Alla inlägg under augusti 2019

Av tjejgrejer - 30 augusti 2019 11:31

     

Köpte den i en secondhand affär. I nyskick. Glad för den. 


Av tjejgrejer - 25 augusti 2019 09:18

 

Helt nytt från Tradera. Jag vann det rätt billigt. Det är färgen Cherry Pop, min favvofärg i denna serie. 


Av tjejgrejer - 24 augusti 2019 07:45

......så började jag prutta av maten med bönor, ärtor och kål. Det är ganska jobbigt att äta vego. Hälften av alla steg vi gick igår tog vi nog på Centralen. Vi gick vilse men det regnade ju inte där så det var bra. Vi var inne på Urban Outfitters. Där fanns en del snyggt men hög prisnivå. T ex var Leviströjorna 100 kr dyrare än på NK. 

Av tjejgrejer - 23 augusti 2019 17:26

 

Jag är utmattad efter en lång, regning dag tillsammans med min dotter i storstan. Glad ändå, vi har haft det väldigt trevligt och gjort några jättebra fynd. 

 

Resan dit gick bra fast vi fick åka med ett lite dyrare tåg än vi hade tänkt oss. Det andra tåget blev inställt. Inte förvånad ändå, haha!

 

På Centralstationen såg jag denna fina utsmyckning. 

 

Vi gick till Myrorna först. Jag hade sagt att de hade en jättestor lokal men min dotter skrattade när vi kom in där. För den är ju inte större än den vi har hemma. Men mera märkeskläder här, så det är roligare att shoppa. Min dotter fann denna tröja till mig. Tyckte först att det var för stort märke på den men den var skön på, så jag köpte den för 105 kr, som hittat! Det regnade som sagt rätt mycket. Vi blev ganska blöta när vi letade efter Govindas restaurang. 

 

De hade buffé för 110 kr. Helt ärligt så smakade inte maten så gott. Det enda goda på tallriken var ärtgrytan. Fast man mådde ju bra av maten. Den var vegetariskt och hade inga konstgjorda smakämnen i. Jag kommer inte gå hit igen, det finns bätte vegoresturanger i Stockholm. Lokalen vi satt i var fin med många växter och hade ljusterapi. Det innebar att det var väldigt starka lampor på. Inte så mysigt men man fick bra ljus på maten när man fotade! Centralbadet ligger vägg i vägg med detta matställe. Väldigt fin trädgård fram till restaurangen. 

   

Sen dristade vi oss till att gå in på NK. Min dotter hade aldrig varit där. Vi kände oss som katter bland hermelinerna, det var rätt jobbigt. Det var inte rea någonstans så vi köpte inte något. Vi fikade inte här heller utan drog till en närliggande byggnad där Starbucks låg. 

   

Här var det trevligt och vad gott allt såg ut bakom glaset. Jag tog en kaffelatte tall och en cheesecake med hallon. Min dotter tog en kaffefrapino eller vad den nu hette. Kaffet var jättegott och kakan också. Men tyvärr smakade inte dotterns dryck knappt något alls. Ja, även om det är lite pricy att gå hit ska jag gå hit flera gånger. En positiv överaskning. Sen ramlade vi in på Victorias Secret. 

 

De trevliga försäljarna hjälpte mig och det slutade med att jag köpte ett par sköna trosor för 199 kr och en doft som luktade jättegott för 199 kr den med. Sen sade min dotter att det fick räcka, haha! Sen gick vi till XXL som låg i samma byggnad. (Så man slapp bli blöt!) Där tittade jag först på billiga Pumakläder men sen spanade vi in ett väldigt snyggt adidasset som både min dotter och jag tokgillade.         

Det kostade 649 kr och först trodde vi att det bara var jackan som kostade så. Men när vi frågade i kassan och de sade att byxorna ingick så blev det ett köp direkt. Så lyckliga! Highfive!! Vi tog L båda två. Min dotter för hon är lång och jag för att jag är rätt tjock fortfarande. Ja det var en riktigt lyckad tur till Stockholm. 

 

På tåget hem såg jag på mobilen att vi gått över 12000 steg. Inte konstigt att fötterna surrade. 






Av tjejgrejer - 18 augusti 2019 19:53

 


Det kom ett stort paket hem och vi öppnade det på glatt humör. Filaskor till mig. De var sköna på. Normala i storleken. Jag är riktigt nöjd med dem. De kostade ca 350 kr. Mina första Filaskor!

 

MIn man fick ett par svarta Nike Air Force One av mig. Han tyckte de var väldigt snygga men störde sig på att kanterna vid vristen var hårda. Han slog på dem med hammare för att mjukgöra. 

 


Adidas sockor till mig. Detta är mina favoritsockor så jag köpte tre par igen. Väldigt sköna på. 


Bilder från footway, urbanoutfitters och itssewyou llc.

Av tjejgrejer - 16 augusti 2019 05:07

 

Glasskål 32 kr.

 

Festlig sittpuff 249 kr. 

 

Klassisk shopperväska 299 kr. 


Av tjejgrejer - 16 augusti 2019 04:42

Nu har jag beställt en del saker. Min order från Zalando har inte kommit än, väntar och väntar, suck. Beställde en äkta Chanelväska från Tradera för 2800 kr. Med serienummer och allt. Jippie! Ok, det är inte den snyggaste CC-väskan jag sett men jag är glad iallafall. Har vunnit rätt många auktioner på Tradera. Är riktigt nöjd med mina senaste köp. Min beställning från Notino har dykt upp. Mer om det senare. Jag brukar beställa plåster hos Apotea. Men nu har jag upptäckt att de finns lika billigt hos Netto. 

Av tjejgrejer - 16 augusti 2019 04:39

     

Dessa burkar kommer från Newport. Väldigt vackra tycker jag. Priser från 499 kr.


Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Skapa flashcards