Alla inlägg den 6 november 2022

Av tjejgrejer - 6 november 2022 13:31

När jag var hos Ica så blev jag sugen på att göra äpplepaj. En sån där enkel smulpaj. Hittade söta ingrid marie äpplen. Sen ville jag ha smör men margarinet var 30 kr billigare så det fick bli det tyvärr. 


L blev glad över att jag skulle baka. Jag gör inte det så ofta. Han gillar inte skal så började skala äpplena. 


 

Försökte vara noggran. Tog en form och hade lite flytande margarin i som jag hade i hela formen med ett papper. Lade ett jämt lager med äpplebitar. 

 

Sedan gjorde jag smuldegen. Först blev den för torr sen lite för mycket margarin. Strundade i det och lade som ett täcke över äpplena. Vi har ett eko-läge på ungen. Det drar mindre ström men är mörkt i ungen. Inte så praktiskt för man ser inte om det är färdigt. När pajen hade blivit gyllenbrun så tog jag ut den. Den heta värmen slog emot mig när jag öppnade luckan och jag drog mig åt sidan. Pajen fick svalna. När jag tog av den hade det nästan blivit äpplemos under det kompakta täcket. Visste inte vad L skulle tycka. Jag provåt lite med färdig vaniljsås till. Det smakade gott som tur var. Jag hade upp paj på en djup tallrik. Varnade honom om äpplemoset. Men han tyckte pajen var jättegod! Vad roligt! Tur att jag sockrade äpplena, de var lite sura ändå. 

 



Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards