Alla inlägg under april 2024

Av tjejgrejer - Lördag 27 april 16:56

Gardin omslag och en plast diamant.

Av tjejgrejer - Lördag 27 april 16:21

En kompis ville låna en klädställning av mig till en loppis. Det slutade med att jag hjälpte till med hela loppisen. Var lite försenad till min kompis men som tur var blev hon inte sur. Började hjälpa henne med att hänga upp kläder på ställningen. Pratade lite med borsgrannen och sneglade på några lyxiga gardinomtag som hon sålde. Till slut så frågade vad hon ville ha för dem. 50 kr sade hon och jag slog direkt på det priset. De är i guld och har stora tofsar. Maria Montasani skulle säkert bli avungsjuk på dem, haha! Det började komma in folk. Pratade lite med en bekant som är schysst. Folk plockade med min kompis grejor men köpte inget. 


Nu höll jag koll på en stor plast diamant i rosa. Det kändes lite barnsligt att köpa den men den kostade bara 20 kr. Väldigt billigt för den. Efter ett långt tag kunde jag inte hålla mig och haffade den från komisens dotter. Det var tur för sen kom en man och köpte snabbt den gula likadana diamanten. Väldigt nöjd med mina köp så intresserade jag mig för några fina armband. Jag frågade min kompis vad hon ville ha för dem och då sade hon att jag fick dem för att jag hjälpte till! Jätteglad för det. De passade min smala handled fint. 


En del köpte av min kompis och vi trivdes ihop. En som skulle sälja fika kom inte men vi fick kaffe och té gratis. Jag trodde att det bara var att ha loppis sådär spontant. Men tydligen måste man ha tillstånd, sade bordsgrannen. Timmarna gick och folket glesnade. De andra borden började plocka ihop. Min kompis sade promt att vi skulle vara kvar till 15.00 Men tillslut tröttnade t o m hon. Vi började packa ihop och kompisen skojbråkade med sin vuxna dotter. Det var flera där som vi pratade med och det var trevligt. Jag hjälpte dem att få hem loppissakerna. Vi gick, de bor i närheten. Det blev fullt av saker i hennes hall och kök. Hon ville att jag skulle stanna men jag vill hem ändå. Vi ska nog ses om några dagar igen. 


Av tjejgrejer - Lördag 27 april 09:35

Mitt helghoroskop ligger ute nu. Har lag ner tid och kraft på det. Hoppas ni vill kolla era tecken. Idag, det finns en sol bakom målnet.....

Av tjejgrejer - Fredag 26 april 05:38

Vädur 


Det kommer vara någon fest eller sammankomst som du gillar att vara på med dina vänner. Då glömmer du bort de problem du hade i veckan. Drick inte för mycket sprit bara. Kom ihåg att hela söndagen gå åt till en baksmälla då. Den charmiga väduren skapar lätt nya kontakter. Du kommer ägna en dag åt med givande tid med familj eller nära vänner. Fast du har många intressen vill du ha något nytt att göra. Det hittar du bakvägen denna helg. 


Oxe 


Det blir någon tillställning med köp- och sälj, loppis eller dyligt denna helg. Du deltar och tycker det är både trevligt och roligt. Du hittar en ny skatt till hemmet. Lite stilla flörtar till höger och vänster men det leder inte till något. Den här helgen blir rätt lugn och det passar dig. Du bokar in tid är en nära vän. 


Tvillingarna 


Du har många vänner och bekanta och det är full rulle denna helg också. På sociala medier uppstår en flört med någon du tycker är väligt intressant. På lördag har du extra roligt med dina bästa vänner och du är uppe i gasen, glittrar och skiner och är överallt samtidigt. En mindre bra vän gör något du ogillar men du kommer över det snart. 


Kräftan 


Du känner dig bubblig och ska träffa någon speciell i helgen. Kom ihåg lite kritiskt tänkand nu, din förra partner var inte bästa matchingen. Tyvärr. Annars är du mest för dig själv denna helg och känner innåt. Inspo finns på nätet. Du lyxar till det med god mat eller ett långt bad. 


Lejonet 


Du har lite dålig ekonomi efter senaste måndadens utsvävningar. Ditt självförtroende och karisma lyser igenom på bilderna av dig på sociala medier. Du får många likes. Du får vara hemma denna helg och ladda batterierna. En släkting behöve din hjälp med en sak. 


Jungfrun 


Du och din parter har bestämt att vara åtskilda denna helg. Du hittar på roliga saker med dina gamla vänner. Du är low key, kittet som håller ihop kompisgänget. Du funderar på hur du ska ta upp en sak med chefen på jobbet utan att denna ska ta illa upp. Kom ihåg att säga något bra till chefen nästa vecka, inte bara belysa problemen. 


Vågen 


Vågen är i sitt esse på helgen. Är det något ni gillar är det fest och att träffa folk. Både fredag och lördag blir det umgänge med olika kompisgäng. På söndag blir det film eller teater med den utvalda i livet. Som om det inte var nog hinner du ägna dig åt ett nytt intresse också. 


Skorpionen 


Du kan vara väldigt underhållande på en fest för du är ganska tokig men nu vill du bara vara hemma. Du skäms inte för att du är egen och tokig. Du har många andra bra kvalitéer. Hemma möblerar du om. Det blir bra och du kommer sitta i din vräkiga sammetsoffa och mysa. De vinröda mörläggningsgardinerna håller både insyn och ljus borta. Du är i balans i helgen och känner inte ens svartsjuka eller utömmande begär. 


Skytten 


Du har gjort av med nästan alla dina pengar och har inte råd att gå ut. En kompis kommer ringa på och ni har som alltid givande samtal. Du plockar fram din gitarr och spelar en egenkomponerad låt. Annars blir det mycket dataspel och mackaroner denna helg. Du har blivit lite småtjock och planerar ett gymbesök. Du kommer dock inte gå dit, allt rinner ut i sanden. 


Stenbocken 


Har ekonomin under kontroll men har inte lust att gå ut. Stenbocken trivs i sitt eget sällskap. Ibland gör detta tecken väldigt knäppa saker som kan passa på på fest eller underhålla vänner. Men för det mesta är stenbocken tråkig utåt sett. Du rorar dig själv med de gamla vanliga sakerna och trivs med det. Du köper god helgmat från delin. 


Vattumannen 


Denna helg åker du långt för att träffa en ev blivande partner. Du tror att denna person både är intelligent, vacker och har integritet. Du misstar dig! Efter den misslyckade träffen tar du dig ut i naturen och bara är för dig själv. 


Fisk 


Du umgås med nära och kära. Restaurangbesök. En jobbig granne ska alltid snacka med dig men du vet dennes tider så du kan för det mesta unvika honom. Du har fått en fabless för chips eller godis och blivit lite tjock. Du har svikit en bra vän men funderar inte på det så mycket. 



Av tjejgrejer - Fredag 26 april 05:30

Det är ljust redan här. Trevligt. Men så snöar det med små flingor och ser så kallt ut, brrr! Har redan fått i mig 2 muggar Gevalia. Mest splelat dataspel och sen hängt på instagram. Hittade en bra sak där. Mer om det senare. Lite trevligt att det är helg snart men vi ska inte fira på nåt speciellt sätt. Är på bra humör men jag vet faktiskt inte varför, haha! 

Här en sommarbild från Folkparken. En fåglefamilj simmar fint i strömmen. Jag är ganska dålig på fåglar. Men ni som är bättre på det ser såklart vad det är. 

 


Av tjejgrejer - Torsdag 25 april 17:42

Var i Stockholm och gick in på Clas Ohlson. Hittade ett affärsbiträde som satt i rullstol. Hon rullade före och visade mig det jag sökte efter. Hon sade att deras egna produkter var bra. Jag sada att jag hellre tittade på andra märken. -Jaha!! sade hon surt och rullade iväg. 

Av tjejgrejer - Torsdag 25 april 13:48

Vädur 


Du är målinriktat och envis. Du är en väldigt social person och nu går umgänget lätt. Du kommer uppnå ett mål idag eller imorgon. 


Oxen 


Du är en jordnära person. Som partner är du lojal men vill vara själv rätt ofta och bestäma över din egen tid. Din partner kommer att acceptera detta. 


Tvillingarna 


Du är intelligent och nyfiken. Idag blir det viss fraktion med din ev partner. Om du är singel ska du ha öppna ögon och ett öppet sinne har du redan. 


Kräftan 


Du är i en ny fas i livet och du kan både vinna och förlora några vänner. Kanske börjar du på ett nytt jobb eller utbildning. Försök att tagga ner i ditt förhållande, kväv inte din partner. 


Lejonet 


Du är en social och go and get it person. Om det uppstår någon konflikt idag så lös dem snabbt. Ge utrymme för din partner så visar han/hon upp nog nya sidor. 


Jungfrun 


Detta tecken är analytisk och noggrann. Passer t ex som programerare. Du börjar planera en resa. Har du inte råd får du resa i ditt inre. Du kommer att upptäcka mycket och få många fina minnen. 


Vågen 


Idag får du jobba lite mera på ditt förhållande. Är du singel har du chans att möta någon det blir seriöst med. Du gillar att vara med dina vänner men ibland vill de ha paus från dig. De kommer alltid tillbaka. 


Skorpionen


Är passionerad och känslosam innuti. Du måste öppna upp i din relation för att rädda den. Du behöver inte vara så hemlig inför din partner. Du uppnår mycket på jobbet/skolan idag och jobbar på i hög takt. 


Skytte 


Du vill ha frihet men kan inte komma någon nära om du ska vara helt fri. Idag tappar du fotfästet rejält. Det tar lång tid att komma tillbaka. 


Stenbocken


Du har en varm själ men är självständig. Idag känner du dig lite förvirrad. Kanske behöver du ge upp en plan som inte funkat på länge. Du kommer behöva dina nära vänner mera idag. 


Vattumannen 


Du är en fritänkande person men se upp så du inte drar för knäppa skämt. Du har höga förväntningar på din framtida partner. Dra ner lite på det annars dröjer det att träffa någon. 


Fiskarna 


Ni har en väldand medkänsla. Idag kan det bli problem i ditt förhållande. Lös det genom att planera en rolig, gemensam aktivitet. T ex en resa. Är du singel väntar en spännande dejt runt hörnet. 

Av tjejgrejer - Torsdag 25 april 06:43

Vaknar upp. Jag som är grön, med stänk av gul, röd och blå. Är på bra humör på morgonen och vill kramas. L vaknar upp. Han är röd med stänk av blått. Han ger mig en kraffull kram. Jag loggar in på facebook och ger likes till höger och vänster. Ls blå sida tar över och han anmärker på att jag skär brödet fel. Kaffe och den vanliga ostmackan. Jag messar min kompis. Hon är röd. Hon svarar inte direkt. Men när hon gör det är det klara besked. 


Jag åker buss ner till city. Sicksackar på trottoraren, viker undan om det kommer en dominant person. Handlar sådant jag behöver och kollar lite på kläder som jag både kan se snygg i och trevlig. Sätter mig på ett café och tar alltid nästan samma sak, bryggkaffe om jag vill snåla eller kaffelatte om jag orkar spendera pengar. Hör av mig till en annan kompis och han svarar direkt. Han är röd. Vi träffas och han är tydlig i sitt kroppspråk. Vi avhandlar saker i en rasande fart och sen skiljs vi åt. 


Nu hör min första kompis av sig. Jag är välkommen dit. Tar bussen för grön är ganska bekväm ändå. Blir insläppt av min röda kompis. Hon pratar med stark röst, högt och viftar med armarna. Hon skryter rätt mycket och jag tycker det är kocko men jag beslutar mig för att den röda har dåligt självförtroende, vilket haltar. Det är roligt att umgås med den röda kompisen. Det händer alltid något. Jag lyssnar och hon snackar. Ibland frågar hon mig någonting. Hon vill inte kännas vid sina brister alls. Vi är bra vänner fast grön ska ha svårt för röd. Men jag är ju lite röd själv. Det är kanske därför det funkar. Vi är fästa vid varandra och jag stannar i flera timmar. Tillslut går jag hem. 


L är sur för att jag varit borta så länge men det går över. Han har gjort mat när jag varit borta som jag äter nu. Min dotter messar. Hon är bubblig av energi och har en massa idéer och intressen. Hon är typiskt gul. Det är trevligt att prata med henne. Jag som grön ska gå bäst ihop med gul. Vi har gemensamt att vi är positiva. Min plastpappa messar och vill att jag ska ta över mera av mammas grejor. Han är blå. När jag nekar att ta mammas grejor blir han väldigt sur. Grön ska vara konfilkträdd. Jag har fått jobba mycket med det där och försökt att ta fram en del av den röda personen. Tillslut lyckades jag. Men jag söker inte konflikter. Det är så onödigt. De flesta personer i Sverige är gröna. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards