Alla inlägg under maj 2023

Av tjejgrejer - 12 maj 2023 16:26

Tog en promenad i pakren på fm. Sen åkte vi till Abborrebergs café. De hade stängt men vi satt på träbänkarna och kollade utsikten över bråviken. Det kom några med en liten gullig hund och frågade om vi var rädda för hundar. Eh, nej! Den struttade förbi och nosade på oss diskret.Vi gillar ju hundar! Efter det åkte vi till Sörping och åt glod glass. Vi handlade goda drickor på Systemet där. Cider och lemondrinkar. När vi kom hem måste jag stödhandla. Gick till Ica och köpte potaitssallad och sen var det rea på godiset så det blev det också såklart. Naturgodis, min favvo. 


Har ätit stekt kött och sallad nu, gott! Proppade i mig godis och drack cider. Mätt nu. Alla är glada ute för solen och det har varit så varmt idag. Shorts och t-shirt för min del. Missade helt Melodifestivalen igår. Slocknade tidigt på sängen. 

Av tjejgrejer - 11 maj 2023 04:11

Ett populärt utflyktsmål för alla. Vi såg Teneriffas vulcan som en halo.

Av tjejgrejer - 11 maj 2023 03:46

Fåglarna sjunger ute fast det är mörkt. Dricker kaffe. Idag ska det visst bli varmt ute. Vad skönt. Ska nog vara ute i parken en del. Grattade en vän på FB. 

Av tjejgrejer - 10 maj 2023 15:30

Sov dåligt inatt pga en förkylning men fick lite sömn iallafall. På fm åkte vi iväg på landet för det var så fint väder. Laddat med papper att snyta mig med och en treo så gick det bra. Vi åkte till Kolmården och Oskarshälls cafét. Där tog vi varsin biskvie och kaffe och nöt av utsikten. Här en bild från förra året när jag var där. 

 

Sen åkte vi till fina Sandviken och tog en god glass. Det var rätt jobbigt att äta den i blåsten med mitt långa hår som var ivägen. Vi gick ut på bryggan och L ville ha en båt och jag sade nej. Trevligt ställe att vara på. Efter det så åkte vi till Citygross. Det blev inte rikigt den mat som vi hade planerat men nu har vi just ätit bankad fläskytterfilé och färdigt potatisgratäng som L kryddade lite extra. Mumsigt! Har inte haft så många förkylningar nu i vår. Sover rätt bra numera och äter varierat. Men det går inte att skydda sig helt. Tog en treo till nu. 

Av tjejgrejer - 9 maj 2023 15:47

Idag blev målargruppen inställd. Jag åkte till en kompis istället. Vi hade det trevligt och pratade om allt möjligt. Efter lunch åkte jag hem. Det var varmt och soligt ute, vad skönt! Hade inte klätt om till sommarkläder så jag blev lite för varm. Fick gå och handla toapapper och godis. Tog en god mjukglass i en kiosk. Satt i solen men det blev för varmt efter ett tag haha! Hittade gott godis och toapapper på Ica. Sen drog jag till Coop och köpte L:s favorit salta skruvar. Nu är jag så mätt efter middag och godis. Vi kollade lite på hundar men vi orkar nog inte med en hund. 

Av tjejgrejer - 9 maj 2023 15:42

Köpte lite olika drycker hos Systemet igår. Breezer jordgubb var för söt. Garage lemon tycker jag smakar mycket gott. Kopparberg päron är alltid god. Men saknar att den inte finns i lägre alkohol halt längre.

Av tjejgrejer - 8 maj 2023 18:38

Gick in hos en pizzeria nära mig. Sade -Nr 4, Calzone.  -Det blir 350 kr.  -Det blir lite dyrt!  -Du ville ha 4 pizzor!  -Nej! Nummer 4, en pizza, Calzone. Vi skrattade åt misstaget. Sensade jag att han skulle skära den i bitar! -Va, en Calzone! Hahaha! 

Av tjejgrejer - 7 maj 2023 18:08

Nu tog vi äpplepaj och det var gott!

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards