviktigt egentligen. Man blir trött på hans stil ibland. Han beter sig som en sådan klasskompis som var med i elevrådet. Som skulle mästra andra hela tiden. 

Av tjejgrejer - 7 november 2022 05:42

Vi åker ofta till Rusta. Det finns en bra anledning till det. Det är en bra affär helt enkelt. Är medlem sen många år. För några dagar sedan köpte vi en fin matta där. De hade inte så många mattor i affären. Mycket mer bara online. Jag gillade en med rymdmönster. L sade nej. Lika bra det. Det var länge sedan det var poppis med rymddeco. Det ser lite barnsligt ut. Sen är jag sån att jag lätt köper saker som jag tycker är snygga men de passar inte ihop. Det blir kaos i inredningen eller bland mina kläder. L ville ha en grå matta som jag tyckte var tråkig men insåg att den skulle passa hemma. Det var så otroligt mycket mattor på deras hemsida så jag orkade inte scrolla fram till den vi faktiskt köpte. Den på bild är snarlik den vi köpte. Den kostade 249 kr, bra pris! 

 

Här är en romantisk blommatta. Vill ha! Men L går nog inte med på att köpa den. 

 


Såg en väldigt vacker blå matta som jag ville ha direkt. Fick hicka när jag såg priset - 5000 kr! 

 

Sen hittade jag en matta med mitt namn. Tyvärr var det en väldigt ful matta! De kan kontakta mig nästa gång de ger ut en matta med mitt namn. Då kan jag designa en snyggare. Inte för att jag har några idéer på rakt arm men ändå. 

 


Av tjejgrejer - 7 november 2022 04:14

Är inte så mycket för hushållsarbete annars. Men att tvätta längtar jag nästan till. Allt som har med tvätt är roligt. Det är mitt jobb. Samla ihop tvätt. Sortera. Välja tvättprogram. Hälfen i torktumlaren och resten hänger jag i torkskåpet. Har slutat med sköljmedel. Tvätten luktar gott ändå när det är färdig. Bär upp den i omgångar till sovrummet. Lägger den på sängen och sorterar och viker. Nu på vintern använder jag mest mjuka kläder så det är inget att stryka. Annars tycker jag det är jätteroligt också. Vi har inte tvättmaskin i lägenheten tyvärr. Nu är det svårt att få tvättid för när elpriset gick upp började de med egen maskin ändå tvätta i husets tvättstuga. Inte helt roligt för oss som saknar maskin. Sen är det inte helt roligt att gå ner i källaren ensam. Ibland följer L med som tur är. Nu håller jag på att planer vad jag ska tvätta nästa gång, haha! 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards