Alla inlägg under november 2022

Av tjejgrejer - 9 november 2022 06:09

Igår gjorde L en stor gul deg till Lussebulallar. Först handlade vi saffran i Willys kiosk. Bara 15 kr per paket. Ett tips! L är väldigt bra på att baka. Jag skojade med honom att hans gamla tyska chef på ett bageri hade skällt på honom. L började härma honom, med tysk brytning, jätteroligt! Sen skulle degen jäsa. Själv bakar jag aldrig bröd som ska jäsa. Är så otålig. Han ville att jag skulle hjälpa honom att rulla lussebullarna. Först var jag ovan men lärde mig snart. Sedan pensling och russin på. Det blev 3 plåtar med bullar. Ungnen är seg. Man måste ha på mycket högre värme än man tror för att det skulle var tillräckligt varmt. Efter baket var L upprörd för att jag inte fotat! Komiskt. Jag sade att jag inte fotar allt jag gör. Jag är ingen sån där proffbloggare. Lussebullarna var väldigt goda. 

 

Av tjejgrejer - 8 november 2022 18:57

L ville att jag skulle handla glögg på systemet. Det var regntungt ute så jag lyxade till det och köpte en biljett till spårvagnen hemma. Har nära till hållplatsen. Gick av vid Domino och besökte New Yorker. De har alltid billiga kläder och när det är rea, superbilligt. Jag skulle köpa ett par vidare jeans som jag kan ha långkalsonger i. Fick leta ett tag men sen hittade jag ett par bra jeans för 169 kr. Fick en rabbatcheck i kassan som jag kan använda nästa gång. 

 

Sen gick jag till Flying Tiger i Linden. Skulle ha kryddor där till L. De hade tyvärr slutat med kryddorna, vad synd. De hade mycket fint julpynt f ö. 

   

Gick runt lite planlöst i olika affärer. Lite tröttsamt när man inte får spendera pengar. Men jag blev lite trött på all köphets i centrum. Mycket är snyggt men tillslut blir jag anti och vill inte köpa något alls. Gansks sunt ändå. Hos Åhléns hade de äntligen hängt upp allt julpynt. Roligt. 


   

Sedan gick jag till systemet. Blev uttråkad efter det och åkte hem. 

Av tjejgrejer - 8 november 2022 07:29

När jag var barn bodde jag i ett hus som låg i ett litet samhälle utanför Norrköping. Pappas hus hade skogstomt och där bodde många ormar, mest huggorm. 


Jag var inte rädd för orm när jag var liten. Växte upp med dem och såg dem så ofta. Det var inte så att jag tog upp dem och gullade med dem. Utan när jag sprang på en huggorm så hajjade jag till lite och skuttade åt sidan bara. Huggorm har fått sitt namn från att de faktiskt är rätt pigga på att hugga. Ett rovdjur. I vuxen ålder fattade jag att min bror och jag nog hade tur när vi var små. På tomten var det mycket högt gräs och ris. Vi spang alltid barfota på sommaren. Huggormen är faktiskt en giftig orm. 


När jag var nitton flyttade jag till en egen lägenhet i stan. Blev snabbt urbaniserad. Efter ett tag var jag ute på landet igen. Blev rädd när jag såg en orm. Vad otäck! Konstigt att det inte tog lång tid att bli rädd för orm. Det har hållt i sig. Sen är jag rädd för höjder också. 

Av tjejgrejer - 8 november 2022 05:16

I min nuvarande lägenhet så är det stora, höga fönster med breda fönsterbrädor. Det är roligt att styla dem. Nu kommer ingen bild på mina fönster för vi är två i våningen. Min man "förstör" inredningen med sin el-termometer, små blommor som han placerar symmetriskt och dessutom är han färgblind. Ska försöka ha ett fönster åtminstone där min styling går igenom. 


Ha inte så många grejor i fönstret. Det ser plottrigt ut och blir svårt att damma. Ha med en yvig blomma. Det behöver inte vara en blommande blomma. Bara en som ger liv i fönstret. Undvik små kaktusar och mini sankt paula. Skaffa en utsmyckning som står i kontarst till krukan på blomman eller passar till den. 


Ha med något som är intressant, roligt och personligt. Det kan vara något som du tillverkat själv. Eller en unik souvenir från en resa. Kanske något som säger nåt om din hobby. Min man satte upp några modelltåg i fönstret. När min plastpappa hälsade på så gick han direkt fram till tågen och ville prata om dem. 


Addera en ljuskälla. En lampa, adventljustake eller stearinljus. 


Av tjejgrejer - 7 november 2022 15:04

När jag var yngre så prenumenerade jag på Allas. Det var bra blandning i den och var inte mossig. Nu går jag ofta in på nätet och läser den tidningen. Det bästa är att ingen artikel är låst. Det finns väldigt många artiklar om olika ämnen. Kan bli sittandes i flera timmar där. Det är viss reklam men inte så störande. Kolla in Allas vet jag! 

Av tjejgrejer - 7 november 2022 15:00

För några dagar sedan åt vi plocksallad från Ica. Det var jättegott. Idag orkade inte L laga mat så vi tänkte handla sallad hos Willys. När vi kom dit så visade det sig att det var rea på sallladen. Jättebra. Det fanns kvar räkor och lax som tur var. Tog mycket lax. Hemma fyllde vi ut salladen med grönsaker som vi hade i kylen. Man blir så lagom mätt på sallad. 

Av tjejgrejer - 7 november 2022 10:04

Hade en yngre granne från Stockholm. Jag skulle på en dagstur dit och nu frågade jag honom om vad man kunde göra där. Till min förvåning sade han: "Vill du bada så finns det en del bra ställen!" Jag (som bott i skåne i flera år) sade att jag inte var intresserad av att BADA utan jag ville göra något i staden istället. 


Nu har jag fått ett meddelande från SJ att jag har poäng som räcker till en resa till Stockholm, jippie! 

Av tjejgrejer - 7 november 2022 08:23

Han är liten och blå. Ser ut som en smurf! Nu har jag sällat mig till dem som driver med hans utseende. Det är ju helt oviktigt egentligen. Man blir trött på hans stil ibland. Han beter sig som en sådan klasskompis som var med i elevrådet. Som skulle mästra andra hela tiden. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards