Direktlänk till inlägg 13 november 2022

Mina okvinnliga sidor

Av tjejgrejer - 13 november 2022 10:38

Har levt i två långa förhållanden. Båda männen var förvånande när det fattade att jag inte var huslig på något sätt. Hemma hos mig är det inte superrent, piffat och bullar i ungen. Städar när jag måste. Gardinerna byter man kanske efter några år. Baka och laga mat gör jag någongång ibland. Däremot har mitt jobb varit viktigt. Ibland mycket övertid. Har ägnat mig åt olika hobbies och sen fick jag våran dotter som jag skötte. 


Min första pojkvän och jag jobbade båda heltid och tjänade lika mycket. Ändå tyckte han att jag skulle sköta allt hemma. T ex låtsades han att han inte förstog sig på dammsugaren. Han var ingenjör så det var töntigt. Jag städade lite när jag ville. Han blev irriterad och klagade. Då sade jag att han kunde hjälpa till om han ville ha finare. Slut på dikussionen och ja han hjälpte aldrig till. Däremot stod han ut med min enkla matlagning. 


L brukar tycka att vi ska ha nya gardiner efter ett tag. Jag tycker inte det är nödvändigt. 


En annan sak som jag fattat är ganska ovanlig hos kvinnor är att jag kan läsa en karta lätt. L var glad över att han äntligen hade en kvinna som kunde hjälpa honom hitta vägen. Fast nu har vi gps. Jag har bra lokalsinne också vilket är bra när man är i andra städer. Hade lätt för orentering i skolan. 


Har lätt för att skruva ihop en Ikeamöbel. L trodde jag skämtade när jag skulle göra det första gången. Han skrattade stort och gick iväg för att dricka kaffe.  "När jag är klar med kaffet ska du ha monterat klart möbeln, hahaha!!" sade han. Jag jobbade så snabbt jag kunde. När L kom tillbaka var det roligt att se hans min. Han granskade möblen och sade. "Du har ju satt ihop den rätt!" Efter det fick jag sätta ihop diverse möbler. Kanske bättre att låtsas vara korkad, haha. 


Jag är noll intresserad av att umgås med barn. Barn kan vara gulliga visst men det är mycket ansvar också. En anledning till att det blivit såhär är att jag var barnvakt hela barn-och tonåren. Jag är äldst bland mina syskon och kusiner. Det var skillnad när jag fick ett eget barn. Det var roligt. Tog hand om henne när hon var liten och lekte mycket med henne. Andras barn i släkten är jag helt enkelt inte intresserad av. Som tur är vill ingen just nu att jag ska vara barnvakt. Ibland ringer någon och sagt att deras fru har fött barn. Noterat. Barnet ska heta Nisse. Noterat. Sen låtsas jag var intresserad för att de inte ska ta illa upp. Säger såklart grattis i telefonen. Skickar en gullig present. Hälsar på med blommor och när jag ser barnet säger jag "Vad gulllig!! Mamma/pappa upp i dagen" Sen brukar mamman vara så trött så jag får snart gå hem och spela dataspel. Hälsade på en bror när de fått sitt andra barn. Deras treåring tittade misstänksamt på mig. De har bott i Stockholm förut och vi har inte träffats så mycket. Sunt att han inte litade på mig! Efter ett tag godkände han mig och kom fram och ville leka. Vilket förtroende. Jag brukar skoja med L att jag inte gillar barn. Han skrattar för det är inte sant. Men jag kommer aldrig vilja bli dagisfröken, dyka ner i barnvagnar med ett högt tjut och gulla. Drömlikt säga att småbarnsåren var underbara. Hävda att barn är myckt bättre än vuxna för de är ärliga och mera äkta. Jag behanlar barn som små vuxna. Förställer inte rösten för att en unge är i närheten. Har en idé om att de uppskattar detta. Ser att Ving har hotell bara för vuxna. Vilken bra idé! 


Jag har inget problem att besluta mig för saker. Sen står jag för vad jag tycker också. Inget problem. Har en del tjejkompisar som måste ringa alla sina vänner innan de kan ta ens ett enkelt beslut. Ofta har de en egen åskikt men de vågar inte framföra den. De ska vara consensus på något sätt fast det inte existerar. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Måndag 20 maj 04:58

Smög upp. L sade något om att vi behöve 3 rum och kök. Jag trodde han pratade i sömnen. Har började snarka igen. Jag gjorde kaffe. Då vaknade han och vi pratade om det hus vi sett dagen innan. Tyvärr kom vi fram till att vi inte kunde bo där fast det...

Av tjejgrejer - Söndag 19 maj 20:13


Det är väldigt varmt här inne. Denna temperatur fast vi vädrar och har en fläkt på. Alltså innetemp 30 grader.  ...

Av tjejgrejer - Söndag 19 maj 19:35

Det skulle vara fint väder idag också så vi åkte ut till landet. Via Söderköping och ut på vikbolandet. Det var skönt att sitta i bilen med ac som svalkade. Vi åkte på vackra, vindlade vägar. Tillslut var vi hungriga så vi åt subs med kycklingröra oc...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 18:01


På Hemköp hade de många blommor. Vi valde denna murgröna. Den är så gullig och passar bra på balkong bordet. ...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 14:19

Cumulusmoln på himlen. Hett på balkongen. Dricker läsk. Ätit kall rökt skinka, potatissallad och sallad. Var i parken lite. Folk låg och solade. Jag fotade blommiga träd. Satt och kollade fåglar.  ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards