Alla inlägg under april 2024

Av tjejgrejer - Måndag 29 april 16:53

Vädur 


Du brottas med allvarliga frågor gällande ditt liv. Lyssna på en kompis som har vettiga saker att säga. Kompisen kommer att stötta dig. Du kommer få mycket gjort på ditt jobb. 


Oxe 


Du fyller snart år och du har börjat planera din födelsedag. Du vet precis vilka som du ska bjuda. Du kommer göra en stor tårta för du gillar det. Det du inte riktigt har räknat med är att en del av dina besökare är matglada också. Bäst att göra två tårtor. 


Tvilling 


Du mår inte 100 och har hållt dig borta från sociala medier. Det är inte likt dig. Du känner dig sviken av vissa vänner. Komihåg att i utkanten av din vänkrets finns folk som bryr sig om dig. 


Kräfta 


Du får chans till ett nytt jobb på ett ställe där du kommer att trivas. Idag kommer dina ögon att tåras av en jobbig sak men det går över till imorgon. 


Lejon 


Du trivs inte så bra på det tillfälliga jobb du har. Du letar med ljus och lykta efter ett bättre arbete. Du hittar en lampa eller staty hos en flummig boho affär. Trots namnet har de lyxiga inredningssaker. 


Jungfru 


Allt flyter på, på jobbet. Det går bra att samarbeta både med chefen och dina jobbkompisar. Du jobbar mycket övertid nu men planera en semester i slutet av sommaren. 


Vågen 


Du är inne i en ambitiös period och lyckas bra på jobbet/skolan. Du blir trött av allt arbete så planera in något roligt att göra på helgen. Kolla ditt instragam, du har fått många likes på en oväntad bild. 


Skorpionen 


Du upplyser din partner om alla fel han/hon har. Blir du ändå förvånad när stämningen hemma blir purken!? Sen köper din partner ditt favoritgodis som du mumsar i dig. 


Skytten 


Du kör i samma spår på jobbet och börjar tröttna på det. Men du har dåligt självförtroende nu och vågar inte söka något annat. Komihåg att du tjänar rätt bra på det nuvande jobbet. 


Stenbocken 


Du har lagt dig till med en dålig vana - godis flera gånger i veckan. För tillfället har du ingen karaktär. Du borde tänka på att badsässongen är här snart. Boka in ett besök hos tandläkaren också. 


Vattumannen 


Du trivs hyfsat på jobbet. Du träffar många olika personer där och ibland blir det intressanta diskussioner. Du tycker själv att du är så intelligent. 


Fisk 


Du hoppar från tuva till tuva i kärleken och du riskerar att bli helt ensam. Tuffa till dig lite och ta datingen lite mera seriöst. Du är värd en vettig parner. Men undvik då stenbocken och väduren. 


Av tjejgrejer - Måndag 29 april 16:49

Vi satt på balkongen i blåsten och håret virvlade runt. Vi sjöng, härligt, härligt men farlig, farligt. Den där Björn Skifts sången. Roligt. Men så dränktes vår sång av en på gården som drog på stereon på högsta volym så vårblommorna kroknade. Tyckte de att vi sjöng dåligt!? Musiken var dansband. Är det verkligen bättre än ovanstående artist? 

Av tjejgrejer - Måndag 29 april 16:01

Dristade mig att sitta på balkongen. L värmde Karins lasagne. Den är riktigt god för att vara färdigmat. Sen hade jag hittat fin isbergssallad hos Lidl. Just salladen blåste av tallriken, haha! Skönt med friskt luft efter den långa vinterns instängdhet. 

Av tjejgrejer - Måndag 29 april 15:01

Har redan mycket kläder men vill ha en trenchcoat. De ser så snygga och klassiska ut. En kamelfärgad, kom till mig. Den på bilden kommer från Vila. Jag hittade den hos Ellos för 699 kr. 

 

Av tjejgrejer - Måndag 29 april 14:41

Vi satt på balkongen och fikade. Det blåste mycket, det var nästan så det var jobbigt att vara där. En granne flyttar ut från grannhuset. Grannarna i huset på sidan är lite konstiga. En hade sin julbelysning upp ända tills mars. En har lakan som gardiner och en annan har byggmaterial på sin balkong. Tja, jag bryr mig inte så mycket eg. Imorse kom jag ut i trapphuset och ena grannen hälsade glatt på mig. Han höll hissen och vi hann prata lite på nedvägen. Sen sade han "Ha den bra dag!" Trevligt. Idag åkte jag till andra sidan stan och köpte en ny grej. Jag får ta två bussar för att komma dit. På vägen dit hade jag tur med bussarna. Hem så fick jag vänta ganska länge på hållplatserna. När jag kom hem sade L att jag kunnat köpt en reservdel till den där grejen istället för en helt ny. Han var snäll och skjutade mig till Biltema så jag kunde byta. Imorse blåste det ingenting. Sol idag och 17 grader nu. 

Av tjejgrejer - Måndag 29 april 06:32

Tillslut somnade jag om med lampan tänd. Lite onödigt men det gäller att hoppa på sovtåget. Nu har jag varit vaken en timme. Känner mig utvilad. L sover lätt i soffan. 

Av tjejgrejer - Måndag 29 april 00:55

Somnade av någon anledning kl 19.00 ungefär. Vaknade upp 23.50 Spelade mobilspel sen gjorde jag en mugg kaffe. Upptäckte att jag hade blött näsblod. Det är väldigt sällan jag gör det. Konstigt. Läste på min blogg om hur roligt jag hade på loppisen. Tänkte tillbaka på det, inte på mitt vanliga dåliga liv.

Av tjejgrejer - Söndag 28 april 05:34

Vaknade tidigt, det var mörkt ute då. Höll på med mobilerna sedan gjorde jag kaffe på spisen. L småsnarkar. Jag har sovit hyfsat. Ute är det snöfritt och 5 grader. Har gått igenom en säck med sommarkläder i förrådet i lägenheten. Plockade fram två jeans. Men jag har blivit tjockare om magen tyvärr. T o m de i stl 42 satt lite för tajt. Har ändå på mig dem nu och låtsas om ingenting. Alla säger att jag inte ser tjock ut men jag är ganska lång. Då ser man smalare ut. Nu bor jag rätt långt från Karl Johans park. Visst är den fin på sommaren! 


 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards