Direktlänk till inlägg 4 maj 2024

Tur till Öland

Av tjejgrejer - Lördag 4 maj 19:26

Idag var det fint väder så vi åkte på morgonen mot Öland. Det är rätt långt härifrån Norrköping. Via Söderköping, Valdemarsvik, Västervik, Gamleby, Mönstersås och sen Kalmar. När vi kom ut på Ölandsbron vart jag glad. Förknippar den med roliga stunder. Vad lång den är!


Vi åkte neråt på södra Öland. Vi hade hand om en Camping i Mörbylånga för 23 år sedan. Vi valde att inte ta över den för dels var det inte så många gäster där och sen var det en del problem med campingen. Vi åkte dit. De  hade inte öppnat än så vi gick runt där. Det var sig likt. Men de hade satt upp lyxiga tält - glamping. Sen åkte vi runt i Mörbylånga. Det är en gullig liten by. Vi fikade där på ett trevligt café. Tårtan smakade mycket gott. Efter det körde vi runt lite till i byn. Sen åkte vi runt på landet. Såg Allvaret och flera små och en del större vindkvarnar. 


Det var mycket folk som åkte till norra Öland så vi skippade det och började åka mot Kalmar. L körde runt men han orkade inte parkera någostans och gå runt på något slott. Vi såg en del från bilen ändå. Sen började vi hemfärden. Nu började jag bli hungrig. Vi gick runt i Mönsterås, första buffén hade stängt, pajen på ett café var för dyr och jag ville inte ha pizza nu igen. Vi blev lite sura på varandra. 


På en mack köpte jag enkla mackor och en cola. Mackorna var trista men färska. Släkte värsta hungern. Sen köpte L kycklingburgare på Mcd som vi mumsade i oss. Sen halvsov jag ända till Sörping. 


Nu är vi hemma igen. När vi kom hem var det 27 grader i lägenheten. Vi började vädra direkt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 08:24

Förra morgonen gick jag igenom en säck i förrådet. Hittade många bra sommarkläder. Mest överdelar. Behöver köpa en neutral knälång nederdel. Hittade breda, ganska korta t-shirts, fina klänningar i sommarfärger, en kort vit kjol, ett vitt linne och et...

Av tjejgrejer - Lördag 18 maj 05:35

Har lyckats få det lite svalt i rummet vid balkongen iallafall. Men när vi tittade på termometern i köket så visade den 27 grader! Lördag idag och helt stilla ute. Inatt fick jag stänga fönstret för det var så mycket hallå på gatan.  ...

Av tjejgrejer - Fredag 17 maj 19:37

Den stora hunden jag träffade var en blaning mellan husky och malamutt.  ...

Av tjejgrejer - Fredag 17 maj 18:10

Vi skulle på en loppis. Vi fikade först hemma hos henne. Sen lunkade vi iväg ett kvarter. Loppisen hade inte satt igång så vi satte oss i solen och pratade. Vi hade mycket att snacka om. Vi satt ensamma rätt länge. Det blev ingen loppis men det kom e...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards