Alla inlägg den 2 oktober 2022

Av tjejgrejer - 2 oktober 2022 18:38

Vi har köpt Leo-pizzan förut och varit väldigt nöjda med den. Nu var kycklingbitarna sega, oxfilén var högrev, fläskfilen seg också men kebabköttet var gott. Såserna på var goda. Vi kommer inte köpa denna pizza igen. Förstår iofs att de gör den billigare pga alla kostningsöknarna. De kan inte ta hur mycket som helst för en pizza. 

Av tjejgrejer - 2 oktober 2022 12:43

Vi beställde en Leopizza hos F13 pizzeria. Kolla hur god den ser ut!

Av tjejgrejer - 2 oktober 2022 10:12

Bryr mig inte så mycket om kändisar men ibland är det roligt med dem. 


För några år sedan började en fotbollsfru från Norge följa mig på bloggen. Hon skrev gulliga kommentarer och gillade inlägg. Sen försvann hon. Jag upptäckte henne sedan på den gamla portalen Finest och där var hon VIP-bloggare nu. Det visade sig att hon vunnit Fröken Sverige tidigare. 


För rätt länge sedan hittade jag en bra sminkblogg hos en bloggportal. Den skrevs av en 14-årig tjej från Gävle. Efter något år blev tjejen känd och drev en populär blogg. Nu finns hon bara på insta. Hon heter Linn Ahlborg. 


Innan förra Eurovision fick jag kontakt med en ur den norska gruppen som framträdde i tävlingen. När han messade mig så sade jag att jag faktiskt inte visste vem han var. Hade inte en aning. Han blev sur och försvann. Det gör mig inget. Som sagt, jag känner ju inte honom.  

Av tjejgrejer - 2 oktober 2022 08:04

Har en del social fobi och är blyg. Det är skönt att vara hemma istället för i city med alla människor där. Är inte superintrovert men kan sitta hemma flera timmar med datorn och tycka det är helt ok. Ibland vill jag träffa någon kompis, då måste jag byta buss i centrum eller promenera långt och möta mycket folk på vägen. Det är jobbigt. Sen sitter jag ensam med kompisen och har intressanta samtal. 


Jag tycker om att sitta på café. Brukar välja en undanskymd plats. Det dåliga med att dricka bryggkaffe ute är att kaffet väldigt sällan smakar gott. Många caféer, även de dyra har kannan på för länge. Det är ok om kaffet bara kostar 15 kr men så är det sällan. Då är det bättre att dricka snabbkaffe hemma. Ute måste man ta en kaffelatte eller gå till t ex EH för att få färskt kaffe och det är minsann inte billigt. 


Man slipper klä upp sig och kan gå i sina myskläder. 


Slipper hitta något snyggt plagg som kostar. Shoppar i garderoben istället. 



Av tjejgrejer - 2 oktober 2022 08:02

När jag får ett svårt problem är jag som mest kreativ. 

Av tjejgrejer - 2 oktober 2022 07:34

Nu har jag dyslexi. (Ja jag fick googla det....) Så jag kan eg inte ha så mycket att säga om stavning men ibland blir jag trött och irriterad på vissa ord som jag tycker är fel. 


T ex orange kan stavas på flera olika sätt. Tycker då att min sätt att stava det är rätt men har sett orangea och andra konstiga ord. 


Missbruket att skriva han istället för honom. Det blir fel tidsform men de flesta verkar skiva det ändå. 


Att skriva hen. Vet att det är ett godkänt ord nu mera men vad färglöst att skriva så. Jag vägrar använade detta ord.  



Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards