Alla inlägg under augusti 2023

Av tjejgrejer - 10 augusti 2023 17:10

Min hamster som jag hade när jag var yngre. I affären sade de att den var en hane, därför fich min lilla nya gråa hamster heta Linus. När jag och en kompis skulle para våra hamstrar så började de slåss. Min kompis särade på dem och såg då att min hamster var en hona! Pinsamt! Jag gillade min hamster väldigt mycket. Den hade en stor bur och fick vara ute mycket. Man kan tycka att en liten hamster är ett tråkigt råttdjur men det är så roligt att lära känna ett djur. Hamstrar är inte menlösa. De är tuffa och smarta. Två dåliga saker med en rund råtta är att de är uppe på natten och för liv och sen lever de i högst två år. Jag fick snart min hamster handtam. Är man snäll mot djur så är de snälla tillbaka. Gav frukbitar som hon gillade mycket och extra, olika frön i torrmaten. 


En gång när jag stod upp och höll henne i handen så tog hon ett skutt ut i luften helt plötsligt. Hon hamnade på sidan och sprang iväg och gömde sig. Som tur var skadade hon sig inte. Sen var hon en fena på att försvinna när hon var ute i mitt rum. En favorit var mellanrummet mellan garderoberna. Hon kunde vara borta i flera dagar. Hon fällde in öronen och gjorde sig platt när hon sprang fort över det öppna golvet. Ibland storstädade hon bland all mat och fröskal i sitt hus. Puttade ut allt genom dörren. Hamstrar är ju som det låter såna djur som hamstrar mat i sina kindpåsar. Hon kunde se rätt rolig ut när hon riktigt pressade in frön i sidan av kinden. Hon samlade allt i sitt bo. Hon var så gullig och ett bra sällskap. Fast på natten sprang hon mycket i sitt hjul eller gnagde på gallret för att vilja rymma. Hon fick stå i hallen så jag kunde sova. Det var roligt att minas min tid med min söta hamster. 

Av tjejgrejer - 10 augusti 2023 16:45

Hittade jag hos OC - Oscar & Clothilde. Den minsta ljusstaken kostar 649 kr och finns både i lager online och i affären. 

 

Av tjejgrejer - 10 augusti 2023 09:46

Hos Täppans cafe.

Av tjejgrejer - 10 augusti 2023 08:32

Missade det hårda regnet som föll inatt. Sov som en stock. Kom upp dubbelvikt. Min rygg blir så stel. Nu efter två muggar kaffe så mår jag bättre.  

Av tjejgrejer - 9 augusti 2023 20:43

Skymning så vacker

Läker min själ 


Det speciella ljuset 

Känner jag väl 


Nattens mörker sänker sig över himlen 

Snart in i dvala 


Tröstlöst, jag vill inte drömma 

Onda ting jag vill förhala 

Av tjejgrejer - 9 augusti 2023 20:32

Från häromåret, taget vid Färjargården.

 

Av tjejgrejer - 9 augusti 2023 16:34

Inte bra väder, det regnar hela dag här i Norrköping. 

Vi hittade inte till den nya badplatsen i hamnen. Vi ville ju inte bada, bara se den. 

Knappt inget kaffe kvar på morgonen men vi köpte nytt. Vi köper jämt kaffe känns det som. 

Inte så mycket roligt som händer idag, bara admin ärenden och disk. 

Inte nåt roligt blogginlägg idag, sorry!  

Av tjejgrejer - 9 augusti 2023 14:01

Det råkade bli tårta till frukost. Men sen gjorde L fisk i ugn. Gott! 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards