Alla inlägg under augusti 2023

Av tjejgrejer - 31 augusti 2023 18:27

Det var halva priset på mjukglassen hos Ica. Fest för alla som köpte en stor glass för 10 kr. Jag mumsade i mig en också. 

Av tjejgrejer - 31 augusti 2023 16:38

Ville ut igen så jag tog en buss till city. Gick runt lite. Hittade en bekant som jag pratade med. Vi försökte hjälpa en äldre man med hans taxi. Såg en person som nog var full. Han gick och skrattade och sjön och vinglade fram. Sen hördes det arga röster i närheten. Något bråk. Jag gick till bussen hem. Missade ena men hann med en som gick närmare mitt hem. Trist hemma, längtar ut igen. 

Av tjejgrejer - 31 augusti 2023 12:27

Varmt, skönt och soligt. Tog en lång promenad i parken och fikade sen på Ica. Så skönt att vara utomhus. 

Av tjejgrejer - 30 augusti 2023 19:39

Hjälpte henne i förrådet. Jag får titta på när hon rotar i sina saker. Ni förstår ju att det inte är jätteroligt. Efter två timmar var jag på väg att bara gå därifrån. Då sade jag till henne på skarpen att den påsen hon tittade i då fick vara den sista. Hon blev till synes inte sur. Vi började plocka ihop och gick upp till hennes uteplats och vilade i solen. Det var riktigt varmt och skönt. Min kompis såg arg ut men jag tyckte det var så töntigt så jag brydde mig inte. Efter en timme såg hon snäll ut igen. Jag fick en liten palm och en chokladkaka vi delade på. Vi pratade rätt länge och sen tillslut åkte jag hem till L. 3:ans spårvagn har de bara ställt in sådär utan info. Det är spårarbete men det skulle bli ersättningsbussar. Det fanns bara för 2:ans buss. Rätt många är irriterade över detta tilltag. 

Av tjejgrejer - 29 augusti 2023 20:58

Idag åkte vi och kollade på ett hus i smålandsskogarna. Vi åkte vindlande små vägar genom löv- och barrskog. Såg många gulliga kossor, får och hästar. Huset var gulligt men vi tyckte det låg för isolerat så vi vill inte bo där. Sen gav vi oss på jakt efter en större väg. Efter ett tag hittade vi en väg mot Växjö och sen gick det av sig själv men det tog lång tid att komma hem ändå. Det har varit roligt att se landet där vi aldrig har åkt förut ändå. Vi har åkt 90 mil idag. Det kostade mycket soppapengar men var rätt roligt. 

Smålandskogen genom bilfönstret. 

 

Vi stannade efter Jönköping och fikade på ett rastställe. Där hade de fina souveriner. 

   

Utsikt från fiket. Man ser lite av Vättern. 

 

Av tjejgrejer - 28 augusti 2023 18:26

De sätter nya träd i parken. Bra!

Av tjejgrejer - 28 augusti 2023 12:49

Tjo och hej

Kramar alla 

Fest & galej

Smeknamn de mig kalla


De är blinda för mina fel 

Är trygg & kan slappna av

Känner mig lugn & hel

Är i ett stort kärlekshav 


Av tjejgrejer - 28 augusti 2023 12:42

Ska det vara fint och soligt väder. Sedan ska det regna i en vecka till. Suck! 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards