Alla inlägg den 13 november 2022

Av tjejgrejer - 13 november 2022 18:48

Har haft ett gäng katter och hundar. Jag gillar båda sorterna. I inköp kan katter vara billigare. Sen att ha en katt kan kosta lika mycket som en hund. Om du känner dig ensam så är en vovve bra att ha. De är verkligen sällskap. Den är med dig överallt och vill mysa. Lägger sig vid dina fötter när du är lessen. En katt kan titta på dig som om du är knäpp i bollen och sen gå och gömma sig. Visst, katter kan vara gulliga också. Särskilt kastrerade katter. En katt kräver inte så mycket omvårdnad. Hundar måste man gå ut med minst fyra gånger per dag. Hur kallt och regnigt det än är. Man måste ge hunden mycket uppmärksamhet och träna den i sociala färdigheter. Hunden känns som din bästa kompis. Katten är mer en introvert vän som vill umgås ibland. Jag hänger mycket på instagram. Där är det många som behandlar sina djur dåligt. Att klä ut sitt djur är rätt harmlöst. Värre när de retar djuret för att få en reaktion till sin film de ska lägga ut. Så respektlöst! 

Av tjejgrejer - 13 november 2022 10:38

Har levt i två långa förhållanden. Båda männen var förvånande när det fattade att jag inte var huslig på något sätt. Hemma hos mig är det inte superrent, piffat och bullar i ungen. Städar när jag måste. Gardinerna byter man kanske efter några år. Baka och laga mat gör jag någongång ibland. Däremot har mitt jobb varit viktigt. Ibland mycket övertid. Har ägnat mig åt olika hobbies och sen fick jag våran dotter som jag skötte. 


Min första pojkvän och jag jobbade båda heltid och tjänade lika mycket. Ändå tyckte han att jag skulle sköta allt hemma. T ex låtsades han att han inte förstog sig på dammsugaren. Han var ingenjör så det var töntigt. Jag städade lite när jag ville. Han blev irriterad och klagade. Då sade jag att han kunde hjälpa till om han ville ha finare. Slut på dikussionen och ja han hjälpte aldrig till. Däremot stod han ut med min enkla matlagning. 


L brukar tycka att vi ska ha nya gardiner efter ett tag. Jag tycker inte det är nödvändigt. 


En annan sak som jag fattat är ganska ovanlig hos kvinnor är att jag kan läsa en karta lätt. L var glad över att han äntligen hade en kvinna som kunde hjälpa honom hitta vägen. Fast nu har vi gps. Jag har bra lokalsinne också vilket är bra när man är i andra städer. Hade lätt för orentering i skolan. 


Har lätt för att skruva ihop en Ikeamöbel. L trodde jag skämtade när jag skulle göra det första gången. Han skrattade stort och gick iväg för att dricka kaffe.  "När jag är klar med kaffet ska du ha monterat klart möbeln, hahaha!!" sade han. Jag jobbade så snabbt jag kunde. När L kom tillbaka var det roligt att se hans min. Han granskade möblen och sade. "Du har ju satt ihop den rätt!" Efter det fick jag sätta ihop diverse möbler. Kanske bättre att låtsas vara korkad, haha. 


Jag är noll intresserad av att umgås med barn. Barn kan vara gulliga visst men det är mycket ansvar också. En anledning till att det blivit såhär är att jag var barnvakt hela barn-och tonåren. Jag är äldst bland mina syskon och kusiner. Det var skillnad när jag fick ett eget barn. Det var roligt. Tog hand om henne när hon var liten och lekte mycket med henne. Andras barn i släkten är jag helt enkelt inte intresserad av. Som tur är vill ingen just nu att jag ska vara barnvakt. Ibland ringer någon och sagt att deras fru har fött barn. Noterat. Barnet ska heta Nisse. Noterat. Sen låtsas jag var intresserad för att de inte ska ta illa upp. Säger såklart grattis i telefonen. Skickar en gullig present. Hälsar på med blommor och när jag ser barnet säger jag "Vad gulllig!! Mamma/pappa upp i dagen" Sen brukar mamman vara så trött så jag får snart gå hem och spela dataspel. Hälsade på en bror när de fått sitt andra barn. Deras treåring tittade misstänksamt på mig. De har bott i Stockholm förut och vi har inte träffats så mycket. Sunt att han inte litade på mig! Efter ett tag godkände han mig och kom fram och ville leka. Vilket förtroende. Jag brukar skoja med L att jag inte gillar barn. Han skrattar för det är inte sant. Men jag kommer aldrig vilja bli dagisfröken, dyka ner i barnvagnar med ett högt tjut och gulla. Drömlikt säga att småbarnsåren var underbara. Hävda att barn är myckt bättre än vuxna för de är ärliga och mera äkta. Jag behanlar barn som små vuxna. Förställer inte rösten för att en unge är i närheten. Har en idé om att de uppskattar detta. Ser att Ving har hotell bara för vuxna. Vilken bra idé! 


Jag har inget problem att besluta mig för saker. Sen står jag för vad jag tycker också. Inget problem. Har en del tjejkompisar som måste ringa alla sina vänner innan de kan ta ens ett enkelt beslut. Ofta har de en egen åskikt men de vågar inte framföra den. De ska vara consensus på något sätt fast det inte existerar. 

Av tjejgrejer - 13 november 2022 06:51

De senaste månaderna har jag inte kunnat köpa något onödigt. Alla extra pengar har gått till flytträkingar och bensin. Det gick bättre än jag trodde att sluta shoppa. En anledning var att jag redan har för mycket grejor. Fullt i mitt stora förråd och i garderoberna. Tänkte så att jag fick shoppa garderoben istället för att köpa nytt. Shopping var verkligen ett intresse för mig. Gillar att fynda. Kan inte spara så mycket pengar nu som jag önskade. Maten har gått upp så mycket. Nu har vi tänkt att spara till en resa i sommar. Det känns roligt att tänka på. Blev lite irriterad på black friday rean. De påstår att det är den bästa rean. Men mellandagsrean och sommarrean är lika bra reor. Du måste inte köpa något just nu. 

Av tjejgrejer - 13 november 2022 06:34

När min pappa dog för några år sedan förde det något bra med sig. Jag insåg att jag inte behvöde träffa min jobbiga släktingar på pappas sida något mer om jag inte själv ville. Jag har tre fastrar. De har alltid behandlat mig dåligt. Den som var "snällast" manipalerade mig när jag var barn. Sen skulle jag ofta helt gratis vara barnvakt till henne barn. Jag fick själv bekosta resan till hennes stad. En gång var jag där en fredag. Åt middag med deras familj. Helt plötsligt säger min faster att jag ska vara tacksam att jag överhudtaget får sitta med att äta! Jag blev så lessen, höll på att dra därifrån men höll masken. 


Min äldsta faster och hennes man har av någon anledning tyckt att jag är väldigt dålig. Jag var hyfsat jämngammal med deras första barn. Min kusin och jag hittad på en del bus. Ganska harmlösa bus. Jag fick alltid ta ansvar för busen. Min kusin var minsann ingen ängel. I vuxen ålder forsatte de att behandla mig illa. 


Min yngsta faster bodde fortfarande hemma när jag vistades hos farmor. Hon var alltid så kall mot mig. Helt nyligen har jag kommit på varför. Hon var sladdbarn och min pappas lilla gull. Sen kom jag till världen. Ett nytt gull på banan. Hon blev svartsjuk, tålde inte det. Vad småaktigt. 


Mina äldsta kusiner har jag ingen bra kontakt med. De yngre är lite trevligare. Men ska jag träffa dem så träffar jag den andra på köpet och det orkar jag inte. Jag träffar hellre mina vänner som tycker om mig som jag är. 


Av tjejgrejer - 13 november 2022 06:31

Igår lade jag mig rätt tidigt. L såg på Formel 1 på hög volym. Somnade snabbt ändå. Jag sov i ett sträck i 6 timmar. Känner mig utvilad nu och har energi. Svart ute. Idag ska jag ta en längre prommenad men det måste bli ljust först. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards