Alla inlägg den 12 oktober 2022

Av tjejgrejer - 12 oktober 2022 18:41

Det går också i onyttighetstecken men nu har jag fått ett bra tips från en läsare som jag ska följa. (Det går att läsa bland kommentarerna om Görans tips!) Iallafall, nu kommer tipset: Icas egen räksallad har blivit väldigt bra! Den var inte god förut men nu är den verkligen smakrik och fräsch som det står på. Vi åt den till Icas korv och egengjort potatismos. Gott! 


 

Av tjejgrejer - 12 oktober 2022 17:21

Jo vi äter för mycket kakor och fet mat. Tillslut tar kroppen stryk. Det är jättesvårt att sluta med socker och fett. Vet inte riktigt hur jag ska göra faktiskt. Kollar man bantningstips så står det att det är så enkelt men inte för oss. Vi är båda smala men smala människor kan vara ohälsosamma också. 

Av tjejgrejer - 12 oktober 2022 16:59

Idag köpte jag en wienerlängd. L blev inte så glad men jag har glatt käkat tre bitar av den, mums. Por toi är franska och betyder "för dig" Handlade på Ica. Idag ville jag inte åka till affären pga min folkfobi. Men L sade att han inte kunde bära allt. Han älskar att vandra runt i hela mataffären i lugn takt. Jag vill bara därifrån. Jag sade till honom att besöket högst fick ta 20 minuter. Vi delade upp oss i affären och det tog bara 12 minuter. Bra! Fast vi glömde en del, haha! Vi åker till matäffären varje dag. Så jobbigt om du har social fobi. 

 

För några dagar sedan bakade L havrekakor. Jag har aldrig gjort dessa fast det är enkelt att fixa. Det beror på att mina släktingar jämt bakade dessa när jag var liten. Blev trött på dem då. Men det är ju alltid gott ändå och jag åt av L:s kakor. 

 

F ö har det inte hänt så mycket. Kallt ute och inne! Vi såg Fråga Lund. Numera är det ju ett roligt program. Kommer ihåg förr om åren, vilket knastertorrt program det var. 


Av tjejgrejer - 12 oktober 2022 08:04

Har fått en ny sömnmedicin. Den ska tas med vatten. Tog ett halv glas och sen gick jag och lade mig. Tre timmar senare vaknar jag upp och måste gå på toa. Får ha andra rutiner med nattmedicinen. Det var ok att sitta uppe ändå. Konstigt, grannarna ovanför som varit knäpptysta hela dagen var i farten och hördes ganska mycket. L sov tungt och hörde inte dem som tur var. Jag drack mycket kaffe och surfade. Vi har inga gardiner än och det är lite jobbigt på natten med insyn. Inga persienner i köket. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards