Alla inlägg den 18 oktober 2022

Av tjejgrejer - 18 oktober 2022 18:20

För några dagar sedan besökte vi Mio i våran soffjakt. Det var längde sedan jag var i en Mio-affär. Förr i tiden var det en kal affär med grå matta och gråa möbler, dyrare än Ikea. Nu var det mysigt och de hade mycket inredning till salu. Ville köpa hälften av allt direkt. Så många fina grejer. Sen hade de möbler i flera olika prisklasser. Vi provsatt många soffor. Gick runt hela affären och sen tillbaka till en soffa som hette Nevada. Vi kollade olika modeller av den. En försäljare kom fram och hjälpte till. Hon var trevlig. Inte för på, hon gick iväg när vi sade att vi ville tänka. Till slut bestämde vi oss för en 3 sitsig grå soffa med schäslong. Säljaren blev ännu gladare när vi hade bestämt oss. Valde färg, en mörkare grå melerad färg, snyggt! L var slut efter allt i affären och gick ut. Jag slutförde affären. Soffan fanns i lager och vi skulle snart få hem den. 


På em idag kom två killar och bar en två stora soffdelar i hällregn. De var trevliga och händiga. Vi hade köpt ett guldpaket och det ingick då inbärning och montering för billigt pris. Så värt! Vi hade inte klarat av det själva. De satte ihop soffan snabbt. Fick tassar under benen, bra! 


Nu har vi provsuttit i olika ställningar i soffan och tycker att det är en väldigt bra soffa. Den är så stor. L kan ligga utsträckt i ena delen och ändå inte räcka fram till mig när jag sitter i schäslongen. Det får plasts många i soffan om man får besök. Det går att sova i den (men inte en bäddsoffa) Den är lite hård nu i början att sitta i men det är resår i botten så vi sitter nog in den snart. Vi är supernöjda. L flyttade tv:n till stora rummet medans jag var och köpte mjölk och kakor för att fira. Så nu har vi fikat och myst i soffan. L sover nog där inatt, somnar till tv:n. Fönstret i stora rummet är bättre isolerat också så man hör inte trafiken så mycket. Nog om soffan nu, här är en bild. 

 

Vi valde ett bredare armstöd, det var bra. Gör ett besök hos Mio vet jag, om inte annat för allt snygga inredningssaker. De hade t ex snygga röda tjocka gardiner till ett bra pris. Sen såg vi så fina gardinomtag. Pärlomtag, två för 149 kr och de hade så fina tofsar också.

Av tjejgrejer - 18 oktober 2022 11:40

L är igång i köket. Jag lagar aldrig mat. Är inte så bra på det men kan några rätter. Visst ser fisken god ut redan innan den är klar!? 

 

Av tjejgrejer - 18 oktober 2022 03:08

Vaknade upp för jag hade ont i magen. Gick upp hoch klädde på mig myskläder och tofflorna på direkt. Det är så kallt här. Kollar termometern och det är 20, 5 grader inne. Det är ju helt ok men det är väldigt kallt på golven. Det magonda gick över och jag gjorde kaffe. L snarkar. Man måste vara så tyst på natten men iofs är jag van. Har bott i lägenhet sen jag var 5 år. Kanske kan vi skaffa några mattor till golven. Det får bli korthåriga, luddiga mattor är hopplösa att dammsuga. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards