Alla inlägg den 19 augusti 2023

Av tjejgrejer - 19 augusti 2023 18:59

Kl 10 skulle vi mötas hos min kompis. Porten till hyreshuset var låst. Sen kom en annan kompis till henne som skulle med också. Hon ringde våran kompis och så kom hon ut. Vi travade iväg till bussen och sedan spårvagnen som tog oss till Hageby centrum där marknaden skulle vara. Eller loppisen som det var. Vi missade såklart spårvagnen men satt och pratade när vi väntade. Det var uppehåll när vi kom fram till utomhus loppisen. Det var väldigt mycket leksaker till försäljning. Sen mycket kläder vilket var bra för det gillar jag ju. Vände och vred på många kläder. Efter ett tag hittade jag en fin ljusblå jacka och när jag hörde att den bara kostade 20 kr så slog jag till. 

   

Den var i ett mjukt, skönt material och passade bra på mig. 

Min kompis kom efter mig. Hon undersöker borden mera ingående. Jag är mera som en fjäril som fladdrar runt. Sen kom jag till en ställning men en jättesnygg Fred Perry tröja i fint skick. Försäljaren ville bra ha en tia för den, super! Sen gick jag igenom hennes klädhög för flera fynd. Hittade en fin skjorta till Lasse för 15 kr. Sen prutade hon själv 5 kr på priset! Så jag betalade bara 20 kr för detta. 

      

   

Lasse blev glad för skjortan och såg så snygg ut i den. Min kompis visste inte vad Fred Perry var men å andra sidan så fattar jag min inte på numrena på hennes bokmärken som hon samlar. Vi tog paus från shoppandet och köpte billigt fika och tog igen oss. Sen fladdrade jag runt bland flera bord. Det är roligt att se folks gamla grejor. Jag köpte inget mera. Min kompis prutade hejvilt. Tillslut stod vi och pustade ut. "Bara det inte blir regn!" sade jag. "Du får inte säga sådär!" sade min kompis. "Knack, knack, ta i trä!" sade jag och knackade mig på mitt huvud. De asgarvade. 

Sen gick vi till en blomaffär. Där skulle jag vilja bo. Så gott det luktade där! Många fina och gulliga blomsterarr. Efter det drog vi till en seconhand affär. Kollade nästan alla kläder. Tillslut hittade jag ett par fina jeans i min storlek. 40 kr, väldans bra pris. De var i bra skick. Sen gick vi till Clas Ohlson och letade efter skruvar. Där sade jag hejdå till dem. Vi hade haft det så roligt ihop. Jag missade såklart språrvagnen precis. Gick en planlös runda i centret igen och sen väntade jag in loppan. Det var så mycket folk som skulle på Augustifesten så jag fick inte sittplats. Hemma hade L gjort smörgåstårta som vi mumsade i oss. Lyckad dag! 


Av tjejgrejer - 19 augusti 2023 03:56

Och det är mörkt. Hösten är i antågande. Sommarvädret har ju varit rätt trist. Som höst från 1:a juli. När jag gick upp såg jag att en vän messat mitt i natten. Hon var glad och skrev att hon fyllde år och hade tagit in på lyxhotell med sin partner. Lite konstigt, jag är pigg fast jag gått upp i ottan. Ska se en kompis idag. L snackade om höjt terrorhot. Men vi handlar ju mat och går till sjukhuset. Då kan man göra annat också. Vill inte tillbaka till Covidtiden.

Av tjejgrejer - 19 augusti 2023 03:48

Spelade detta spel på mötesplatsen. Det var så roligt. Frågorna är från lätta till svåra. Underhållande. Blev besatt av spelet. Så jag budade hem ett ex från Tradera. L var lite misstänksam. Men han programerade modulen och så satte vi igång. Han tyckte också att det var roligt. Skönt att ha ett avbott till alla skärmar man ser på. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards