Alla inlägg under december 2019

Av tjejgrejer - 29 december 2019 11:35

 

Toner, olika tvålar till ansiktet, krämer, mörkt rött läppstift och en liten mascara.


Av tjejgrejer - 28 december 2019 14:19

 

I sista luckan i min kalender fick jag en liten parfym. Har inte testat den än. 

Av tjejgrejer - 28 december 2019 14:00

 

.....firade jag med min familj. Vi började skriva rim till julkapparna. MIna rim var lite flummiga och det gick inte att gissa vad jag hade köpt. De andra rimmen var lättare. Jag fick väldigt bra prylar. Grejor till händerna, handmask och kräm. Fint sminkkit från Lancome. Presentkort på kläder och ett fint smycke. 

 

Det här var det kalla julbordet som vi började med. Det var väldigt gott som vanligt. Detta år hade min man köpt vanlig rökt lax till mig. Jag gillar inte gravad lax alls. Sen hade han gjort Jansson och julköttbullar, mums. I år öppnade vi faktiskt julklapparna i förmiddagen, haha! Det kändes lite underligt men när vi väl var igång så öppnde vi alla klappar. På kvällen åt vi chokladpraliner och nötter och spelade dataspel. Sen såg vi en del på tv men inte Kalle. 

Av tjejgrejer - 28 december 2019 12:35

 

Det var 24 luckor i denna kalender. Det var mest hudvård. Små burkar och hudvård. Jag är besviken på innehållet. Jämför med Lancomes kalender jag hade ett annat år som kostade lika mycket som den här, runt 850 kr. Det var bara två små runda burkar i Cliniques. I sista luckan var det en parfym, bra! Lancomes kalender var mycket mera prisvärd. Den hade flera fullstora produkter och lyxigare krämer och smink. 

Av tjejgrejer - 28 december 2019 11:53

 


Nu kan du fynda julsaker till 50 - 70 % 

 

Många av julkulorna var utsålda men t ex denna finns kvar för 60 kr. 

 

Alaska krans 248 kr. 

 

Stella julstjärna 100 kr nu. 

 

Roliga dekorationer. Cykel 175 kr. 

 

För de som inte tål hyacinter, konstväxt 45 kr. 

 


Det är 70 % på nästan alla dersas julstjärnor. Denna kostar 149 kr. 

 

Liten lyxkruka från Skultuna. I mässing för 615 kr nu. Större kruka för 1439 kr. 

 

Denna glaskanna, 2 liter, kostar 1359 kr nu. 


Av tjejgrejer - 22 december 2019 07:20

 

Stadens julgran deco med skogens fåglar. Fint tycker jag. 


Av tjejgrejer - 20 december 2019 18:35

Jag brukar skjuta upp det där med städningen rätt ofta. Visst håller jag rent så det inte luktar i köket och på toan men tillexempel att damma är ju jättetrist. Här kommer en lista på hur du ska motivera dig att börja städa. 


Köp hem blommor eller doftljus som belöning efteråt.

Bjud sen någon på fika i ditt nystädade hem. 

Städa extra noggrant när någon ska sova över. Då blir de glada och nöjda. 

Sätt på din favoritmusik. 

Tänk att du bara ska göra en grej, t ex diska. Sen fortsätter du städningen av bara farten.

Skaffa hjälpmedel som gör det enklare. Vi har spary, städservetter och tre olika dammsugare!

När du rensar bland dina grejor kanske du hittar saker som kommit bort. 

Om du kammar din lurviga hund varje dag så kommer inte så mycket hår på golvet. 

Ha iallafall ett rum och toan städad i ditt hem så får du inte panik när det kommer spontanbesök. 

Be din man köpa sin favoritdammsugare, så kanske han använder den! Det hände mig!

Gör lite varje dag så det inte blir så tungt att städa. 

Sluta läs min blogg och börja nu! 

Av tjejgrejer - 20 december 2019 18:30

......skäller ofta när den är ensam. Min man klagade hos våra grannar. De sade att våran hund ylar när vi är borta. Där fick vi så vi teg! 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards