Alla inlägg under oktober 2022

Av tjejgrejer - 31 oktober 2022 19:07

Sista turen till skåne. Vi kom iväg ca kl 7. Hamnade i rusningstrafiken såklart. Det småregnade lite då och då. Köpte kaffe hos Cirle K. De har gott kaffe. Sen segade genom småland. Tar granarna aldrig slut!? Sen kommer skåne och då går det snabbt till Stidsvig för byn ligger i norra skåne. De höll på att alsafala vägen just där vi skulle ta av. Så L fick jag bussfilen, smidigt ändå! 


Vi hade bara lite kvar att göra. Vi jobbade snabbt. Helt plösligt var vi färdiga. Drog hemåt. Vi körde förbi Gotteboet och sen ville inte L gå in på Godisflyget. Nu var klockan 14.00 och vi hade just missat lunchen. Snabbmatsrestaurangerna kvar då. Som tur är ville L också gå till BK. Gillar Burger King allra mest. Vi tar alltid Crispy Chicken. Tillbehör Beasås. Vi var nästan ensama i lokalen så maten blev färdig väldigt snabbt. Snacka om snabbmat! Det var gott som vanligt. L gillade inte beasåsen så jag fick ha den för mig själv. Åt snabbt så jag fick lite ont i magen sen. 


Åkte vidare genom småland. L lovade att jag skulle få yogurtglass hos Yogiboost i Jönköping. Tillslut var vi framme vid A6. Fick springa in själv och hittade direkt till yogibaren som tur var. Sedan åkte vi vidare. L blev irriterad på vissa förare. "Varför åker han så långsamt/ojämt för?" Vi blev rädda när vi såg en lastbil som vinglade runt i filen. L körde om så fort han kunde. Det började skymma. "Du ska få köpa naturgodis!" sade L. "Jaaaa, vad bra, vad snällt!" sade jag tacksamt. Han stannade vid ett ställe utanför Linköping där de har många sorter. Jag gick in glad i hågen. Tyvärr hade de knappt inget naturgodis men det vanliga godiset var helt färskt. Superbra! Plockade en ganska liten påse, om man jämför med vad de andra tog. Det kostade 50 kr. Sen var det inte så långt hem. 


Det var helt mörkt när vi hittade en fri plats att parkera på. Vi tog upp birkesnäs bröden jag köpt i Örkelljunga och godiset. Vi har ätit lite av det nu och jo, det var så färskt och gott. Vi orkar inte duscha idag, haha! 

Av tjejgrejer - 31 oktober 2022 17:32

Vi var på resa söderöver då jag sade att jag ville ha glass därifrån. L gick med på det direkt. Väl där hade de lite nya smaker. Jag ville testa kola. Tog lakrits och jordgubb också. Sen mumsig topping. Gillar lakritsströssel och färska jordgubbar mycket. Döm om min förvåning när "kolan" smakade ingefära! Inte lite heller utan massor! Jag gillar inte den kryddan. Det tog över i hela skålen tyvärr. De andra smakerna var goda, det lilla som inte var ingefära på. Varför hade de inte märkt upp smaken bättre. Om det stått pepparkaka eller liknande kunde jag ha undvikit det. 

Av tjejgrejer - 30 oktober 2022 21:46

Han bor långt ifrån mig. Han ville att jag skulle ringa honom. Nu är L svarsjuk så även om jag inte varit ihop med denna kille så går det inte så bra att ringa honom. Jag skrev att vi höll på med flyttbestyr och att jag inte hade tid att prata i telefon. Kul att han hörde av sig. 

Av tjejgrejer - 30 oktober 2022 21:42

I år var det svårt att få tag i en billig och prisvärd skönhetskalender. Denna kalender från Body Shop tänkte jag köpa själv. Den kostar 595 kr. De har bra kvalité på sina grejor. En dålig sak på deras hemsida var att man skulle få en gåva om man handlade över 600 kr men det gällde inte kalendrarna. Det blir fri frakt ändå på denna kalender. 


 

Av tjejgrejer - 30 oktober 2022 21:35

Denna fudge köpte jag på Godisflyget vid E4:an. Först tyckte jag inte de smakade så mycket salt men sen blev jag lite besatt av dem. Väldigt goda. Helt färska. 

 

Av tjejgrejer - 30 oktober 2022 21:16

På eftermiddagen vilade jag. Somnade och vaknade upp för en timme sedan av höga röster och motorljud. L såg på Formel 1. Var lite väck när jag vaknade. Visste inte om det var åtta på morgonen eller kvällen. Sen fattade jag. Lyssnar på Youtube för att dränka motorljudet. Åt en macka med krämost på. Nu värmde jag en Birknäs och hade margarin på, väldigt gott. L och jag bråkade tidigare idag. Det var jobbigt. 

Av tjejgrejer - 30 oktober 2022 05:39

Såg på micron att klockan ju eg var en timme längre fram. Tog min medecin. Det var konstigt med micron. Tiden där var helt fel, även på minuterna. Hur har det kunnat hända? Trixade med knapparna på micron och efter ett tag hade jag ställt in rätt tid. 

Av tjejgrejer - 30 oktober 2022 05:33

I min förr förra lägenhet valde jag att ha vita gardiner och inget uppsatt på de vita väggarna. En bekant sade det såg fräscht ut. En släkting sade att det kändes att man var på ett sjukus. 


I förra lägenhete som var en etta så ville jag inte sätta upp ngt på väggarna för då känns det större. Det var högt i tak och höga fönster. Jag äger ingen stege eller en borr så det blev inga gardinger heller. Stort ljusinsläpp. 


I nuvarande våningen så hjälpte L mig att sätta upp färgglada gardiner. Trevligt med omväxling. Det ekar inte så mycket heller. Sen satte han upp sina tavlor. Hemtrevligt. Jag ville ha två stora palmer. L vill hellre ha blommor i fönstrena. 


Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards