Alla inlägg den 30 april 2024

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 18:28

Vi är hemma och trivs. Det har varit varmt och soligt på balkongen idag. Tog en behövlig dusch idag. Sen åkte L iväg och handlade mat. När han kom hem så fick jag gå iväg och handla jordgubbar, potatis och potatissallad på Lidl. Det plus en stor kexchoklad kostade mig 66 kr. Billigt och bra! L lagade till grillspett. Det blev jättgott. Alltså fläskytterfilé med paprika, tomat, lök och champinjoner. Men han dristade sig att köpa en färdig grillolja. Den var inte lika god som hans egen olja med kryddor. 


Sen ville L ha nya cigariller och nämnde att jag skulle köpa lite öl ockås. Jag åkte buss ner till city. Det var skönt att det var varmt. Ingen mössa. Gick till tobaksaffären. De har en stor lösgodisavdelning. Jag plockade en påse. Köpte cigg också då. Efter det drog jag till systemet. Där var det mycket folk av någon anledning.....Kul att kolla alla nya drickor. Köpte lite olika öl och en Bellini drink. Fick vänta på bussen hem. Vi har njutit av drickorna på balkongen. Kan tyvärr säga att Bellinidrickan inte blir min nya favorit. Men den smakade rätt gott ändå. Persika och mandarin. Bubblor och ej syntetisk smak. Vi har ätit jordgubbar som var sura. Mycket sockar på så gick det ner också. Ha en trevlig valborg! 

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 13:16

Mina vanliga brillor gick sönder. Så nu har jag solglasögon. Känns bra och somrigt. Har -6,5 på brillorna.

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 13:12

Trivs här.

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 06:47

Hittade denna shop på insta. En dansk vintage shop som säljer många chanelväskor och även andra fina märken som miumiu och Chritian Dior. De billigaste CC-väskorna gick på 8800 sek. De var i fint skick och jag fick lust att handla dirkekt men jag har inte riktigt råd nu. Väskan på bilden kostar mera. Tyvärr verkar de bara skicka inom Danmark men kanske kan man komma överrens om att de sänder till Sverige. Deras kontor eller ev affär ligger i Herning, jylland. 

Se her, en flott taske! Shoppen heter Nordicvintage.dk  Sidan finns på svenska! 

 

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 06:20

Är trött på er som kränker min personliga svär på stan. Går nära mig bara för att tuffa er. Så jag tar till mitt vapen. Jag har nästan slutat att duscha. Jag luktar skunk! Så kom när mig nu om ni vågar! 

Av tjejgrejer - Tisdag 30 april 06:16

Somnade om flera gånger och när jag kollar klockan så är hon bara 05.15 L snarkade för fullt. Jag gick upp och drack juice. Väldans gott! Sen kaffe såklart. Inga likes på mina sociala medier men det är roligt att kolla dem iallafall. Jag är rätt glad för en sak men vill inte säga vad det är än. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards