Alla inlägg den 1 november 2022

Av tjejgrejer - 1 november 2022 10:04

När jag bodde i Danmark så upptäckte jag dessa godingar. Det är ett bröd till frukost men eg är det ett wienerbröd. Det har ett lager mandelmassa i mitten och mycket vallmofrön på. Det är gott med salt smör på. Det är svårt att få tag i detta bröd i landet över skåne. Svårt att baka själv också. I norra skåne finns goda hos Ica i Örkelljunga. Kostar 11 kr styck. När jag var där igår tog jag de flesta i hyllan. Lite senare kom en man och tittde förvånat i den nästan tomma hyllan. Sen valde han något annat. Hoppas nu något bageri här i stan kommer på den lysande idén att baka sådana hära bröd. 

 

Av tjejgrejer - 1 november 2022 05:24

Kungen av ormar - Houdini är tillbaka i sin bur. Det är ju bra. Tills man hör vad personalen där planerar. Jo Siv Väs ska träffa en tjejorm och så hoppas de att de ska para sig. Dessa ormhonor kan lägga upp till 50 ägg! Nu undrar man direkt, om de inte kunde hålla reda på en Kungkobra.......hur går det då med 50 till?! Houndini är onekligen smart. Man kan hoppas då att nr 1. Det är hos ormar som hos människor att ungarna ärver mammans intelligens. nr 2. Att mamma Kungskobra är korkad. Hmmm, det blir nog ändå inget besök hos Skansens terrarium. 

Av tjejgrejer - 1 november 2022 04:10

Igår kväll låg jag och vred mig och försökte sova i 1,5 timme. Sen gick jag upp och klädde på mig. L blev irriterad fast jag var tyst. Gjorde kaffe för han var ju ändå vaken. Sen somnade han om som tur var. Nu är klockan över 4:a och jag är fortfarande pigg. Det gör ju inget att dygna då och då om man inte har ett jobb att gå till. Åt en Birkes bröd med salt margarin på till frukost. Så gott med kaffe till. En del grannar har varit vakna hela natten också. Skriver ner idéer i ett block. Det blir rätt många efter ett tag. Läste en inspirerande artikel om digitala nomader. Verkar så trevligt att sitta på en varm plats och jobba. Tydligen måsta man tjäna över 30 000 kr i månaden om man ska kalla sig d. nomad. Lite larvigt. Varför räknas man aldrig om man tjänar lite? Som detta med elbidragen. Vi som bor i hyreslägenhet, får vi något överhuvudtaget? Vi har också höga elräkningar. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards