Direktlänk till inlägg 19 augusti 2023

Besökte marknad

Av tjejgrejer - 19 augusti 2023 18:59

Kl 10 skulle vi mötas hos min kompis. Porten till hyreshuset var låst. Sen kom en annan kompis till henne som skulle med också. Hon ringde våran kompis och så kom hon ut. Vi travade iväg till bussen och sedan spårvagnen som tog oss till Hageby centrum där marknaden skulle vara. Eller loppisen som det var. Vi missade såklart spårvagnen men satt och pratade när vi väntade. Det var uppehåll när vi kom fram till utomhus loppisen. Det var väldigt mycket leksaker till försäljning. Sen mycket kläder vilket var bra för det gillar jag ju. Vände och vred på många kläder. Efter ett tag hittade jag en fin ljusblå jacka och när jag hörde att den bara kostade 20 kr så slog jag till. 

   

Den var i ett mjukt, skönt material och passade bra på mig. 

Min kompis kom efter mig. Hon undersöker borden mera ingående. Jag är mera som en fjäril som fladdrar runt. Sen kom jag till en ställning men en jättesnygg Fred Perry tröja i fint skick. Försäljaren ville bra ha en tia för den, super! Sen gick jag igenom hennes klädhög för flera fynd. Hittade en fin skjorta till Lasse för 15 kr. Sen prutade hon själv 5 kr på priset! Så jag betalade bara 20 kr för detta. 

      

   

Lasse blev glad för skjortan och såg så snygg ut i den. Min kompis visste inte vad Fred Perry var men å andra sidan så fattar jag min inte på numrena på hennes bokmärken som hon samlar. Vi tog paus från shoppandet och köpte billigt fika och tog igen oss. Sen fladdrade jag runt bland flera bord. Det är roligt att se folks gamla grejor. Jag köpte inget mera. Min kompis prutade hejvilt. Tillslut stod vi och pustade ut. "Bara det inte blir regn!" sade jag. "Du får inte säga sådär!" sade min kompis. "Knack, knack, ta i trä!" sade jag och knackade mig på mitt huvud. De asgarvade. 

Sen gick vi till en blomaffär. Där skulle jag vilja bo. Så gott det luktade där! Många fina och gulliga blomsterarr. Efter det drog vi till en seconhand affär. Kollade nästan alla kläder. Tillslut hittade jag ett par fina jeans i min storlek. 40 kr, väldans bra pris. De var i bra skick. Sen gick vi till Clas Ohlson och letade efter skruvar. Där sade jag hejdå till dem. Vi hade haft det så roligt ihop. Jag missade såklart språrvagnen precis. Gick en planlös runda i centret igen och sen väntade jag in loppan. Det var så mycket folk som skulle på Augustifesten så jag fick inte sittplats. Hemma hade L gjort smörgåstårta som vi mumsade i oss. Lyckad dag! 


 
 
Kristine

Kristine

19 augusti 2023 20:13

Det ser ut til at du har gjort gode kjøp - og fine farger :)

Ønsker en fortsatt fin lørdagskveld, klem til deg ^^

http://slossplassen.blogg.se

tjejgrejer

20 augusti 2023 09:26

Jo, jag är jättenöjd med mina köp.

Ha en fin söndag, kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Måndag 20 maj 04:58

Smög upp. L sade något om att vi behöve 3 rum och kök. Jag trodde han pratade i sömnen. Har började snarka igen. Jag gjorde kaffe. Då vaknade han och vi pratade om det hus vi sett dagen innan. Tyvärr kom vi fram till att vi inte kunde bo där fast det...

Av tjejgrejer - Söndag 19 maj 20:13


Det är väldigt varmt här inne. Denna temperatur fast vi vädrar och har en fläkt på. Alltså innetemp 30 grader.  ...

Av tjejgrejer - Söndag 19 maj 19:35

Det skulle vara fint väder idag också så vi åkte ut till landet. Via Söderköping och ut på vikbolandet. Det var skönt att sitta i bilen med ac som svalkade. Vi åkte på vackra, vindlade vägar. Tillslut var vi hungriga så vi åt subs med kycklingröra oc...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 18:01


På Hemköp hade de många blommor. Vi valde denna murgröna. Den är så gullig och passar bra på balkong bordet. ...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 14:19

Cumulusmoln på himlen. Hett på balkongen. Dricker läsk. Ätit kall rökt skinka, potatissallad och sallad. Var i parken lite. Folk låg och solade. Jag fotade blommiga träd. Satt och kollade fåglar.  ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards