Alla inlägg under augusti 2021

Av tjejgrejer - 17 augusti 2021 14:03

Var på ett cafe jag inte besökt förut. Ägaren var trevlig. Kaffet var nybryggt och kakan var väldigt god. 

 

Av tjejgrejer - 17 augusti 2021 13:58

Fick en rolig shoppingskasse av en god vän. Det var lite långa handtag på den men jag kan bära den över axeln. 

 

Av tjejgrejer - 15 augusti 2021 11:53

Var på ett ställe där man kan byta saker gratis. Var där för två veckor sedan och ställde dit en parfym, ett oanvänt läppstift och en liten bodylotion. Parfymen försvann direkt. En vecka senare var jag där igen och fann denna vackra mugg. Glad för det. 

 

Av tjejgrejer - 14 augusti 2021 09:35

Behövde en ny handtvål och råkade hitta denna tvål för 10 kr i en reakorg hos Hemköp. Den hade ett coolt tryck på med en tuff panter som lite roligt räcker ut tungan. Tvålen kommer från Fiona & Friends. Det stod att den luktade vita persikor. (Vart växer dem och hur luktar de??) Jag skruvade av pumpen och luktade lite på tvålen. Det var en söt, hyfsat god doft. På baksidan stod det "För den sköna bönan och hennes vänner" Kände mig träffad, haha! Nu har jag använt den i en vecka och det är precis jag orkar med den. När jag tvättar mig försöker jag fantisera om vita persikor. För det har dykt upp en ny bidoft som luktar lokalt badhus. Kommer inte köpa denna tvål igen, förstår ni kanske. 

 

Av tjejgrejer - 13 augusti 2021 11:33

Hej L-G, så roligt att du läser min blogg! 

Av tjejgrejer - 13 augusti 2021 10:52

Det var så roligt att läsa om drömkvinnan på Käftsmällens blogg. Här kommer info om min dröm man. 


Han ska vara normalintelligent så jag inte känner mig dum. 

Vara händig och streetsmart. 

Ha trevliga vänner som inte stöter på en så fort man är ensam. 

Han ska vara längre än mig, helst 1,90 

Ha en avslappnad inställning till träning. 

Breda axlar. 

Rödhåriga män får hänga med Pippi istället!

Röka måttligt och betala sina cigg själv. 

Stora fötter som står på jorden. 

Vara lugn och gilla att kramas. 

Ha distans till sig själv men inte till mig. 

Inte vara roligt, det räcker att jag är det!! 

Inte har samma intressen som mig. Blir oroad om han gillar kläder och smink. 

Förstå vad en kompromiss innebär. 

Trygg i sig själv och gilla hur jag är nu, inte vad jag skulle kunna bli. 

Inte ha en båt. 

Kunna tyska. 

Inte bjuda mig på middag på restaurang och sen påstå att han glömt sitt betalkort hemma. 


Av tjejgrejer - 12 augusti 2021 15:34

På förmiddagen gick jag en promenad vid åbackarna. Förra året gallrade kommunen ut gamla träd så ingen fick dem i huvet och kola vippen. Var lite rädd då att det skulle bli glest mellan träden men som tur är så är det lummigt fortfarande. 

   

Sen messade jag en kompis och föreslog att vi skulle ses. Både hon och jag gillar EH så vi träffades där. Det hade hunnit bli varmt så jag tog en frapino. Kompisen tog en moccakaffe. Vi hade det väldigt trevligt ihop och pratade om allt möjligt. 

 

Det var skönt väder ute så jag vandrade runt i centrum. Provade en vacker blus inne på New Yorker men den satt tyvärr inte så bra på. Gick ner till Busfrö igen. Där hittade jag en fin, blå regn- och vindjacka för 99 kr. Det är sällan jag köper kläder som jag behöver. Det är roligare att köpa sådant man vill ha. 

 

Idag har jag gått 11 900 steg. Det är jag nöjd med. 


Av tjejgrejer - 11 augusti 2021 09:49

Fick en påse färska blåbär av mamma. Hon är alltid ute i Kolmårdenskogen och plockar bär och svamp. Den skogen är gammal blandskog och det finns mycket svamp där. Köpte naturell yougurt och Pauluns goda musli. Fick sockra på blåbären ändå, de är ju naturligt sura. Mumsig frukost som man står sig på väldigt länge. 


 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards