Alla inlägg under juni 2021

Av tjejgrejer - 30 juni 2021 15:29

Det är som att svära i kyrkan! Turista i tråkiga Norrköping? Den där gråa arbetarstaden med surbullefolk, aldrig!! När folk kommer hit för första gången så säger de "Vad vackert det är!" Jo det är fint. Strömmen som flyter genom vackra åbackarna, sen dramatiskt genom industrilandskapet med olika fall och till sist nere vid gamla stan där folk står och fiskar. Det finns mycket kultur här i stan. Stora och små muséer och gallerier. Livemusik på flera ställen. Kulturnatt på hösten. Det vimlar av pubar, restauranger, caféer och uteställen. Vanliga affärer har slagit igen pga Corona men flera nya matställen har öppnat tros pandemin. Shoppingen är koncentrerad till Drottninggatan. Personliga mindre affärer i gamla delen direkt efter Saltängsbron. Stora shoppinggallerior längst upp. Det mesta finns att handla. Jag har bott ibland på hotell i min egen stad. Vissa hotell har jag bott flera gånger på och de kommer jag beskriva bäst. En del har jag inte bott på själv men hört mycket om från kompisar. Här är en hotellguide till Norrköpings hotell och det finns en del guldkorn. Jag är medlem i Booking och bokar nästan alla hotellvistelser där. Det är enkelt och jag får ett bra pris. 


Börjar med Hotell President 

Här har jag bott flera gånger och trivts jättebra. Trots att det är lyxigt och har fyra stjärnor så har de rätt billiga rum. Det är populärt så var ute i god tid. Personalen är trevlig och serviceminded. Baren är stängd pga Corona. Det är ett stort hotell med modern inredning. Hiss finns. Budgetrummen är lite små men har jätteskön säng. Stort fönster så det känns inte så instängt. Välstädat. Frukosten är Coronaanpassad. Man får boka en tid och sen får man en plats långt ifrån de andra. Maten är plastfolie på osv, små portionsglas osv, känns säkert. Mycket att välja på. 


Strand Hotel 


Här har jag också bott flera gånger. De har väldigt trevlig personal. Det är lite dyrare att bo här vilket nog beror på det perfekta läget. Hotellet har utsikt åt ena hållet mot strömmen och entrén går ut på Drottninggatan. De har tre stjärnor. Det är ett vackert gammalt hotell med stora rum inredda i gammal stil. Olika i varje rum. Det billigaste rummet är stort. Skönt med svängrum. Stor och jätteskön säng. Stort fönster mot gården. Det enda som inte var bra var duschen som inte hade tillräcklig fall i golvet och vattnet rann ut över hela badrumsgolvet. Annars har de Ritualstvålar i badrummet. En trevlig sak är att man kan ta kaffe, té, fikabröd och frukt gratis i allrummet. De har fina salonger där och man kan sitta och läsa tidningar och titta på den vackra utsikten. Har bott i två andra rum också här. Ett annat lite fint rum och ett större, lyxigare rum med bubbelbadkar. Det senare var jättefint med utsikt över strömmen. Dubbelsäng och rätt stort spabadkar. Det enda jag inte riktigt gillade var att det var stora speglar på alla väggar i badrummet. Det är rätt stressande och inte så romantiskt. Det var vinter ute och kallt på rummet. Sen bokade jag ett annat rum och det var samma problem där. Då klagade jag i receptionen. De sade att de glömt lufta elementen. Ganska dåligt tycker jag. Sen har de inte Coronaanpassad frukost men mycket att välja på. Det är ett charmigt hotell och det känns som man är flyttad till en annan tidsålder. 


Lamp hotel 


Det här är nog det mest kända och omtalade hotellet i Norrköping. Det är ett modernt och lyxigt hotell och spa. De har fyra stjärnor och är dyrare. Har inte bott där själv men folk jag pratat med tycker helt klart att det är värt pengarna. Vackra och lyxiga rum med betoning på designlampor. Trevlig personal. Stort spa och Coronasäker frukost där man kunde hålla avstånd till andra. 


Grand Hotel  (Elite)


Hade inte bokat rum via booking. Gick in i receptionen propert klädd. Tjejen bakom disken var väldigt stroppig och påstod att de inte hade några rum. Jag visste att de hade rum lediga för jag hade sett det på booking men jag bokade inte online. Jag höll god min och frågade på ett trevligt sätt när det kunde finnas något ledigt rum. "Det är en konferrans nu och den pågår för all framtid"(!!) Jag bara blev stum. Fattade inte hur hon kunde vara så superstroppig. Ok, de vill inte ha mig som gäst där. De vill inte ha mina pengar. Något Elitehotell ska aldrig få mina pengar i framtiden heller. Som tur är, finns det lika lyxiga hotell som Grand, som tar emot mig med glädje. 


Hotell Nordic


Detta fina hotell har gått upp en stjärna från tre till fyra. Det är de värda. De håller bra klass på allting. Ändå har inte priset för ett enkelrum gått upp, vad bra! Kostar 851 kr för billigaste rummet, spa ingår. Ekonomirummet var litet men hade en stor tv. Skön säng. I källaren finns en större pool, liten avsvalkningpool och bubbelpool. På kvällen satte jag mig i restaurangen och beställde in en matig sallad. Det kom in en lyxig sallad som jag fick till vettigt pris. Personalen är serviceminded och trevlig. Jag bodde här innan Corona men det står att de vidtagit åtgärder. Då var det stor och fin frukost. Matsalen är stor så man kan hålla avstånd. På Booking står det att man kan promenera hit på 5 minuter från tågstationen. Det tar 15 minuter eg men det är ju snabbt också. Lätt att ta sig hit med bil då hotellet har gästparkering. Trevligt, fräsch och prisvärt. 


First Hotel Central 


Ett stort modärnt hotell som har fyra stjärnor. Ligger centralt. Hyfsat billiga rum. Trevlig personal. Lite opersonliga korridorer. Budgetrummet var rätt litet utan fönster. Hyfsat skön säng. Välstädat. I gatuplan finns en stor bar som är populär. Restaurang också. Vet inte hur det är med öppetiderna nu under Corona. Det finns bastu och bubbelpool på takterrassen. Av någon anledning åt jag inte frukosten där. Av recensionerna att döma så är folk väldigt nöjda med utbudet på frukosten och den är Coronaanpassad. 


Det finns flera vettiga hotell i Norrköping men dessa känner jag till bäst. 

Av tjejgrejer - 30 juni 2021 14:40

När jag handlar vad jag vill hos dem kallar jag det lyxshopping. Hittade en fin bukett som nu lyser upp mitt kök. Körsbär är så gott och finns bara ett kort tag. Tékakor. Ok, det är inte surdegsbröd men jag bryr mig inte. De har många servetter att välja mellan och tillsist valde jag dessa gulliga. Smink från Glam of Sweden. Dessa var väldigt billiga, två stycken för 25 kr. En läppolja och ett holografiskt läppglans. Juice från Godmorgon. Älskar juice. Plocksallad och basilikadressing från delin. Skagenröra. Mammutoliver. 

 

Av tjejgrejer - 29 juni 2021 12:19

Min man och jag beslöt att åke till Ekenäs slott som ligger en bit utanför Linköping. Det var vackert väder och vi bilade iväg. Det är inte helt lätt att hitta dit. Gps:en fick flickflapp men vi försökte hitta ändå. Vi åkte på mindre vindlande vägar i ett vackert landskap. Tillslut var vi framme. Blev förvånade för det var nästan folktomt. Men det berodde på att slottet inte var öppet. T o m cafét var stängt. Det här är ett mindre slott som nästan är gulligt. Historiens vingslag när man går mot slottet. Först en bild på ett stort gammalt träd som vi inte visste vad det var för något. 

 

Sen jasminbuskar som luktade underbart. 

 

Vi började närma oss slottet. 

 

På ena sidan var den gånger ner till små platser i den lummiga växtligheten.

 

Från bron kunde man se läktaran i naturen där riddarspelen hålls en gång om året. Det är en väldigt populär tillställning. 

 

Såhär ser det fina slottet ut. 

 

Det är intressant att läsa om det.

 

     

Utsikten härifrån är fin. Det finns en liten anlagd sjö nedanför. 

   

Om man vill se slottet innifrån kan man boka in sig på en guidad tur. Det finns rätt många nu i sommar. Då är också cafét öppet. 


Av tjejgrejer - 28 juni 2021 10:15

Den köpte jag hos Gina Tricot för några år sedan. Den är vit och i viskos. Mjuk, jätteskön att ha på sig. Bor i den varje dag. Nu duschar jag ofta så den blir inte smutsig. Kommer alltid tillbaka till Gina när jag ska handla bra och snygga kläder med kvalité. Visst kostar det lite mera än hos de billigaste kjedjorna men det är prisvärt. Kollade GT om de hade några sköna klänningar inne. Fanns inte så mycket just nu men dessa hittade jag. De är inte på rea, så de flesta storlekar finns nog kvar. Först en blå klänning i jersey. Den finns i flera färger och kostar 299 kr. 

 

Sen en enkel vardagsklänning också den i jersey. Den kostar 279 kr och finns i svart också. 

 

Av tjejgrejer - 28 juni 2021 07:24

Nu får du ett lyxigt hudvårdset när du bara köper en produkt från Estée Lauder. Åhléns har mycket från detta sminkmärke. Jag köpte en concealer "stay in place" som jag hoppas att den är bra. Den hade väldigt fina recensioner. 

 

Av tjejgrejer - 28 juni 2021 07:21

Ända tills solen kom in genom persiennerna. Sov ifatt alla sommarnätter när jag lagt mig sent och gått upp tidigt. 

Av tjejgrejer - 25 juni 2021 09:26

Och med det menar jag vädret nu! Regn som vanligt. När jag jobbade på en camping på Öland för länge sedan så blev det hällregn och 8 grader. Dessutom hade byns midsommarfirande ställt in just detta år. Tyckte synd om stockholmarna som satt och frös i sitt tält. 


Fick ett medelande från Miinto att den väska jag beställt inte fanns i lager. Det var ju trist men jag fick tillbaka pengarna snabbt. Igår såg jag ett intressant progam om chefsdesignern hos Balmain. Det var en personlig film. Sen gick jag in på Tradera och budade på en topp från denna designer. 


Min man och jag skippade att handla midsommarmat. Jordgubbarna kostar så mycket till helgen. Vi ska äta fläskfilé och kulpotatis istället. Det blir gott. 


Min man klagar hela tiden på mig. Tillslut orkar jag inte vara en levande klagomur utan stänger av öronen. Jag är en positiv människa istället. Hur gör man i en relation när man är så olika!? 



Av tjejgrejer - 23 juni 2021 05:02

Surfade in hos Miinto och de har mycket som är snyggt och modärnt. Kollade mest Valentino. Det finns accessoarer från senaste kollektionen. Väldigt fashion och hur snyggt som helst om du frågar mig. Slog till på en väska som var lite äldre som det var väldigt bra pris på. Visar upp den när den kommer hem till mig, längtar! Nedanför skor väska från nämnda desiger. 

   


Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Skapa flashcards