Alla inlägg under november 2022

Av tjejgrejer - 10 november 2022 11:46

Slutade titta på tv när vi fick fiber. Men ibland ropar L om det är ett intressant program. Igår såg vi ett vackert och spännande program om sibiriska tigrar. Det är den största tigern. En hanne kan väga 250 kg! Numera är tigern fridlyst och stammen har växt. Tigern lever i symbios med ekosystemet och människan. Man fick se hur de jagade och vaktade sina revir. 

Av tjejgrejer - 10 november 2022 11:33

Detta var för länge sedan. L och jag hade flyttat till skåne. Jag som då bara hade sett Trelleborgs färjeläge vill gärna åka på utflykter. Nu gick turen till österlen. Vi åkte den vackra vägen mot Ystad. De har helt otroliga stränder där. Det var soligt och vi kollade några gallerier och en fiskehamn. Sen kom vi till Ystad. Det låg ett gammalt vattentorn i utkanten av byn. Där fanns det ett café. Vi gick in och några glada, äldre damer hade bakat väldigt många kakor. Svårt att välja. När jag smakade kakorna blev jag ganska förvånad. Det smakade otroligt gott! Hade aldrig ätit så goda kakor förut. L sade att det är så de egentligen ska smaka. Att de var väldigt duktiga på att baka. Här har man ätit släktingas- och vänners halvhjärtigas försök till kaffebröd. Drömmar som var mardrömmar, degiga bullar, sockerknastriga småkakor och kakor som smakar bakpulver. Nu är jag inte särskild bra själv på att baka, så jag ska väl inte klaga. Det var så trevligt att smaka damernas bröd. 

Av tjejgrejer - 10 november 2022 10:00

Nu när L bor här så är vi med varandra hela tiden. Han är äldre än mig och ålderspensionär. Då är det rätt skönt att få lite tid för sig själv. L är iväg och tvättar bilen och handlar mat. Gjorde en mugg kaffe och sitter här med fläkten på, hihi! Idag har lövblåsaren tagit ledigt, skönt. Idag ska jag inte göra något speciellt. Det känns bra! Det är så skönt att allt jobb med flytten är över. Bara mysa i nya fina våningen. För ett tag sedan tog jag blodprover. Som tur var, de var bra. Trodde verkligen att jag skulle ha ganska högt kolesterolvärde pga av allt godis jag äter. Har ärvt det där efter mormor. Hon åt också fikabröd hela tiden utan att det visade sig på blodvärdena. Annars är det så roligt att vara inne här på bloggplatsen och läsa om andras liv. 

Av tjejgrejer - 10 november 2022 09:53

För några dagar köpte vi glögg. Trevligt på em och kvällen med en liten glögg. Jag dricker alkoholfritt och L den vanliga vinglöggen. 

 

Av tjejgrejer - 10 november 2022 01:59

När jag lade mig kl 21.30 somnade jag direkt bland de nya lakanen. Vaknar i natten. Hör trafik ute så jag tror att klockan är 05.00 Kollar klockan och hon är bara 00.15, suck! Konstigt nog är jag pigg ändå och går upp och gör kaffe. L kommer upp också och vi dricker kaffe och han kollar på tv:n utan ljud. Det har blivit en vana att vara uppe en del mitt i natten. Läste en artikel om Agnes Wold. Hon skrev att det var normal för medelålders personer att sova i perioder. Man har en lättare sömn då. Gillar Wold mycket. Hon behövs bland alla mossiga typer som moraliserar. 

Av tjejgrejer - 9 november 2022 10:39

Bloggportalen Devote har funnits länge. Jag besöker sidan flera gånger i veckan. Det som är bra är att tjejerna där har vanliga jobb. De har inte heller så många betalda samarbeten. Det är mest unga tjejer som skriver men några äldre och män finns det. Man får bra tips där och det är jordnära bloggar. De två översta bloggarna är proffsbloggar men de uppdaterar väldigt sällan. 

Av tjejgrejer - 9 november 2022 08:35

Jo vi har varit på rusta igen, haha! Denna gång hittade vi påslakan och örngott för 150 kr styck. Det var mörkt tryck och vi tyckte de såg lite deppiga ut men priset var ju bra. Hemma så bytte vi till de nya lakanen. De var så mjuka och lena, vad bra. Sen såg det riktigt snyggt ut när vi bäddat upp sängen. Förut hade vi olika lakan. Hoppas de kommer hålla bra i tvätten nu också. Det är först då man vet om det är hyfsad kvalitet. 

 

Av tjejgrejer - 9 november 2022 08:31

Det är en tjomme som tydligen har som jobb att blåsa ihop löv på våran innergård där det endast finns lövträd. Tycker det är meningslös men han håller på flera timmar varje dag. Det låter mycket om maskinen. Som inte det räckte så håller det på i alla prommenader och i hela folkparken med samma sak. Kan de inte kratta istället? Svårt att blåsa iväg blad med rengvatten på. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards