Alla inlägg under november 2022

Av tjejgrejer - 24 november 2022 16:10

Idag åkte jag till stan på fm. Det var så grått ute nu igen. Trist väder. I city hade de satt upp juldecot. En jättegran inne hos Lindengallerian. Det var samma som de har haft nu i flera år men den så väldigt fin så det gör inget. Det var mycket folk fast jag var i city under lågtrafik. Gick i många affärer utan att handla något. Roligt att bara titta. Nu är det becksvart ute. På granngården har de satt upp en gran. Den lyser fint i mörkret. 

Av tjejgrejer - 23 november 2022 16:52

Haha!! Jo jag läser artiklar på nätet ibland i jakt om tips om nyttig mat. Då ger de tips som är lite kokko då och då. Detta har jag hittat:


Potatis - kolhydrater 

Knäckebröd - bränd mat, nästan lika onyttigt som chips!

Margarin - transfetter

Juice - socker

Kött - kan ge inflammationer! 

Korv - processad mat

Äpplen från Spanien - besprutade

Mjölk - slembildande och inflammationer 


Av tjejgrejer - 23 november 2022 13:48

Var på ett café igen idag. Köpte vanliga bullar och passade på att fika. När jag kollade på tésorterna drog jag på munnen. De hette knäppa saker som ADHD, CP, beroende och ångest. Det är rätt vågat att skoja om dessa diagnoser. Hade ingen anig om hur de smakade så jag bad om Earl Gray té. Till det tog jag en nybakad slags cheesekaka med lite pepparsmak ovanpå. Det var lite komiskt när jag frågade hur kakan smakade. Hon i kassan hämtade en från köket. Mummel, mummel. De sade inte högt vad kakan smakade! Kanske var den som gjort den inte där, haha! Kakan var rätt god iallafall. Satt rätt länge där och sippade på mitt té. 

Av tjejgrejer - 23 november 2022 10:48

Igår märkte jag att L inte orkade göra lunch. Satte igång med att göra mat. Jag gjorde fisk i ugn och kokad potatis. Hade varken grädde eller tomater. Det fick bli purjolök till fisken. L sade att det blev barnmat. Ja det blev menlöst. Men vi blev lite mätta iallafall. 

 

Av tjejgrejer - 22 november 2022 11:32

I närheten av min bostad finns Svea vaccin. Travade upp dit. Fick visa leg såklart. Vänta på en brits. Så kom samma kille som var i receptionen fast med en vit rock på. Han var van och kunde ge sprutan utan att det gjorde ont. Tackade för mig och gick därifrån. 

Av tjejgrejer - 22 november 2022 11:27

Det var länge sedan jag fikade ute så det var trevligt nu på cafét. Tog endast en latte. Nice att byta miljö ett tag. 

   

Av tjejgrejer - 21 november 2022 15:23

Snöröjarna hinner med rätt bra här i Norrköping så det har inte blivit kaos. Däremot var våran bil helt översnöad så vi struntade att ta den till affären idag. 

 

Av tjejgrejer - 21 november 2022 15:14

Det är ett väldigt enkelt tips!


Fira jul efter jul! 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards