Alla inlägg den 28 oktober 2022

Av tjejgrejer - 28 oktober 2022 18:32

Idag har vi tokjobbat med L: radhus. Vi vaknade inatt och satt och degade framför datorn och drack kaffe. Kl fyra så gick vi till bilen. Knappt vi hittade den i mörkret, haha! På vägen ner till Skåne så regnade de lite. Vi blev på ganska dåligt humör. Inte så roligt att jobba i regn. Vi handlade mackor och birknäs hos Ica i Örkelljunga. Sen när vi kom fram blev det uppehåll. Vad bra! Jag började jobba i förrådet. Man packar ju in saker där år efter år. Tar väldigt lång tid att få ut allt och rensa och sopsortera. Vad ska man spara osv. L jobbade i huset. 


Vi jobbar på olika sätt. Jag vill arbeta systematiskt och med en sak i taget. Betar av efter ett schema. L jobbar liksom med flera saker samtidigt. Duttar lite här och där utan någon ordning. Vi kan irritera oss på varandra ibland. Sedan kom solen fram och det blev sommarvarmt. Skönt. Det blev 18 grader! Vi tog en kvarts paus och tryckte i oss mackorna för att musklerna (vilka?) skulle få lite energi. Vi började jobba direkt igen. Vi ville så gärna bli klara med rensningen men det dök upp nya saker hela tiden som vi skulle göra. Jag hjälpte L en del inne. Sen tog jag det sista i förrådet. Äntligen var det klart. Vi fick väldigt mycket gjort idag men ändå är det en del kvar. Tillslut orkade inte L längre och började lasta bilen för avfärd. Bilen blev full med grejor. För att få plast med ett 2 meters bord fick vi skjuta fram sätena så långt. Vi fick precis plats sen. Vi plockade med lite grejor sen kom vi äntligen iväg. Det värkte i kroppen och man var slut i huvudet. 


Klockan var nu runt lunch. Inte så mycket trafik i norrgående rikting som tur var. Det är ju fredag. Vi disktuterade om vart vi skulle äta lunch. Vi ville gå på något lite finare för vi jobbat så hårt. L hittade en bättre restaurang som hette Syltan. Vi hade aldrig varit där. Vi åkte fel först, haha! Syltan låg i en utställningshall med affär. Det var kulturellt. Fullt med folk i restaurangen. Men när vi läste dagens meny så såg vi att den var väldigt kulturell också. Inget vi ville ha. Vi gick hastigt iväg, hungriga nu. Åkte planlöst in i Ljunby. Helt plötligt åker vi förbi Rosegarden. Åh, kan vi inte äta där! Sade jag. Jo, det blir bra! Sade L. Buffén var ungfär hälften så stor som de har i Norrköping. Men kostade lika mycket. Men de hade friterad kyckling och jordnötssås och då är resten förlåtet. Maten var väldigt god. Åt bara olika kyklingbitar och massor med sås. Sen bar det hemåt. Jag halvsov större delen av vägen. Vi såg en bil som var samma modell som våran. Vi har en unik Volvo som bara gjordes i 500 ex. 


Nu är jag lite stingslig och trött. L står ut med mig. Han fattar att jag är slut. Två muggar kaffe. Fortfarande mätt efter buffén. Vi fick bära upp allt från bilen här hemma också. Vilket jobb. Det står tre ouppackade lådor här hemma nu men vi tar itu med det imorgon. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards